- 657 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Bu Kardeşlik Başka2
Akıllı bir insanın tek derdi şudur ki hep
Ahirette ne ile kurtulurum ben acep...!
Her an bunu düşünür, budur ona asıl dert
Vermez hiç başka şeye, bu kadar ehemmiyet
Şundan belli olur ki onun akıllılığı
Yapar hep gece gündüz, ahiret hazırlığı...
Peygamber efendimiz (sav) bir gün ashabına buyurdu ki ;
"Ben-i İsrail’ de bir kişi vardı. Çok hayır yapardı. Hatta o zat, sizin içinizde haşr olunacaktır."
Ashab-ı Kiram dediler ki ; "Ya Rasulallah ! Bu zat ne hayır yapardı..? "
Efendimiz (sav) buyurdu ki ;
" Ona babasından çok mal kalmıştı.Bununla bir bostan satın alıp fakirlere vakfetti.
"Rabbimin huzuruna vardığım zaman, bu benim bostanım olur." dedi.
Yine çok altın ayırıp onu fakir ve zayıf kimselere verdi."Bununla Cenab-ı Hak’ tan cariye ve köle satın alırım."dedi.
Yine bir çok köle azat etti."Bunlar dahi Allah’ ın huzurunda benim hizmetçilerim olur."dedi.
Bir gün de bir âmâya rast geldi.Ona bir binek hayvan satın alıp "Bu da Allah’u Teâlâ huzurunda benim binecek hayvanımdır."dedi.
Efendimiz , bu hikâyeyi haber verdikten sonra "Nefsimi kudreti elinde bulunduran Allah’u Teâlâ’ ya yemin ederim ki, bu hayvanın onun için eyerlenmiş ve gem vurulmuş olarak hazır olduğunu görüyorum. Bu zat ona biner de, mahşere onunla gelir." buyurdu.
Mevlamızın yolunda attığımız hiç bir adım zayi olmayacaktır biiznillahi Tealâ. Dünya ancak Rabbül Alemin’in yolunda sarf edilirse değer kazanır ve ahirete azık olur.
Veysel Karâni, ölümün ne kadar yakın olduğunu ifade etmek için " Ölümü yattığında yastığının altında kalktığında da, karşında bil." demiş.
Hz.Ömer günlerden bir gün Cennet’ül Baki kabristanına uğrar.
"Esselâmu Aleyküm ya ehlel kûbûr" diye selam verdikten sonra "Sizin için bizde haberler var. Geride bıraktığınız hanımlarınız evlendi, terk ettiğiniz evlerinizde oturuldu, üzerinize titrediğiniz o güzel mallarınız taksim olundu." dedi.
Gaipten bir münadi Hz. Ömer ’e : " Ey Hattab’ın oğlu Ömer ! Bizde de sizin için haberler var.
Burada önceden gönderdiklerimizi bulduk. Allah’u Teâlâ’ nın rızasını kazanmak için zekât ve sadaka olarak verdiklerimizden kâr ettik, onların mükafatlarını gördük.Geride miras olarak bıraktıklarımızdan da zarar ettik."dedi.
Efendimiz (sav) "Sadaka da 5 haslet vardır." dedi.
1- Mallarda ziyadelik meydana getirir.
2- Hastalara şifa olur.
3- Cenab’ı Hak onlardan belaları kaldırır.
4- Sırattan şimşek gibi geçirir.
Seyyid Sıbğatullah Arvasi Hz. şöyle der:" Mürid en çok nispeti ( manevi yakınlığı) hizmet yapmakla elde eder.Hizmetten alınan feyz ve kemalât ( manevi olgunluk ) daha tesirli ve uzun sürelidir.
Maddi ve manevi her türlü nimet ile hizmet olur.Allah cc rızası için mescitten atılan bir çöp bile hizmettir. Bir insanı tövbeye davet etmek , vesile olmak, anlatmak, bilmeyene bilmediğini ögretmek,gaflette olan bir kimseye Allahu Tealâ’ nın zikrini sevdirmek, inkâra düşeni ikna etmek İslam’ın güzelliği ile buluşturmak...hepsi birer hizmettir.
Hadis-i Şerif’ te buyuruluyor ki; "Bir kul, üzerinde Allah cc yolunda yapışan tozla ( kulluk ve Allah’ın dinine hizmeti sırasında) cehennemin dumanı bir araya gelmez."
Her mü’ min mutlaka Allah cc yolunda yapılan hizmetlere katılmalıdır.Malı ve canıyla bizzat hizmetin içinde olamayan kimse, kalbi, niyeti, duası, rızası, sevgisi ile hizmetlere destek olmalıdır çünkü her şey, sadece ve sadece Allah’u Tealâ ’ nın rızası için yapılmaktadır.
Eğer bir memlekette hizmet varsa İslam’a
Ona iştirak etmek farzdır her müslümana
İmkân varsa bedenen, yok ise mal vererek
O da mümkün değilse, yalnız dua ederek
İştirak etmelidir yapılan bir hizmete
Yoksa girilmiş olur büyük bir mesuliyete.
Çoğunluğun maddiyat peşinde koşturduğu, kardeşlik, yardımseverlik, insanlık duygularının can çekiştiği günümüz toplumunda, sırf Rabbimiz ’ in rızası için bir araya gelip , O’ nun yolunda infak etmekten daha güzel bir şey olabilir mi..?
Bu ortamdaki maneviyatla hiç bir dünyalık boy ölçüşebilir mi..? Hizmetteki ilahi yardım ve rahmet hiç bir yerde yoktur.
Rabbim cümlemizi bu rahmet bu muhabbet çeşmelerinden içmeyi daim eylesin.
Amin
YORUMLAR
""Ben-i İsrail’ de bir kişi vardı. Çok hayır yapardı. Hatta o zat, sizin içinizde haşr olunacaktır." Hadisi şerifte bahsi geçen zatın.Kendinden önceki Ümmetlerden olduğu ve yaptığı hasenat sebebiyle Ahir zaman Ümmetinden sayılacağına işaret vardır. İman etmediği halde Cennet'e gideceği zannedilmesin okur tarafından. İnşallah.
bu vesile ile yazma gereği duydum. Ukalalık saymayın inşallah. Zira Ümmet olarak birbirimizden sorumluyuz. Ve bir birimizi ateşten korumakla emr'olunduk.
Yazıya yorum yapmak yerine cümle ümmet adına. Allahtan iyi olmayı diliyorum. Zira iyilerin "iyilik" ten anladığı tek şey kendilerine kimsenin kötülük yapmayacağını bilmektir.
Hayırlı akşamlar ellerinize sağlık. Okunası bir yazı olmuş.
Muhteşem!..Az olan candan çok olan maldan demiş atalarımız..Maldan da olsa candan yani; can-ı gönülden verilmeli..Zengin olmaya gerek yok..Yarım elma gönül alma da olsa olsun..Yerini bulacaktır..''Rabbim cümlemizi bu rahmet bu muhabbet çeşmelerinden içmeyi daim eylesin.''Amin..dilerim okuyanı çok olur..Saygıyla..