- 230 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İmtihanın sırrı bozulur...mu Allah mü'mini desteklerse...hayır...
mtihanın sırrı bozulur...mu Allah mü’mini desteklerse...hayır...çünkü Kafir ona Allah yardımı demez...şansızlık der geçer...anlamaz...ve sır bozulmaz...Hicrette sevr mağarasında örümcek ağ ördü güvercin yumurta yaptı ama müşrikler "Allah peygamberini korudu..."demediler ve sır bozulmadı...yani seçim elden alınmadı...
Seçim elden alınmamakta...Allah mü’mini desteklese de..imtihan sırrı bozulmuyor...
İmtihandayız...işte ayet:"Andolsun ki sizleri biraz korku, biraz açlık, mallardan, canlardan ve meyvelerden eksiltmekle imtihan edeceğiz. Sabredenleri müjdele" (Bakara/ 155)Sabırsız kazanılmaz imtihan...ey müslüman...Allah sabrın ödülü için sıkıntıya sokak mü’mini...Denizde fırtınaya tutulunca ...kafirler de Allah ...dedi...Nefsi açlıkla terbiye etti Allah...Rab sensin dedirtti nefse...
İmtihanın sırrı bozulur...mu Allah mü’mini desteklerse...
Allah imtihanın sırrının bozulmasına izin vermez ama bu Ebabillerle Kabeyi korumasına engel değil...Meleklerle bedir de mü’minleri desteklemesine de...Hz İbrahimi ateş yakmaz...
O dileseydi herkes cennetlik olurdu veya cehennemlik olurdu...irademize bırakılmış bu...ve irade yanıltılmamış...Allah imtihanın sırrının bozulmasına izin vermemiş... kafire vereceğinden geçiyor Allah hikmetsiz olduğundan...İmtihan sırrı için... işte ayet:"Eğer insanlar (Allah’a karşı isyanda birleşip) tek bir ümmet olarak (şeytana hizmet edecek) olmasaydı, Rahman’ı (Allah’ı) inkâr edenlerin evlerine gümüşten tavanlar (göz alıcı süslemeler) ve üzerinde çıkıp-yükselecekleri merdivenler (asansörler) yapardık."(Zuhruf/33)
Evet...Bir insan aklıyla, hisleriyle ve tecrübesiyle hareket eder ve hayattaki iyiliğe de kötülüğe de bu donanımıyla karar verir ve yapar.
Ateşin yaratılması şerdir, kötüdür diyebilir miyiz?
Eğer şerdir desek ısınmak için ve yemeklerimizi yemek için ne kullanırdık? Ateşi kullanmayı biz nasıl tercih edersek Rabbimiz de ateşi bizim emrimize öyle hizmetkâr ediyor. Yani biz ateşi yemeklerimizi pişirmek içinde kullanabiliriz veya bir yeri yakmak için de...Cüz’ irademizdir bizi cennete ve cehennem sürükleyen...ateşin var olması masum...suçlu irabemiz niyetimiz...Bazıları servet...şehvet masum değil der ama masum...
“Dünya hayatı bir imtihan ve denenmedir. İmtihan ise akla kapı açmak, fakat iradeyi elden almamak mantığı ile işler. Fakat dinde inanılacak inanç esasları, insanın iradesini elinden alacak şekilde insanlara sunulmamıştır.
Evet...Evlat, eş, servet, makam,güzellik, diğer dünya malları, hatta zekamız ve aklımız bu imtihan için verilmiştir, diyebiliriz…ama makam bedel ister...adl sıfatı o bedeli ödemeyene o makamı nasip etmez...yani esmanın etkisi inkar edilmemeli imtihan kaderdi verilenler de kader...Kaç çocuğun olacağı kaderin...Hangi makmala dünya imtihanı vereceğin kaderde yazılı...Sahabe sahabe olacaktı...peygamber peygamber...imtihanımızın hangi ülkede hangi şartlarda olacağı kaderdir...
“Bediüzzaman Şualar’da, ‘Siz bu şiddetli imtihana girmek ve inceden inceye sizi kaç defa altın mı, bakır mı diye mehenge vurmak ve her cihette sizi insafsızca tecrübe etmek ve “Nefislerinizin hisseleri ve desiseleri var mı, yok mu?” üç dört eleklerle elenmek; hâlisâne, sırf hak ve hakikat namına olan hizmetinize pek çok lüzumu vardı ki, kader-i İlâhî ve inâyet-i Rabbâniye müsaade ediyor.”diyor.
Evet...İSTİKAMET İMTİHANI ŞİDDETLİ OLUYOR...Anlıyoruz ki, Allah hiç kimseye özel ve soylu kimliği nedeniyle hidayet vermiyor.Nebiyy-i Zişan Efendimiz [asm]: “Hud Suresi beni ihtiyarlattı.” Buyurmuştur.
Allah imtihanın sırrının bozulmasına izin vermez Evet... Biz tercih ederiz Cenâb-ı Hakk da imtihan gereği yaratır...
Cenab-ı Hak küfre razı olmadığı gibi yapılan bu zulümlere de asla razı değildir.ama Allah razı değil şahit olduğumuz bu zulümlere doğrudan müdahale etmemesinin,engellenmemesinin hikmeti imtihandır...
İnanmamız şerli olmamamız için Hadi sıfatının etkileri vuku buluyor... "(İnanmak için) illa meleklerin gelmesini, yahut Rabbinin gelmesini ya da Rabbinin bazı âyetlerinin gelmesini mi bekliyorlar?Ama Rabbinin (azab) işaretlerinin geldiği gün, daha önce iman etmemiş, yahut imanında bir hayır kazanmamış kimseye, artık inanması bir fayda sağlamaz. Deki: ’Bekleyin; biz de beklemekteyiz.’ "(Enam/158)
İmtihanın sırrı bozulur...mu Allah mü’mini desteklerse...Hayır...Kafir buna yardım demez ki ...
Evet...Peygamberimiz (asm)’in gösterdiği mucizelere sahabeler inanırken, müşrikler buna "kahanet, sihir gibi şeylerdir" diyebilmişlerdir. Sizin "mucizelerini buldum" dediğiniz âyetleri, inançsız bir insan mucize olarak görmeyebilmekte ve farklı açıklayabilmektedir. Demek mucizeler de bir derece perdeli geliyor. Akla kapı açılıp seçim elden alınmamaktadır.
Evet ancak Cehennem ateşini gören insanlar toptan iman ederler...Allah imtihanın sırrının bozulmasına izin vermez mü’mine destek olsa da...çünkü kafire bunu yardım olarak algılatmaz...
Mesela; gökyüzüne yıldızlarla "La ilahe illallah" yazılmış olsaydı herkes ister istemez inanmak zorunda kalacak ve imtihan anlamsız olacaktı. ama .Allah imtihanın sırrının bozulmasına izin vermez...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.