- 301 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
her çocuk İslam fıtratı üzere doğar ne demek..
her çocuk İslam fıtratı üzere doğar ne demek..
"hadisdeki" her çocuk İslam fıtratı üzere doğar ne demek..."kan dökmez demek mi.Melekler yalancı mı...Cennette bile şaşar insan...
Her çocuk İslam fıtratı üzere doğar ne demek..
Suyun kimyasını çevre bozmuyor...Yahudi baba nasıl yahudi yapıyor çocuğu...İslamla ıslahı mümkün bir fıtrat verilmiş insana...İslama muhtaç yaratılmış...et tuza muhtaç bozulmamak için...Neden ayetlerin ışığında anlamadık hadisi...
Ebu Hüreyre (r.a.)’den rivayet edildiğine göre, Allah Rasulü (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: “Her doğan çocuk fıtrat üzere doğar. Sonra anne babası onu Yahudi, Hristiyan veya Mecusi yapar.”
(Buhari, Tefsir (Rûm), 2.)
Rabbimizin "Yeryüzünde bir halife var edeceğim." sözüyle başlamıştır insanın yaşam serüveni.
İnsan "halifeliğe uygun..."fıtratta...yani secdeli olacak fıtrat verilmiş ona...teslim olmaya mecbur kabul eder insan kendini acizim der...Fıtratında bunlar var ama fıtratında...şaşma da var...tevvab ismi olmazdı hatacı bir varlık yartttı Allah...hata etmeseydi hata edecek varlık yaratacaktı...Şaşmak da var fıtratında...insanın fıtratını Kur’an tanıtmış...cahil demiş...bunlar yok o mükemmel fıtratlı deme.ama halifeliği sevecek bir varlık...İslamla ıslah olmayı seven bir varlık...ama mükemmel değil fıtratı...kusurlu eksik aciz fıtratlı olmasa halife olmayı reddederdi zaten...İtaatci bir fıtratı var ama fıtratında zalimlik var onun ama itaatle kahırdan kurtuluşu olacağını da akleden bir varlık o...İslam fıtratı sınırlı bir manadır.Aczini anlayan varlıkdır de...işte o kadar...O zalimdir hiç zulüm yapamasa kız kardeşinin mirasına el koyar...köleleştiri...Kardeş olmak istemez Karun olur koklatmaz malından kimseye...ama akıl var fıtratında çıkar yolun secde olduğunu da anlar...
Evet... Allah’ı ilah kabul etmek ve O’nun razı olacağı bir hayat sürmek. (Zariyat, 51/56.) Bunun için kendisine gereken tüm imkânlar verilmiş..Akıl var fıtratında hatasını anlama var...tevbeye uygun fıtratlı...ama cehennemi dolduracak çoğu...ye’cüc-me’cüz tümden cehennemlik kahrı hak eden bir fıtratta...yani fıtratı onu cehenneme de götürür...halifeliğe de...İnsanda ki fıtratı doğru anla...
İslam ona kolaydır...sevimlidir...Teslimiyet ona kolaydır...Hata yaptığını aciz olduğunu anlar fıtratında acizlik var...Hata var..
İnsanın hatacı bir fıtratı var.İslam değil onun fıtratı...İslam sayesinde fıtratı ıslah olur...Teslimiyete muhtaç bir fıtratta...
İnsan zalim onu güzelleştiren İslam..Fıtratı islam değil insanın Kur’ana ne gerek olurdu insan mükemmel ve İslami fıtratlı olsaydı
“Her doğan çocuk fıtrat üzere doğar.” der Rasulüllah, yani ırkı, soyu, cinsiyeti ne olursa olsun, her insanın bu mükemmel yaratılışla, Allah’a inanma potansiyeliyle dünyaya geldiği kesin İslamın güzelliğini anlayacak akılda yaratıldığı kesin...Islahının islamda olduğunu anlayacak akılda...ama slah olmuş olarak gelmiyor insan dünyaya yani ıslah olmuş doğmuyor İslama muhtaç doğuyor...Zalim ve çirkin hallerde taşıyan fıtratla geliyor...Çile hanelere girmiş bir çok insan ıslah olmak için...zor ıslah olan bir fıtrattadır insan..."Kan dökücü...köleleştiri olmak ister...dünya benim olsun ister...paylaşmaz...yetimi sevmez...ama teslim olma halife olma potansiyeli verilmedi ona deme...verildi...
Çocuk İslamı kabul edecek fıtratta doğmaz İslamla ıslah olacak fıtratta doğar...Peygamberlerin bile fıtratları tevbeye muhtaç
İnsan şerli...melekler onu şerli diye kan dökücü diye vasıflandırdı.İslam insan fıtratını ıslah eden din.İnsanın fıtratı zalim...
Kur’anda muvazetey sureleri varken insanı şerli saymamak mümkün mü.Allah bana teslim olmadıkça insan ve cin şerli.Cehennem hakkı der Allah.
Evet...çok zayıftır fıtratı insanın şaştıkça şaşar...teslimiyete çok muhtaç o...tevbeye çok mecbur...hem nankörlüğü güçlü...cahilliği sınırsız bir fıtratta yaratılmış...cüz’i iradesi başına bela ...özgürlük başına bela açtı onun cehennem olacak çoğunun yeri...pek azı cennete gidecek aciz bir varlıktır insan...Elinden tutulmalı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.