- 909 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Gönül Dağı
GÖNÜL DAĞI
Sevgili dostum,
Bugüne kadar sana mektuplarımda hep kitapları anlattım. Bugün bir televizyon dizisi anlatacağım. Dizi pek izlemem ama bu diziyi izlememin sebebi ise bir nebze çocukluğumun ve gençliğimin geçtiği kasabadan izler görmem. Dizi kasabada geçiyor çünkü. TRT1 de Cumartesi günleri yayınlanan “Gönül Dağı” dizisinden bahsetmek istiyorum.
Sevgili dostum,
“Bozkırın kalemi” Mustafa Çiftçi’nin hikayelerinden esinlenerek uyarlanan dizide “Gedelli Kasabası”nda, zamanında oldukça ünlü olan “Ciritçi Abdullah” dede vardır. Hanımı vefat ettiğinden tek başına atı ile yaşamaktadır. En büyük oğlu İrfan vefat etmiş, çocukları Taner ve Zahide anneleri Halime ile yaşamaktadır. Ortanca oğul Muammer ise “düğün organizatörü” olup oğlu Veysel, Hanımı Döndü ve gelini Cemile ile başka evde yaşamaktadır. En küçük oğlan Hüseyin ise “ağıtçı “olup cenaze evlerinde 4 kişilik bayan ekibi ile ağıtlar yakmaktadır. Hayta oğulları Ramazan ile yaşamaktadırlar. Hikaye bu üç aile, komşuları, akrabaları, kasaba halkının başından geçenlerden oluşmaktadır.
Sevgili dostum,
Hüseyin ve Muammer kardeşler durmadan didişmelerine evlerine gitmemelerine rağmen üç kuzen Taner, Veysel ve Ramazan dedeleri Ciritçi Abdullah’ın bilge yönlendirmeleri ve destekleri ile “Bilişim Vadisi” kurma hayalleri kurmaktadırlar. “Arı kanadı uçak sistemi” ile uçak icat etmişler ve bunun patentini alma çabasındadırlar. Ama bunlara düşman olanlarda vardır. Buluşları ile uğraşırken kasabada kendilerini kıskanan arkadaşları ile aşık olduğu kızları elde etmeye çalışanların güçlü babaları ile de uğraşmak zorundadırlar. Bu mücadelede kardeş gibi birbirini sevmeleri el ele vermeleri en büyük güçleri olmuştur. Bunda dedeleri Ciritçi Abdullah’ın bilge tavsiyeleri de vardır.
Sevgili dostum,
Diziye adını veren “Gönül Dağı” ise kasabanın hemen yanında bulunmaktadır ve , tam sırdır. Jeologlar bu sırrı çözmek için kasabaya gelerek kamp kurarlar. Gönül Dağındaki mağarada Esrarengiz gaz, arada dağdan taşların yuvarlanması, dağda yaşayan çoban, “ aşıkların kalbi incindiğinde Gönül Dağından taşlar düşer” inancı ve arada dağdan taşların düşmesi, Bozkırda yetişen patates , masum aşklar, özgüvensizlikler, eşlerinden ayrılan pişmanlıklar yaşayan kadınlar, kasabanın dedikoducu kadınları, yıllar önce kasabada öğretmenlik yapan Gülsüm Öğretmenin Jeolog olan kızı Dilek’in kasabaya geri gelmesi Halk Eğitim merkezini yeniden hayata geçirmesi “Gönül Dağı” nın hikayeleri. O kadar gerçekçi ve samimi hikayeler ki “Birlikten kuvvet doğar” , “Zorluklar Karşısında asla yılmamalı” “Her zorlukta bir kolaylık vardır”, “her şey zamanında olur” “kötü niyetli insanlar her zaman cezasını çeker” gibi doğru gerçekleri o kadar güzel anlatan dizi tuttuğundan Ramazan ayında tekrar bölümleri yayınlandı.
Sevgili dostum,
“Hayattan alınan her hikaye edebiyatta da sinema sanatında da romanlar zamanla okunur filmler seyredilir” gerçeği su götürmez gerçektir. Sosyete hayatından alınan hikayeler belki seyredilir ama tat vermez. Ben hayattan alınan hikayeleri anlatan dizilerden payıma düşen öğrenmeleri almaktayım. Çünkü benim için kitap okumak da dizi izlemek de eğlenmek değil öğrenmek ve dinlenmektir. O yüzden de bana çok öğretici gelmektedir. O yüzden çevreme bu hikayeleri anlatmak istesem de dizileri eğlenme amaçlı izleyenlere bir şey anlatmak mümkün olmuyor. Bende sana yazarak anlatayım dedim.
Sevgili dostum,
“Bozkırda yaşanan aşklar daha samimi olur” mesajı da dizide verilen mesaj. Bu aşklarda yapmacık yok. “Gönül Dağı”nın eteklerinde yaşayan insanlarda “Gönülden sevgi ile birbirine bağlılar” birbirini severken incitmemek adına azami özen gösteriyorlar. Her sorunu iletişimle, etkili iletişimle gösteriyorlar. Dizide kasabanın dişçi doktoru Musa emmi gönlü zengin bir diş hekimidir ve bazen evinin avlusunda bazen gezerek insanların dişlerini tedavi etmektedir. Onun yaptığı iyilikler seneler sonra bile hatırlanır. Hele Münübüsçü Sefer’in iyi kalbi yıllardır kalbine attığı Zahide’nin aşkını O’nu incitmeden kazanmaya çalışması, Sefer’in aşkını bilmeden yıllar önce Fikret’e kaçan ve 3 çocukla seneler sonra kasabaya dönen Zahide’yi bile hayrete düşürerek, Sefer’in duygusallığına hayran olmasına sebep olur. “Aşkın gözü kördür” diyerek Zahide “ Sefer senin aşkını göremeyecek kadar kör müşüm beni kaçarken neye engellemedin?” diye sitemine de sebep olur. “Aşk ferman dinlemez. Aşık olan mantığa bakmaz, Mantığa baktığı zaman aşkta kalmaz. Aşklar zamanla düşmanlıklara da dönüşür” mesajlarını da diziyi izlerken alıyoruz.
Sevgili dostum,
Dizi halen devam ediyor ve 28 bölüm izledim. Diziye sosyal medyada yorum yapanlar dizinin uzun ömürlü olmasını istiyorlar. Çünkü kendilerini görüyorlar dizide. Benim gibi…
Sevgili dostum,
Okul okumayan ama “hayat okulunu” okuyarak Mühendislere, torunlarına sevgisi ile hayat dersleri veren “Ciritçi” Abdullah” ın bilgece sözleri hep içimizi aydınlatıyor. Çocukların babadan çok dedelerini sevmesi de Dedelerinin babalarından çok onlara öğretici dersler vermesinden kaynaklanıyor. “Gerçek sevgi kimden gelirse gelsin değerlidir” mesajını da alıyoruz.
Sevgili dostum,
Gerçek hikayelerden, gerçek aşkları seyretmek, bizlere de öğrenme ve yazmaya daha azimle devam etme şevk, heyecan ve ilhamı veriyor. Ders almasını bilene diziler dizi dizi dersler veriyor. İzleyerek geçmek değil , aynı zamanda düşünerek izlemek şartı ile. “Gönül Dağı” taşları aşağı düşerken bizlerin kalbine de “ bunlardan ders aldın mı?” dercesine dersler veriyor. O’nun için samimi insanları izlemeye devam edeceğiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.