- 240 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İntihar edeyim mi...
İntihar edeyim mi...
Dedelerimiz son iki asırda İslamı savunmadı...halifelikkten de olduk...neslimiz ne hallere düştü...vah vah...Cicim bana küstü...İntihar edeyim mi...diyen mi ararsın...Ne hale geldik.İntihar bu kadar ucuzlar mı...Sevgilisi küstüyse ne olmuş yani...
İntihar edeyim mi...
Dünyada bir annem vardı o da öldü...İntihar edeyim mi...her annesi ölen intihar mı etti bu güne kadar...Sabır denen şey yok insanımızda artık...
İntihar edeyim mi...
Çocukluktan beri maddi sıkıntım hiç bitmedi...İntihar edeyim mi...İntihar moda olacak ilerde bizde de de...Dağına göre kar verir Allah...Kaldıramayacağımız dert darlık acı...vermez.Bu inançları unuttuk...ve sabır denen şeyi unuttuk...Korumalıydık o güzel inançlarımızı...Günah diye bir şeyler öğretilmişti bize...İntihar günah diye bilmeliyiz...İntihar günah ,Öyleyse onu razı etmek için bu acıya bu darlığa katlanmalıyım ...demeliyiz. intihar etmek neyin nesi...diyebilmeliyiz ama Allahı unuttuk...sabredenlere ecrin olduğu inancını yitirdik...Sabır intiharı seçmemektir...rıza da intiharı seçmemende...ama nerde o güzel inanaçlar..bir çoğumuz ateist deist olduk...
Evet...sen bu darlığı hakkettin...İmtihanımmış darlıkla imtihan deme hakkettin o darlığı ve darlıkla oldu imtihanın ...Herkes devletine canı pahasına sahib çıkarken senin deden "bana dokunmayan yılan bin yaşasın..."dedi...ve torununa bu zor imtihanı bıraktı...Osmanlının kıymeti bilinmedi...
Evet...Düşmanı güçlü diye halifeliği savunmadı müslümanlar...hatta bazısı ırkçı bölünme ayrılma öteki olma yolunu seçti...yani hainleşti...Sen hakkettiğin darlıkla imtihandasın...İntihar edeyim mi...etme...evladına daha büyük darlıkla imtihan bırakırsın şehid ol...Şehid olacağın yerde intiharı seçmek de ne...
Annene ölür imtihandasın...Her ölüm sarsıcıydı...peygamberimizin de vefatı bir çok sahabeyi çok sarstı...Peygamberimizin vefatı o günün mü’minleri için bir imtihandı...ama hakketmedikleri bir imtihandı deme...Efendimizin de öleceği biliniyordu...işte ayet:"Muhammed yalnızca bir elçidir. Ondan önce de elçiler gelip geçti. Şimdi o ölür veya öldürülürse gerisin geri dönecek misiniz? Kim geri dönerse bilsin ki Allah’a asla bir zarar vermiş olmayacaktır. Allah şükredenleri ödüllendirecektir..."(Al-i İmran/144) İslamı savunmayan Allaha zarar verdim sanmasın...Allaha zarar veremezsiniz...cihaddan kaçtık Osmanlının yıkılmaması için şehid de olmadık...Allaha mı zarar verdik torunlarımız mı zora düştü...
Evet...Dedelerimiz bizi zora düşürdü de...Zorlukla darlıkla imtihandaysan...Allah zora düşürdü deme...ve sen deden gibi olma sen şehidliği seç...Hata üstüne hata yapılmasın zorluğun beteriyle imtihana mecbur kalacak senden sonra gelen torunlar...
Hz Ademe "yasak meyveye yaklaşma emri verildi...Allah görevini yaptı de...Besili atlarımız var mıydı Osmanlı yıkılırken yoksa süslü camilerimiz mi vardı...müsriftik...mücahid de değildik..."Zalemna" de hz Adem gibi...biz bu darlığı dedelerimizin asilikleriyle hakkettik Allah bize zulmetmedi...de...
Evet...Allah zulmetmez...hak etmeyeni de darlıkla zorlukla imtihan etmez...ve her zorluktan sonra bir kolaylık da vadeder...O RAHMAN..."Oruç tutmayan bir toplumu..."açlıkla susuzlukla imtihan etmesin mi Müsrif toplumu asi toplumu dünyada da cezalandırmasın mı...Bir darlık onu bulduğunda sabırlılar...azdık yazıldı bize bu darlık demeli ve o darlığa dur demeli...bitirmeli darlık sayfasını yeni sayfa açmalı imtihan bu rıza bunda İntiharda değil ki
Eveet...korktuk ama ...KORKAKLIK da intihardı...tembellik de intihardı...İşte ayet:"Andolsun, Biz sizi; biraz korkuyla (doğal ve sosyal afetler ve düşman saldırılarıyla), açlık (ve kıtlıkla) ve bir parça da mallardan, canlardan ve semerat (ürün ve evlatlar) dan noksanlaştırmakla (hastalık ve sakatlıkla) imtihan edeceğiz. Sabır (sükûnet ve teslimiyet) gösterenleri müjdele (ki, sadece onlar sevaba ve başarıya erişeceklerdir) ."
Corona verdi toruna daha zalimi gelir...laburatuvarların yoksa..."sabır yeni sayfa açmaktaki gayretin adıdır...tembelliğin ve hastalığı sevmenin adı ise intihardır...İyi dede olmanın iyi olmanın kendisidir sabır.toruna yeni sayfa açanların halidir sabır...
Hastalığı sevenler de var zamanımızda...Hz eyyub hastalığı sevdi deme...Allah hastalığa izin verir ama rızası yok hastalığa çünkü o şafi...şifalıyı sever...şifa arayanı sever...İzin verirsen hastalık diline de dinine de zarar verir diyelim neyi şer neyi hayır bilmeliyiz orada bile kafamız karışık...evet sağlık iman ile beraber güzel...ama hastalığı imanlıya şer görür Allah...hasta oruç bile tutamaz...şer işte...Hz Eyyubun kıssasını zalimce yorumlama...Hakkettim bu hastalığı deme.Allahı suçlamaman kafidir...hastalığa izin vermen intihardır...Toruna zalimlikdir...darlığı zorluğu toruna reva görmendir...sen toruna darlık bırakmazsan Allah da darlıkla imtihan etmeyecektir...Zalim olma torununa...yaşanılır dünya bırak torununa...Bencil olma...bütün insanlık seninle iftihar etsin ırkçı da olma...Mezhebçi de dinci de...Rahmanın aynası ol...Rahman etkili halli ol...
İntihar edeyim mi...Hakkettim bu darlığı dedelerim şehidlikten kaçtı demeliyiz...dedeler tevbe etmeli hz Adem gibi..."zalemna" demeli...Biz de "rahmet dilemeliyiz...ama hataya da hata demeliyiz.. aynı hataya düşmemeliyiz...dede dini oluşturmamalıyız...Din İslamdır...hata hatadır deden de yapsa...ve sen bari kaçma cihaddan...İşte Gazze kaçmıyor şehidlikten torunlarına yeni sayfa açmak için İsrail vatansız yaşamış asırlarca...Vatan için onlar da ölür...ama onlardan daha aşık ol vatanına...vatansız kalmamak torununa vatan bırakmak istiyorsan...
İntihar mı haşa sümme haşa ...dağ acılar üst üste gelse de ama şehidliğe evet... şehitlikle kıymetlendir canını...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.