- 689 Okunma
- 8 Yorum
- 7 Beğeni
Bazı Nedenseller
Başım toprağa dönük, boynumda ismini söylemeye korktuğum bir ağırlık ve gökyüzü çok uzaklarda.
Hadi giydir gözlerime anlamlarını yeniden gücün yeterse.
Uzun zamandır öyle boş, bir o kadar da karanlık hale geldi ki gözlerim, bana sadece sancılı görüntüler getiriyor bu hallerim.
Kimseye bakamıyorum, baksam da ruhlarını derin bir karanlığa hapsederim korkusuyla gözlerimi kaçırıyorum.
Oysaki bir zamanlar gözlerimde biraz anlam, bir tutam yaşam, az biraz da olsa umut vardı...
Hatırlıyorum....
Hani unutamadıklarım birikip içimde, kontrolü kaybettiğim o gece...
Kendime acıyla bakarken o aynada, birden bire aynanın çatlayan köşesine sıkıştırmıştım anlamlarımı.
İşte o günden sonra karanlığa döndü gözlerimin rengi ,bir daha da geriye alamadım anlamlarımı.
Kutsanmış dualarla gittim her gece yanına, kutsanmış merhemleri sürdüm o çatlağa.
İyileşmedi...
iyileşmediği için izin de vermedi anlamlarımı geri almadım.
"Hüzün" dedi senin adın bundan sonra..
Eğer dikersen gözlerini bir başkasının gözlerine, karanlığı taşıyacaksın sadece ruhuna.
Şimdi istersen yum gözlerini bir an önce ya da anlamsızca gözlerini dik toprağa.
Karşı koysan ne değişir, kaderin mühürlendi nasılsa.
Unuturum dedim başlarda.
Unutmak daha kolay olur sandım hatta. Görmezsem hiçbir şeyi, özlemem de dedim aklımca.
Ama başaramadım.
Meğerse, hayaller bırakmazmış yakasını insanın, hatta kıymetli olurmuş -bir daha bakamayacağı anlayınca- en karanlık zamanların bile sıfatı.
Kaybedince anladığım ve aldığım tek ders ise...
Kıymetsiz sandığın anların bile kaybedince nasıl kutsallaştığıydı.
Anlayacağın, adını anmadığım boynumdaki ağrının sebebi aslında toprağa hapis kalan gözlerim yüzünden değil beynimde savaş veren özlemlerin ağırlığıydı.
Artık çoğu zaman dünyayı ayak uçlarımdan ibaret sanıyorum...
Daha ötesi mi..
Daha ötesi artık hatırlamıyorum.
Bu yüzden düştüm...
Hem de öyle bir düştüm ki...
Bu sürünmenin bile ötesindeydi.
Hem yeter artık, öyle yargılayan gözlerle bakma bana...
Dizleri soyulup annesine koşan küçük bir kızın acısı değildi benimkisi...anlamadın değil mi hala sen...
Bu kabuk tutmuş yarasını koparırken yüzümde tebessüm oluşan birinin,acısına ve karanlığına teslim oluşuydu.
Yani geçmemesi gereken o çizgiyi geçip bir de üzerine "Kutsaldır ellemeyin" yazısını yapıştırdığı zaman duyduğu gereksiz gurur belirtisiydi yüzümdeki.
"Dön" derken içinden o ses...
Bir diğeri "Peki ama nereye" dedi...
Arada kalan kalbimin ise kendini parçalamak istediği o an gibi...
Söylediğin her söz de bana sadece acı verdi...
Anlamasan da...
"Eğer çok isteseydin" diye başladığın her söz küfür...
"Eğer gerçekten istersen" diye devam edişin cinayete başka bir davetiye...
Ne kadar sus desem de susmayışın ise
Tanrının kalbine bir çivi çakıp ölümünü izlemek kadar sadistçeydi.
ve
Tüm bunları sana defalarca söylememe rağmen inanmayışın için ne denir...
İşte o an; benim arkamı dönüp, bir hiçmişsin gibi seni bırakıp gitmemin asıl sebebiydi.
Artık anladın mı...
y...
YORUMLAR
black_sky
Hayatin asıl işkencesi zaten anlaşamadığımız insanlarla olan gerkesiz iletişim çabası olsa gerek.
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla.
Selam ve sevgimle
Sevgili Nesildaşım,
Yazılarını ve şiirlerini kimi zaman renk kimi zaman bir karakterle eşleştiriyorum zihnimde...
Bugün karşılaştığım ise "Tarçın Çayı" olmuş
Nasıl tarif olunur tarçın ?
Kök ya da kabuk fark etmiyor. Kuru bir ağaç dalı gibi o demlendikçe güzel bir koku veriyor. Tam bu güzelliği, içime hapsedeyim derken boğazında bir yanma beliriyor.... Sonra "yansam da devam edeyim" diyorsun. Harareti artıyor vücudun sonra ne kadar kırgınlığın varsa alıyor... Isınıyor, yanıyor, acıyor ve bir şifa ile ayrılıyor ...
"Anlatamadığımız" kendimize zulümdür bazen, öyleyse biraz da " anlamıyorlar " demeli
Sevgilerimle,
black_sky
Hanı insan son nefesini vermeyene önce anlamsız ama çaresiz çırpınmışlarsa bulunur ya....ha işte o tarçın budur...
Öyle nefessiz kalmış bir zihnin anlamsız çabaları.
Lâkin varlığın güzeldir..
Eksik olmayasın.
Sevgimle her daim
Bazı nedenseler,
kırık bir gülümsemenin eksik kanadı..
Kırgınlığımla savaşıyorum daima..
Etkileyici, sky'ca bir yazıydı yine..
Gönlüne sağlık canım.
Sevgilerimle kocaman..
black_sky
Son direnişlerim gibi sanki...sanki son sözlerimi kullanıyorum...
Bazen diyorum boş bir tenekeden çıkan ses ne kadar huzur verir...
Az kaldı o tenekenin ne hissettiğini anlamaya..
Kabul ki hepsi bahaneydi işte..
Varlığınız güzel gerisi deneme...
Sevgimle her daim..
“Tanrının kalbine çivi çakıp ölümünü izlemek” sadistliğine kadar yine tanrıyla konuştuğunu sanıyordum iyi mi!:)) yorgunluğuma ver bari:)
Kalemin pası giderilmiş dörtnala koşmaya başlamış:) E kim tutar Sky’ımı!
Sevgilerimle...
Bir Eflatun Ölüm tarafından 2.4.2021 21:46:20 zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Bu sefer tanrı da gümbürtüye gitti;)) suçu günahı yoktu aslında her zamanki gibi;))
Yazıyı şiiri boşverdim de varlığın diyorum varlığın ne güzeldir ...
Hep ol dilerim.
Ben de çok yoruldum bugün yahu...
Sevgilerimle her daim.
Sahir Neva
black_sky
Senin varlığında ki fenalık durumunu ben göremedim nesildaşım;))
Fenasın sen fena:))
Bir Eflatun Ölüm
Ne kaçırdım ben yahu?:)
Sahir Neva
Bana üstad yani "Erklik Aldacı", Sahir çok fena demişti bir başka yazının yorumunda
Fena muhabbetti oradan geliyor, Eflatun :)
san mı yo rum,
anlaşılmak haklısın demekten daha ötesi, suskunluk sa kabullenmek, 'arkamı dönüp gidişim' belki de sürgün dü, peki geride kalanın, kaldığı kadarına bu merak niye, giden her adımına, bir geri dönüş bırakmamalıydın ardında;
yoksa bahsi geçen gölgenin ,
rotası mı bu???
;)))
karan
black_sky
Yani bu saatten sonra anlamasan da olur;)
Geride kalan ise sorunsallık teşkil etmiyor konuda;) yani giden tarafında daha çok ağırlık.
Hanı gemiler tersine gitmez ya da arabalar ya da insanlar....bu yüzden gitmek de geriye olmaz ileri gitmeli ve giderken dr ileriye bakmalı gözler.. yoksa düşer öyle bir düşer ki...acır sonuçta...
Sonra düşündüm her zaman iki taraf olacaktı bir durumun ve bir taraf eksik kalacaktı anlatılırken...
;))
Saygı ve selâmlarımla.
Sağlıcakla kalın.
Baktım olmadı, yapıştı kendi gölgem gibi tüm duygularıma... Tüm işe yaramaz taraflarımı, yüklerimi ona bıraktım. Rahatladım, hafifledim... sanma ki sana bıraktıklarım arasında günahlarım da vardı.
Güldüm...sen o kadar eder misin?
İçimden böyle geldi...
Sevgim ve saygımla.
black_sky
Ve ne doğrudur...gunahim kadar ederi olmayanlar vardır...
Çokça teşekkür ediyorum varlığınız için.
Saygım ve sevgimle her daim.