İnsan Evrende Gövdesi Kadar Değil, Yüreği Kadar Yer Kaplar (Yaşar Kemal)
Gövdeniz var, boyunuz posunuz var, cüsseniz, belli bir kütleniz var ancak bunlar sadece varlığıyla kalırlar. Maddi varlığınız boşlukta bir yer kaplar ve kapladığıyla kalır. Fazlaca önemi ehemmiyeti olmaz, size bir değer kıymet katmaz. Sadece fiziksel anlamda konuşulursunuz. Boylu posluymuş, endamlıymış, güzel ya da yakışıklıymış denilir geçilir. Kalıcılığınız, zihinlerde yer ediciliğiniz olmaz.
……………………………………………..
Boşa geldik, boşa mı yaşıyoruz dünyada. Boşu boşuna mı bir hayat sürüyoruz. Hiç mi anılmayalım bilinmeyelim, hiç mi hatırlanmayalım? İşte bu söylediklerimize eğiliyor önemsiyorsak, bir şeyler yapmalı, bir şeyler bırakmalıyız geride. Ya bir şeyleri düzeltmeli ya da yerinden oynatmalıyız. Kendimizden bir şeyler vermeli, bir şeyler katmalıyız ki, Yaşar Kemal’in sözüne uyar olalım, yüreğimizle yer kaplayalım evrende. Böylelikle sevenlerin kalbinde yer edinelim, ilelebet yaşayalım.
……………………………………………
Durup dururken olmuyor, size iyi denilmiyor, hiç bir özelliğiniz sayılmıyor yoksa. Kimse sıralamıyor, şu vasfı da vardı denilmiyor. Fizikselselliğiniz neye yarar yürek olmadıktan sonra. Bazen insan yüreğiyle tanımlanır. İnsan tarif edilirken, eşkal belirlenirken; cılızdı, kara kuruydu, sıskaydı, bir fiskecik canı vardı ama kocaman bir yüreği vardı denilir.
…………………………………………
Yürekten kasıt değerlerle doluydu anlamında. İçinde sevgi ve merhamet, şefkat, cömertlik, cesaret, mertlik ve dürüstlük gibi insanlık adına ne kadar güzel şey varsa hepsiyle donatılmış teçhiz edilmiş, münezzeh kılınmış anlamında.
Kemal GÜL
14.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.