- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
OYUNA GELMEYİN
Bu yazıyı gecenin geç bir saatinde yazıyorum. Kaldığım köy her zamankinden daha sessiz. Köy köpeklerinde, ses seda yok. Gökyüzündeki gümüş tepsiden üstlerine dökülen, altın ışıkları yastık yapmış horul horul uyuyorlar.
Evin içine gün boyu olumlu enerji yayan, insana çocukları kadar yakın mırnavlar belli ki, kendilerini güvende hissediyorlar.Gecenin sessizliğini aydınlatan dolunayı fırsat bilip, usta bir hırsız gibi köyün sokaklarına sızan çakal sesleri, onları ürkütmüş besbelli.
Aynı korkuyu ve endişeyi, gök gürültüsünde ve eve yakın düğün derneklerde havai fişekler atıldığı zaman da yaşıyorlar.
Demek ki kedilerde tıpkı insanlar gibi, kaynağını bilmedikleri, yakından tanımadıkları şeylerden korkuyorlar. Tıpkı geçmişte atalarımızın doğa olaylarından korkmaları ve tapınmaları gibi.
Zaman içinde kendini tanıyan insanoğlunun, daha sonraları kendi eliyle yaptığı putlara,sembollere tapınmalarını ise anlamak mümkün değil. Günümüzde bile maymunların, ineklerin, daha nice hayvan ve sembolün kutsal sayıldığı ülkeler var.
Elleriyle tahtayı yontup, devasa putlar yapıp, sonra bunlara tapınacaksın...Bunlardan para, pul, merhamet, şefaat dileyeceksin?
Olacak şey mi demeyin...Hepsi ayniyle vaki yaşanmış. Örnek istiyorsanız Hz Muhammed’İ bu putlara karşı düşünün...Ve Muhammed peygamberin Mekke’deki putları nasıl yıktığını hatırlayın.
Hazreti Musa’nın disiplin ve aşiret dini ’’Yahudilik’’...Hazreti İsa’nın’’yeri geldiğinde kendini toplumun için feda et’’ örneğindeki, sevgi dini ’’Hristiyanlık’’...Bütün insanları eşit gören, cennet ve cehennemin insanın kendi seçimi olduğunu, bireyin kişisel sorumluluğunu vurgulayan ’’Müslümanlık’’
Aradan geçen bunca yıl sonra Türkiye nin tekrar putlara tapması istenmektedir. Bu putlar Amerika ve Batı emperyalizmidir. Oyuna gelmeyin!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.