- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Ressamlar hangi yapılardan yararlanarak kendi stil ve resim eserlerini kurmuşturlar... ard-öyk /6
Gebze’de yaşarken; bir Gebze’li yazarın istanbul’a hafta sonları üşenmeden Atilla İlhan’ı dinlemeğe; onun evine gittiğini duymuştum.
Biraz irdelememi ilerletince, hadisenin doğru olduğunu kendisinin teyidiyle öğrenmiştim.
Kendisi bana ve arkadaşıma; Atilla İlhan’a gitme sebebinin; sanat eseri nasıl yapılır sanatı hakkında bilgi almak ve bunun öğrenimini bilmek olduğunu söylemişti.
Kimya yapılarını dahi incelediğini söylemişti.
Atilla İlhan’ın ne söylediğiniyse çok açık etmemişti: Matematik formüllerini sanatçılar; stillerinin tanziminde uyguladıklarını ve bu yönlü tahkik ettiklerini söylemişti.
Şiirden ve onun yapılarından yararlanan ressam vardır...
Müzikten yola çıkarak stillerini kurmuş ressamlar vardır... Paul Klee.
Vibrasyondan yola çıkmış ve soyut resim sanatı türünü kurmuş: Kandinsky vardır.
Geometri sanatından ilham alarak... onu kendi stilinde kullanmış Cezanne vardır..
Geometrik Art diye akım kurmuş ve kendi stilini oluşturmuş: Hard- Edge ressamları vardır.
Bir resim kompozisyonundan yola koyulan Margues her romanını gittiği bir resim sergisinde ki her hangi beğendiği kompozisyondan ilham alarak yazdığını söylemiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.