Üzüm Üzüme Baka Baka Kararır
İnsan doğduğunda aktır, paktır, saftır, durudur, tertemizdir. İyi hasletlerle dünyaya gelir ama ilerde tam tersi bir insan da olabilir. İyi duygular dumura uğrar körelir, kötüler baş gösterir yeşerir. Yani iyi doğuştan gelir, kötü sonradan kazanılır. Söz sadece iyilik ve kötülük temelli olmayıp bir çok insan davranışının etki tepki ile kazanılacağına dairdir.
...
Kıratın yanında duran ya huyundan ya suyundan alır deriz ya. İnsan insandan çok şey öğrenir. Döneme ve çağa göre ilintili olunan kişilerin tutum ve davranışlarından, uygulamalarından etkileniriz. Zamanla evrilir farklılaşırız. Bazen kısmen, bazen tamamen başka bir kişiliğe bürünürüz.
...
İnsan eğilimi olumsuzlaga daha yatkındır. İyiye yönelimde zorlanırız, kötüğe yönelimde koşaradımız. Burda seçim de önemlidir. Tercihimizi iyiden ve güzelden yana kullanabilirsek belki de mutluluğun anahtarını yakalar, düzgün bir hayat süreriz. Tam tersi de olabilir hüsrana uğrayabiliriz.
...
Bilinenin aksine insanın baştan kötü duygularla dünyaya geldiği, zaman içerinde iyiye yöneldiği iddiasi da vardır. Varsayımdır bu kanaatimce. Gerçekliği yoktur. İnsan törpülene törpülene insan oluyor. Birbirine bakarak, olumsuzluklarını yontarak, olumluyu inşa ederek, adına ömür diyerek.
Kemal GÜL
17.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.