- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ZENCİ MUSA
Zenci Musa’yı tanır mısınız? O, tarihimizin inanmış ve adanmış insanlarından biridir. Aslen Sudanlı. 1880’de Girit’te doğmuş. Dedesi tarafından Kahire’de yetiştirilmiştir. Tam bir Osmanlı terkibidir.
Zenci Musa, Osmanlı’nın Arap Yarımadası’ndaki en çetrefilli dönemlerinde yaşamıştır. 1911 yılında Senusi’lerin, Trablusgarp ve İskenderiye’deki İngilizlerin ve İtalyanların işgal girişimlerine karşı başlattığı ayaklanmaya gönüllü olarak katılmıştır. Eğitimlerde ve talimlerde başarı gösteren 2.10 metrelik dev cüssesiyle Zenci Musa, orada görev alan Osmanlı Subayı Kuşçubaşı Eşref’in dikkatini çekmiş, daha sonra Kuşçubaşı Eşref ile tanışıp onun emir eri olmuştur. Eşref, başarılarından ötürü Zenci Musa’nın bir altınla mükâfatlandırılmasını istemiş.
Zenci Musa ise:
“Ben altın veya şöhret için savaşmaya gelmedim. Hak için, adalet için, Müslümanlık için Halife için geldim. Savaşan biri altını veya mükâfatı kabul etmez. Ben Halife-i Zişan Hazretlerine yardımım olsun diye geldim.” Cevabını vererek altın teklifini reddeder.
Zenci Musa, yüreği Anadolu’ya bağlanmış Afrikalı bir Müslüman’dır. Osmanlıya yıllar boyunca hizmet edebilmek için cepheden cepheye koşmuştur. Batılı sömürgecilerin, zenginliklerini elinden alarak köleleştirdiği mahzun ve mazlum kıtanın evladı Zenci Musa, Trablusgarp’tan Balkanlar’a, Çanakkale’den Kudüs’e, Yemen’den Anadolu’ya kadar, yangın neredeyse oraya koşmuş, ümmet için canla başla mücadele etmiş, fedakâr ve vefakâr bir yiğittir. Nasihat Heyeti’nde tanıştığı bu yiğidi Mehmet Âkif, “Eşref Bey’in emir eri Zenci Musa Omzundan arşa yükseldi Nebi İsa” diyerek Safahat’ında yâd etmiştir. Allah hepsine gani gani rahmet eylesin…
09.05.2021
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.