- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Küçük Şeylere Gereğinden Fazla Önem Verenler Elinden Büyük İş Gelmeyenlerdir (Platon)
Ayrıntıyla uğraşanlar genelde büyük resmi kaçıranlardır. Detayda boğulanlardır. Elinden büyük iş gelmeyenlerdir. İş ve icraat insan tabiatıyla ilgili olmakla birlikte, başka unsurların da katkısı yok değildir. İş kapasitesi ve kabiliyeti zihinsel ve düşünseldir. İşin icraata geçmesi kuvvenin fiile yani düşüncenin eyleme dönüşmesidir ki; kafa olmadan elden bir şey gelmez. Büyük işler ortaya çıkmaz.
……………………………………………..
Platon burada bir tespitte bulunuyor. Cidden tam ifade edildiği gibi. Küçük işlere fazlasıyla önem verenler, onun üzerinde duranlar büyük işlere kapı aralayamazlar. Bazen fırsat verilseydi, imkan önüne konulsaydı, okuyup meslek edinseydi denilse de olmaz. Sizde verili bir şeyler vardır. Bir seviyeniz düzeyiniz vardır. Zorlasanız da üzerine çıkamazsınız belli bir seviyenin üzerinde yer alamazsınız.
…………………………………………….
Baştan potansiyeliniz neyse osunuz. Çok geliştiremez ilerletemezsiniz. Olduğunuzdan çok daha ötesine geçemezsiniz. Belki küçük oynamalar olur. Yan unsurlarla bir adım öne çıkılabilir ancak gideceğiniz yer bellidir.
…………………………………………….
İşte niçin kimisi kurmay, kimisi neferdir nedeni budur. Kimisinin mimar, kimisinin taşeron olmasının sebebi hikmeti budur. Bazılarının işveren, birilerinin işçi olmasındaki gerçek budur.
……………………………………………
Boğulacaksan da büyük suda boğul denilir ama nereye kadar. Hemen herkes ister ilerde ve önde olmayı, büyük işler başarmayı ama işte bu mümkün olmaz. İstediğiniz olmaz. Hayat bulmaz.
Kemal SEYFİ
29.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.