- 455 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytan sırnaştı sana gönderdim
Ben biraz ben demiyeyim benim için bey namaz ehli keyif derler oysa ben kendi halimdeyim yada bana öyle geliyor bilemiyorum.
Yanlış değilse ve de yanılmıyorsam beynamaz;
Alışılmış türlere girmeyen camiden bi haber namazsız namaz kılmayan ya da pis kimse anlamına gelmekte bana bu tarif bira fazla geiliyor tamam camiye gitmem ama geri kalanları pek tutmuyor mesela ramazanda bir ay boyunca müslümanlığı kimseye kaptırmam .
Ehli keyif ise keyfe ,keyfine düşkün zevkli zevkine düşkün zevk düşkünlüğü degil zevk sahibi özen gösteren özenen rakı içmeyi seven tamam rakı içmeyi severim de bu pahalılıkta biraz zor biz ona içki içmeyi seven diyelim yalan olmasın yoksa paramı yetişir rakıya.
Her neyse inançlı olmam dinime bağlılığım şimdi şöyle diyecekler dine bağlı olsan içki içmezsin diyecekler desinler ben kendim ne kadar samimi olduğumun farkındayım ve biliyorum.Diyeceğim az öncede yazdım ramazan geldimi bir ay boyunca müslümanlığı kimseye kaptırmam. Fakat Allah kabul eder mi etmez mi bilemem.yaradana kalmış .
Burada ehli keyif olmamın bir kısmını bir ay boyunca görürsünüz nasıl mı? şöyle:
Ramazan Orucunu teravih namazını özenerek beş duyum ile yerine getirmeye dikkat eder özen gösteririm. benim şöyle bir sözüm vardır.
İlk önce Allaha olan ibadetini beş duyun ile yerine getir.Sonra tertemiz yüzünle ak alnınla namaz kılmaya git camiye gir.
Bir öteki sözüm ise "Oruç, sabır,sabır ölmektir."
Dediğim gibi bir ay boyunca Allah’a şükür müslümanlığı kimseye vermem bir ay boyunca sövmemeye kalp kırmamaya bakılmayacak yerlere bakmamaya çalmamaya kötü yerlere gitmemeye konouşulanları iyi veya kötü kulak vermemeye dikkat ederim aç kalmakla sabrederken hal olarak ölmüş gibi olmaya çalışırım bu benim kendimce ramazan orucumu
eda etmem yerine getirmem.
Hani bu içki içenlere camiye gitmeyenlere hor bakarlarya benim bildiğim içen fakat ramazan geldiğinde bir oay orucunu tutanları biliyorum buna örnek ben varım , hatta kimileri oruç tutar iftarını rakıyla açarmış bunu duydum tabi ki bu yanlış bende onay vermiyorum.
Fakat bu içki içenlere hor bakanlara şunu sormak istiyorum bunlar ramazan boyunca içmeyerek sabır gösteriyor ve Allah için sevdikleri içkilerinden vaz geçiyorlar kendilerince fedakarlık yapıyorlar? Siz ne yapıyorsunuz?
BUndan İki yıl öncesi ramazanlar da teravih namazını kılmayada giderdim.birkaç yıldır gitmiyorum.
Her şey değişmiş... Bizim çocukluğumuzdaki gibi değiller.
Camiler teravihler namazlar imamlar müezzinler her şeyler değişmişler,farklı şeylere farklı kimliklere bürünmüşler.
Ramazan başlangıcı arefe günü ertesinde oruç tutacağım için çantamı hazırlar o gün doğru kaplıcaya giderim güzelce yıkanır tertemiz olur akşam kılınacak teravih namazına hazır olurum.
Demiştimya her nekadar ehli keyif camiden bi haber olsam da bir ay botunca müslüman olurum.İlk akşamı temizlik yapmış olmamın nedeni ile camiye gönül rafatlığı ile gider teravih namazımı kılar o gece sahurdan sonra orucuma niyetlenirdim.
Sonra ki günde ilk günün oruç acemiliği iftar acemiliği derken tervih için hazırlık başlar.
Her akşam hemen hemen temizlenir duşumu alır sonra namaz abdestimi alırım. çamaşırlarımı ya camiden geldiğimde ve yahut ertesi akşamki teravih namazına giderken muhakkak değiştiririm.
Temiz elbiselerimi gömleğimi giyer temiz güzelce camiye gitmeye özen gösterirdim. Büyüklerimizden ,okuduğumuz yazılardan aklımızda kalmış olmalı; Allah’hın huzuruna çıkarken en güzel elbiselerini giyip temiz olarak çıkmak hatta oturduğun yerden en uzak olan camiye ve her akşam farklı camilerde teravih kılmanın sevabının daha çok olduğu çocukluktan bu güne gelmiş ki bende bir dikkat özen oluşturmuş.
Allahın huzurunda evinde Allahla konuşmak başka düşüncelere yer vermemeye dikat eder başka şeyler düşünmezdim. Bütün ramazan boyunca hemen hemen her akşam abartmak değil küçüklüğümden kalma bir özenti olsa gerek giyeceklerimi iç çamaşırlarıma kadar değiştirir temiz olmalarına dikkat eder Allah’ın huzuruna temiz çıkmaya çalışır beynimde, kafam dabaşka düşünceler bulundurmazdım.
Bir akşam teravih vakti hazırlandım saate baktım hangi camiye gideyim diye düşündüm ve geç kalmayacağım en uzak olanı seçtim. bu aynı camiye üçüncü gidişim olacaktı uzak olduğu için sevabıda çok olacaktı.Yolda bildiğim duaları okur amentüyü okurdum ezan okunmadan camiye varır caminin içindeki yazıları okumaya çalışır süslemeleri seyrederdim.
Ezan okunduktan sonra saf tutarken imamın arkasındakiler en az imam kadar bilgili olmalılardı ben o kadar bilgili olmadığım için arka safta kalmaya çalışırdım her ne hikmetse ikinci safta yer alırdım fakat en kenara kaçardım. Halbuki bilgim olsa kaçmam imamın arkasında oldunmu imam yanlış yapması durumunda namazı düzeltmen gerekiyor imama yanlış yaptın ikazı vermen gerekiyor.
Ben bu düşüncelerimi Allahın bizi af edip etmeyeceği ve bir sürü Allah la ilgili düşüncelerimi orada düşünüyordum.
Müezzin kamet getirdi kalktık yatsı namazını bitirdik teravih namazına başlanacak imam tarif etmeye başladı niyet etmemizi imama uyduğumuzu söylememizi istedi ve tekbir getirip imama uyduk teravih namazına başladık.
Her ne olduysa nereden hasıl olduysa beni bir gülme hissi tuttu hayırdır buda nereden çıktı derken ramazanın başından beri beynimde hiç bir düşünce olmadan kıldığım teravihte o akşam çeşit çeşit düşünceler hiç aklıma gelmeyecek fikirler beynimi esir aldı.
Hemen aklıma şeytana uydum derler ye hah şeytan sırnaştı dedim kendi kendime dedim de bu sefer daha bi gülmek hatta belli olacak şekilde gülme bastı.Namazdan koptum saydım imamın tekbirlerini uygulayamayacak gibi oldum yok yanaklarımı ısırdım kendimi sıktım kendime hakim oldum. Gel gör ki şeytan gitmiyor seytanın sırnaşması durmadı sardı bir defa koyversem kendimi gülmemek elde değil neyse namaz bitti .
Sanki şeytan beni test ediyor sınavdan geçiriyormuş camiden çıktım namazdaki düşüncelerden hiç bir eser yok.
eve dönerken yol üzerindeki kahvehanade bir iki çay içtim eve geldim.Üzerimdeki elbiselerimi çıkardım yarın akşam için güzelce katladım sahur yemeği için bir şeyler hazırladım
Ertesi gün oruçlu, akşamki teravih namazındaki düşüncelerin nereden geldiğini şeytanın neden sırnaştığını düşünürken yine gülümseme tuttu.
kızdın mı derseniz hayır o bir melek Azraili ve şeytanı hiç kimse seviyorum diyemiyor çünkü işimize gelmiyor biz Allahın kulları onlarda Allahın melekleri onlar Allahın verdiği görevi yerine getiriyor.
ve hemen kaleme sarıldım ve yazdım.
Dün akşam birden şeytan sırnaştı
Bende sana gönderdim
Beni sevmen için seni kandırsın diye
Eğer pişman olursan
Şeytana uydum dersin diye karaladım.
----------------------------------------saygı sevgi ve selamlar...
----------(pitik)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.