Akıl Yaşta Değil Baştadır
Yaşını başını almış insanlara haksızlık yapmayalım, onlara akılsızdır muamelesi çekmeyelim ancak söze de kulak verelim. Akıl yaşta değil baştadır diyor atalar. Yani kafada, beyinde, taşıdığınız canda, bedendedir diyor.
........................................................................
Akıl baştadır cidden yani kafadadır. Verili olandadır. Programlanmış, size egemen olan, yönlendiren, istikamet tayin eden, yol gösteren, görünmeyen ama sonuçlarıyla ortaya çıkan değerlerdedir. Akılı insanın sahip olduğu en önemli hazine olarak görelim ve aklın ışığında yol alalım.
........................................................................
Yaşlılık akıllılık için bir ölçüt olmasa da, aklın nasıl kullanılması gerektiği noktasında önemli bir kıstastır. Yaşlılıkla gelen olgunluk, sakinlik, dinginlik, ölçülülük gibi mevzuların ne kadar önemli olduğunun bilinmesi gerekir.
..........................................................................
Bilinmesi gereken bir başka husus, hem aklın hem de tecrübenin insanda bulunmasının lüzumudur. Aklı doğru kullanacak olan şey tecrübedir. O da yaşla edinilir. Zamanla kazanılır.
Kemal GÜL
05.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.