Toplu Mezarlar//Katliamlar
Yazsam kalem kusar
Ermeni, Rum zulmünü
Neden insanlık susar
Vermez olur hükmünü
İnsan hakları dilde
Yoktur tek yardım elde
Yaktıkları sır külde
Toplu mezarın cürmü
İslam ve Türk düşmanı
Yezit dolu limanı
Yakar gibi ormanı
Her çağda var sürümü
Anadolu, Kıbrıs’ta
Azerbaycan hep yasta
Kara leke atlasta
Daha taze ölümü
Ben doğmadan önce de, doğduktan sonra da, hep şahit oldum. Kurtuluş savaşında, her yerde böyle çukurlar ve ölenlerin kemikleri… Azerbaycan’da, Ermenistan devlet olurken saldıran Ermeniler ve aynı vahşet… Allah korur diye camilere sığınan, ancak camileri yakarak onları şehit edenlerin hikâyeleri… Kıbrıs Savaşında yine aynıları yapılmıştı. . Bosna zulmü ise içler acısı… Yani acılar hala taze. Hali hazırda Kıbrıs’ta ki yeni nesil bunun farkında bile değil. TRT bir dizi çekmiş, umarım bu diziyi seyrederler ve akılları başlarına gelir.
Bugünlerde Yunanlılar… Arkalarına aldıkları güç ile mirasyedi gibi beyanatlar veriyorlar. Asla düşmanlık ve kinden uzak değiller. Bizi zayıf görsünler hemen gereğini yapacaklar. Yıllarca oraya kaçan vatan hainlerini sev seve besliyorlar. Ama Suriyeli mültecileri istemiyorlar. Şişme botlarını patlatıp ölüme terk ediyorlar. Amaçları insanlık değil, düşmanlık yalnızca.
Bugün insan hakları zırvaları sanki ellerinde patlamış el bombası gibi kendilerini yok ediyor. Kendi ırklarından ve dinlerinden olmayan herkesi insan kategorisine almıyorlar. Bosna’da ki toplu mezarları görmemeleri Avrupa’nın ta içlerine giren bir acıdır. Bosna’da meydana getirdikleri toplu mezarlarda ki kimlik analizi ile kişilerin tespit edilip, ailelerine teslimi her yıl acıyla anılmaktadır.
Haydi, mezarların üstünü kapatalım bir daha olmasın temennisi insanın kendisini aldatmasıdır. Bu zihniyete karşı uyanık olmak, bir daha yaşanmaması için bu tür görüntüleri unutmamak ve her vesileyle anmak, gelecek nesillere de bunu anlatmak gerekiyor.
Yaşasın zalimlere cehennem…
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.