- 2676 Okunma
- 24 Yorum
- 33 Beğeni
Yakındaki Uzaklık
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sana doğru yürürken hatalarım, korkularım, endişelerim benimle birlikte hareket etmekte.
Durmadan yürüyor, yürüyorum… Dün gece sözcüklerimin üzerine ufak tefek sevgiler yükledim.
Birlikte Bursa’da beyaz çitlerin arasına ekeceğimiz hanımeli sarmaşığına hayaller kurdum. Terasımızdan sana seslenerek kahvaltı masasına taze domates, salatalık al gel çayı demledim.
Ruhum şarkı söylediğimde bana kulak verip dinlerdi. Şimdi acıyla kendimi bıraktım kaderin boşluğuna.
Kırılmış tatlıdan da öte sözlerim, dağılmış düne ait sarhoş heyecanım. Olmadı, doğrulmadı hasretle bakan gözlerinde gözlerim.
Öylece soğuk duvarlara düşen gölgem ve zihnim dilsiz kaldı. Sustum dudağımdan kanayan yarayı emerek.
Kendime “Kimsin sen?” diye soruşumda,
Omuzlarım çöker, yıkıntılarımdan dökülen taş tökezlenip oturur yüreğime.
İçinde olduğum bu hayatın neşesi gönlüme mutluluk meleğini düşürürdü. Bülbül olurdum dost sohbetlerinde. İnsanlar dayanamaz bütün hayatlarını dökerdi ortaya.
Mütevazi yanımla kazancımın her kuruşunu paylaşarak, bölüşerek, düşenin elinden tuttuğum minik öğrencilerimle gurur duyardım.
Yukarıya doğru başımı kaldırıp ellerimi açar, bana böylesi bir nimet verdiğin için ’’sana sonsuz hamd-u senalar olsun’’ derdim.
Ya şimdi,
Sözlerimin derinliği neden sessizdir? Gömelim ezen çarkın girdabına belki bir gün açar dinlersin…
Bu sabah kurşuni renklere sahiplik eden gökte ahenksizce dolanan titrek kanatlı kuşlarla konuştum. Çığlık çığlığaydı hepsi. Sordum onlara ’’konuştuğunuz kim, ben kimim ?’’
Açıklayamadığım gerçek hayata ikili başlansa da yaşayan tek kişiydi ve her şey sende gizliydi aslında...
YORUMLAR
Ümmühan Yıldız
Hayatı amatörce yaşayanların profesyonellerden daha mutlu olduğuna gözlerim canlı tanıklık etti. Ediyor,
Nice okuryazar olmayan dedelerle, ninelerle baş başa bende çocukluğumda yayla zamanlarında ( mayıs-eylül arası ) yaşadım.
Kendi ilaçlarını köklerden, çiçeklerden, otlardan elde ederek hayatları boyunca doktora gitmeyen bilgili, görgülü, saygılı, adap ve edepli bilgi hazinesi büyüklerim.
Onlardan itaatkâr olmayı, olduğuyla yetinmeyi, böbürlenmemeyi içinden çıkamadığım sorunumda fikir alış verişini saymakla bitmeyeceğim beni ben yapan değerleri öğrendim ….
‘‘Açıklayamadığım gerçek hayata ikili başlansa da yaşayan tek kişiydi ve her şey sende gizliydi aslında...’’
Bu kısım benim senin onun bunun içinde var olan bir duygu….
Okuyanın hislerine, bilinmeyenine bırakıyorum
Teşekkür ederim, yazıma değer verip dikkatli okuduğunuz için.
Sevgi ve saygıyla iyi akşamlar
halil_
Selam ve en içten saygılarımla
halil_
Ümmühan Yıldız
Okuyan yorumlayan yüreğede sağlık
Saygıyla
Ümmühan Yıldız
Varlığınızla, güzelliğinizle yazımda yanımda benimle olduğunuz için
Değerliydi
Sevgiyle selamlar
Ümmühan Yıldız
Saygıyla selamlar
Günün güzelliğini kutluyorum. Yüreğinize sağlık öğretmenim. Çok sevgimle.
Ümmühan Yıldız
Sevgimle daima
Sorgulamaların derinlikli anlamı içerisinde yönünü çizmiş, yörüngesine oturmuş güzel bir ruh buldum yazıda.
o ruhun tüm evrene ışık olması dileğimdir, güzel paylaşımınızı
tebrik ederim
nice saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Sonra sinemi hatalarımdan arındırarak, büyüyüveriyorum
Sonsuz teşekkürlerimle,
Saygıyla sevgiyle salamlarımla,
Şu bir kaç cümlelik yazı bir ömrü içine sığdırmış, duygusu bir yürek giydirmiş ki dolu dolu.
Mutlak, insanın kendinde aradığı cevap veremediği de kıyısına köşesine yamacına tutunmuş.
Düşündüm de bazen çok yazıdan bir duyguya yol alamazsın bazen de önüne tek bir çümle çıkar işin içinden çıkamazsın, şimdi ben de öyleyim. Hepsini geçtim finalde çakılı kaldım Ümmüşüm..
Hayatlar ve hikâyeler insanı diğer insana saygıya hoşgörüye sevgiye yardıma çağırıyor.
Amacımız bizi hep iyiye güzele yönlendirsin diyor kalemin tozundan senin de gözünden öpüyorum ki hep yazasın, yazasın....
Ümmühan Yıldız
Her dönemin içinde tüketmediğimiz insanlığımız, yaşamın elini birlikte ele ele mutlu tutuyoruz.
Ellerim insanların gözyaşları silen olmalı ki gözyaşlarımı silen bulabileyim
Seni çok seviyorum
İçindeki güzelliği seviyorum
İnsanlığını seviyorum
Ablalığını seviyorum
Ümmühan Yıldız
Çünkü şahsınızın duruşu ve kalitesi var.
Gözüm edebiyat defterinde güzel insanları arıyor.
Onların içindesiniz...
Sevgiyle selamlar
meselci
Edebiyatdefteri, canımız ve ciğerimiz.
Biraz gecikmeli oldu, afola....
"Mütevazi yanımla kazancımın her kuruşunu paylaşarak, bölüşerek, düşenin elinden tuttuğum minik öğrencilerimle gurur duyardım."
Değerli öğretmenim,
Yukarıdaki sevgi dolu cümle ile anlatılmak istenen bütün sevgiler sığdırılmış... Bir öğretmeninin duyguları, şefkati ancak anne ve babalarda bulunur. Tanıdığım, güvendiğim ve bildiğim iki tür insan vardır; anne ve babayı bir olarak kabul edersek, diğeri şüphesiz ki öğretmendir. Anne şefkati ile yavrularını sarar, baba da öyle. Çocuklarını kıskanmazlar; güzel yemelerini, iyi giyinmeleri için saçlarını süpürge ederler. Öğretmen de kıskanmaz, tüm doğru bildiklerini öğrencilerine aktarır, başarılı olmalarını arzular, ama asla kıskanmazlar. Tıpkı değerli öğretmenimiz gibi, sözcüklerin üzerine ufak tefek sevgiler yüklemek, ne güzel...
"Yukarıya Allah’a doğru başımı kaldırıp ellerimi açar, bana böylesi bir nimet verdiğin için ’’sana sonsuz hamd-u senalar olsun’’ derdim."
Ve... İşte tek sığınılacak yüce varlık...
Saygılarımla Efendim.
Ümmühan Yıldız
Büyürken babamım sekiz çocuğunu aynı anda okula göndermenin ağır yükünü hissederdim. Bir küçük kardeş bir büyüğün önlüğünü giyer kitaplarını kullanırdık.
Babamım omuzları hiç eğilmedi. Çünkü güçlü olmalı ve çocuklarını okutmalıydı.
Anneme babama saygım o kadar büyük ki!
Bu yüzden kendi kendime söz verdim
İnsanların gibi paralar biriktirip evler arabalar almayacaktım. Almadım da
Ailemde okula giden yardıma ihtiyacı olan öğrencilerin destekleyicisi oldum. Olmaya da devam edeceğim
Yorumunuz ve varlığınız benim için çok kıymetli.
Çünkü yazılarınızdaki duruşunuz, duygu ve sözcük diliniz çok kuvvetli..
Sonsuz teşekkürlerimle,
Saygıyla sevgiyle salamlarımla,
Ümmühan Yıldız
Rabbim size çok çok çokkkk güzel bir yürek vermiş.
Değeriniz çok bende...
Sımsıcacık sevgilerimi selamlarımı gönderiyorum
MİCVAD
Çok teşekkür ederim hocam, güzel yüreğinize, bilmukabele.
Mutluluk gölgeniz olsun, sağlıcakla kalınız.
Sevgi ve saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Varlığınızı her daim sevdim. Ve bende bıraktığı ayak izleriniz güven veriyor.
Çok teşekkür ederim
Sevgiyle selamlar
Oya gedik
Oya gedik
Tomris han olur da, Ümmühan olmaz mı?
Yıldızlar serper göğümüze her dem
Karadeniz'den seslenir, Bursa'dan seslenir
Sıcak, sevecen, dürüst, mert yüreğiyle
Hemhal olduğu ablasıyla fiziğin kimyaya dönüşümünü terennüm eder bizlere
Sözün özü
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket değerli hanımefendi
Saygı ve selamlarımla...
Ümmühan Yıldız
Kaçkarlardan İstanbul’a İstanbul’dan Bursa’ya doğru yol alan bir hayat…
Olmazsa olmazımız karalahana
Levent Taner Bey,
Sizi görmek günün aydınlanması gibi güzel.
Varlığınız için sonsuz teşekkürler,
Saygı sevgi ve salamlarımla
Bu sabah kurşuni renklere sahiplik eden gökte ahenksizce dolanan titrek kanatlı kuşlarla konuştum. Çığlık çığlığaydı hepsi. Sordum onlara ’’konuştuğunuz kim, ben kimim ?’’
Açıklayamadığım gerçek hayata ikili başlansa da yaşayan tek kişiydi ve her şey sende gizliydi aslında...
belki de her şey oydu
harikasın can şairem
kutluyorum
Ümmühan Yıldız
Hisseder
Bu sabah seni yanımda hissetmek çok çok güzel.
Sevgimle hep
KeLeBeK EtKiSii
Bu sabah dualarımla sonra,
söz ve müzik: İlhan İrem ait olan parçayla işe doğru yola çıktım…
Hep bir ümit uğruna yaşıyoruz hepimiz
Mutluluğun ardından koşuyoruz hepimiz
Kimi pulda parada aşkı arar kimimiz
Düşünür kara kara ağlar çaresiz
Ağlama arkadaş ağlama aşk için
Bu kısacık hayatta bu yaşlar niçin
Bugünler geri gelmez gider gençliğin da
Bu nasıl güzel bir enerji kendi halime kendim güldüm.
Maskesiz olmalı insanın deliliği, ağlarken, gülerken, kızarken de.
Şükürler, binlerce şükürler olsun demeli güneşin çıplak yüzüne değdiğini hissettiğinde….
Boşver boşver arkadaş başka bulursun
Bütün kalbin sevinçle neşeyle dolsun
En kötü günlerimiz hep böyle olsun
Mutluluklar bizimle elem yok olsun…
Edebiyatdefteri.com ’un değerli yöneticisi, saygı değer seçki kurulu ve edebiyat defterinin tüm güzel insanları; Nisan’ın bereketli yağmurları yüzünüze değsin.
Günaydın Hayat.
Ümmühan Yıldız tarafından 7.4.2021 08:57:40 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Değerli varlığınız için
Sevgilerle
Ümmühan Yıldız
Her daim desteklerinizle sayfamda oldunuz. Sonsuz teşekkürlerimle,
Saygı sevgi ve selamlarımla.
Her varlık nispetince yüklenileni yapar;
Hangi kumaş havludan daha fazla su yutar?
Yüklenmemiştir bize bizden fazlası; insanız, sabır ve itikat! Selamettir inşallah bundan sonrası...
En içten selam ve saygılarımla, mim koydum acizane içli yazınıza...
Ümmühan Yıldız
Sevgi ve saygıyla günaydınlar
Ümmühan Yıldız
Sizde sağlıcakla kalın
Sevgi, büyüdü; güçlendi, güzelleşti mutlu konuşur,
Sevgi, sevinci solgun düştüğünde yalnızlıkta susar tüm canlılar gibi
Sevgilerimle Ümmühan Yıldız.
Ümmühan Yıldız
Varlığına sonsuz teşekkür ediyorum,
Sevgi selam ve saygılarımla.
Her varlık kendi ahengini arıyor kendi iç yolculuğunda. Algılarımız, maddeye anlam verirken somutlaştırıyoruz her şeyi ve "gerçek bu" zannediyoruz. Ama tersine bir işleyiş yani anlamın maddede tezahüründen, maddenin anlama tezahür edebileceğini sanki hiç düşümüyormuşuz gibi yaşıyoruz.
Bazı ruhlar küçücük minicik hatta bir çakma kadar zaman diliminde sevgiyi yakalar. O yakalama insanı gerçek mutluluğun olduğunu kanıtlar.
Bu yazıda da bunu gördüm.
Sevgimle saygımla dostlukla....
Ümmühan Yıldız
Her ne kadar imkânlarımız iyi olsa da dile kolay değil sekiz adet öğrencinin aynı anda okula gittiği dönemlerde paylaşmayı ve küçük şeylerin bizi mutlu etmenin erdemliğini ailemden öğrendim.
Hele babamın, annemin merdivenleri üçer beşer kişi fırlayarak zıplaya zıplaya koşarken bizi seyreden yüzlerindeki o mutlu sevinci unutmadım…
Büyüdüm ve değişmedim
Çok teşekkür ederim varlığınız beni mutlu kılıyor
Sevgi selam ve saygılarımla