- 477 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
ANNE KOKAN GÜNÜN ANLAMI...
Bir anne bilemez derisinden ve rahminin köşesinde. Nefes alan çocuğunun Başka bir kadının sevgisini ayaklar altına alıp, çiğneyeceğini, canına kasıt edeceğini.Yoksa yedi cihan bir olsa onu dünyaya getirmez.
Söyle bir gerçekte vardır. Neyle beslenirse, yüreğini ve bedenin. Dünyaya bakış açın öyle gelişir ve şekil alır. Fazlası azına göre zararlı. Azı ise fazlasına göre zararlıdır.
Keza biz toplum olarak her hangi biri şahısla alakalı, hele ki şaşırtıcı bir davranışı görüldüğünde. Hepimizin de kullanmış olabileceğinden emin olduğum bir cümle vardır.
Hani" ors...pu çocuğu!"Evet biliyorum her alanda şekilcilik ön plandadır.
Lakin bu cümle direk annesini o konuma sokmaz. Aslında tam tersi şöyle bir açıklaması olur. Benim şahsıma göre.
Zekânın hızlı ve yavaş işlevine bakmadan Or...spu karesine, koyulan bir kadın profili gözde canlandırılır. Ve buda direk her edepsizliğin iğrençliğin içinde olan kişi demektir.
.
Bu küfür edildiğinde.Gideceği yeri çok net biliyorum.Yinede edilmesi beni çok rahatsız eder…
Bu günün anlamına gelince evet, "Anne"dir. Dünyayı kasıp kavuran salgından dolayı kimi annesinin soğuk mezar taşına bile sarılmaz İken.
Kimide onun anne olduğuna değil kendisini doğurduğuna sevinir. Neden böyle dediğime gelince yüzlerce anne şu an huzur evlerinde. Köylerinde kasabalarında yıkık anlatılması acı veren kötü şartlarda yaşamaktalar.
En çokta beni üzen bir annenin o öpülesi ellerinin üşümesi Oooof! Yüreğime işler onların buğulu bakışları, evlatlarının yokluklarının kendilerini yeterince üzdüğünü görüyorsun.
Fakat o Evlatlarının kendi hayatlarının neden, niçinler ile boğuştuklarını inandırılmış inandırmaya da devam ediliyor.
Bile bile "Aman! Gelmeseler de. Beni unutmamışlar. canları sağ olsun,arada bir arıyorlar
!Allah korusun ya! Hiç aramasalar ne olacak " derler. Kısaca özetlersek bizim.O duygularımız anneliktir...
İster soğuk bir mezarının başında . İster ki onların iki gözünün içine bakın.Annelik iki resim karesine işlen anlık sevgi ve üç kuruşluk hediye değildir.Edepli yaşam sürmeniz kadar. Topluma örnek bir birey olmanız onları sevindirir.
Bir anne vardır ki hiç doğurganlığını sevinememiştir ama emeği anneliktir.Dokunduğu hayatların gizli anaç kadınların sayısını önemsemek lazım.
Lütfen! bu günün anlamının oraya buraya çekmeden. güne başlayın.
Çünkü ,annelerini ebediyete intikal edenler hiç anne olmamış kadınlar var..Bir birimizin duygusal açıdan haklarına saygı gösterelim ..
Anneliği çok özel yaşamanın içindeyim .. Annemin ve sayfa dostlarımın anneler günü kutlu olsun!...