- 1364 Okunma
- 9 Yorum
- 7 Beğeni
Narsizm
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
" içinden gül geçerse gül olursun" sâdi
Aç gözlülükle hızlı giderek ruhunu geride bırakma, doyur!
Aynaya bakarak kurtulabilirsin
içindeki narsistten.
Mükemmel olduğunu düşünmekle mükemmeli aramak aynı şey değildir.
Herkesin seni sevmesini, taktir etmesini beklemen kendinle barışık olmadığını ve bunu görmezden gelip sahte övgülerle tatmin olmaya çalıştığın koca bir aldatmacadan başka birşey değildir.
Sahte mutluluklarla nereye kadar gidebilirsin, hiç düşündün mü.
Kendine samimi ol, kabak çiçeği gibi açmış kusurlarını kimseden gizleyemezsin.
Misal; çaldığın birşeye her baktığında asıl sahibini bilirsin, "bu benim, bu benim, kimse dokunamaz, elimden kimse alamaz" diye boğazın yırtılıncaya kadar bağırman, sahibini hatırlatan birine öfkelenerek küfürler savurman o her neyse onu sana ait kılmaz. Çaldığın şeyi bir başkası senden çalacaktır, bunun bir döngü olduğunu alt benliğin sana hatırlattığı için bu kadar öfkelenip, etrafındakilere karşı terör estiriyorsun.
Aynaya baktığında kendi gerçek yüzünü gördüğün için etrafında gördüğün her güzelliğe kin kusup saldırıyorsun. Tepedeki benim diye çığlık atman aslında kendini aşağılarda gördüğün için.
Çaldığın her ne varsa sende kalsın ki; şimdilik kalacak, zamanı geldiğinde sen nasıl çalarak ele geçirdiysen bir başkası da gelip senden alacak. Bu bir döngü, unutma; herkes incittiği yerden incinir. Saldırgan tutumların beklenen sonu engellemeyecek.
Gerçekle yüzleşmek yalanla mutlu olmaktan evladır.
Dost sandığının arkanda konuştuklarını duyduğunda şaşırmış gibi yapacaksın oysaki kendini de dostun gibi en iyi sen bilirsin. Çirkinliğini, niyetini örtmeye çalıştığın kılıf kabak gibi ortaya çıkarıyor içinden geçenleri, anında su yüzüne çıkıyor art niyetlerin bir bir...
Etrafındakilerinin zekasını küçümsemen daha da net bir şekilde aptal konumunda gösteriyor seni.
Doğduğun günden bugüne adımlarını say, üç yanlış bir doğruyu götürürmez reelde. Bir yanlış bir ömür yaptığın doğruları götürür.
Çalıştığın işten utanıp üst gördüğün meslekten imajı vermen traji komik tek kişilik tiyatro.
Tekerrürden ibret al, tarih hak yiyen onursuzları lanetlemiş, deşifre etmiş vasat örneklerle dolu!
Bir insanın iç dünyasının güzelliği dışına yansır. Kalbi güzelin yüzü de güzel olur.
Aynaya bak, kusurlarınla kendini gör. Sarsılırsan da korkma ölmezsin!
Görmediğin, şahitlik etmediğin birşeye çirkin demen senin çirkinliğini ortaya çıkarır. Güzel olan hiçbirşey sen öyle olsun istedin diye çirkin olmaz.
Aynaya bak, çirkin gördüğüne tükür. Tam zamanıdır, tükür!
Çaldığın hiçbirşey senin değildir, olmayacaktır da!
Kartallar tek başına yükseklerde yeniden doğuşunun mutluluğuyla özgürlüğe kanat çırpar.
Kargalar sürü psikolojisiyle yaşar ve ölür.
Bakış açını değiştir.
sude nur haylazca
(Vaha Sahra)
YORUMLAR
bence; yaşam serüveninin tamamı tecrübeden ibaret,her tecrübede olumsuzluk içeren yaşanmışlıkların sonunda gelir...ölene kadar böyle devam edeceğini düşündüğümden sevdiğim bir sözle birlikte tebriklerimi bırakıyorum...
"öğrenmek akıntıya karşı kürek çekmektir,durakladığınızda geri geri gidersiniz"
Yürütme Yasama Yargı
Üç saç ayağı
biri düşerse ne olur?? soru bu bence
Bir ülkenin asırlarca diyelim ayakta kalmasını istiyorsak eğer
Bu Üç Organda LİYAKATIN ANAYASASINI DA yapmalıyız
Bu nasıl olacak?
O kadar üniversitemiz var
ilim adamları
bilim insanları
sosyologlar-psikologlar dan oluşan
BİR ANA KURUL OLMALI
Örneğin: Müslüm BAYRAM siyaset yapacak ve ülke yönetimine adaysa
Bu kuruldan ONAY ALMADAN YAPAMAYACAK
Bu kadar şeffaf ve net
Bunu neden yapmıyoruz
Çünkü NARSİZM düşünce sistemi buna engel
YAZINIZDA KATILMADIĞIM BÖLÜMLERDE VAR
Ancak BARDAĞIN Dolu kısmı daha çoktu;))
TEBRİKLER
NİCE SAYGILARIMLA
Freud'un en ünlü narsistlerden biri olduğunu okumuştum.Bilince ilişkin çığır açan çalışmaları ve ardından gelişen popülerliği bir zamanlar birlikte çalıştığı kişilerin farklı fikirlerine tahammül edememe boyutuna ulaştığı, hatta yakınlarını bu insanların kendisiyle ilgili fikirlerini öğrenmek için kullandığı gibi söylentilere ilişkin dedikodular günümüze değin konuşulur olmuş diye biliyorum. Bunları Freud'u eleştirmek için değil, narsizme yönelik bir örnek vermek için yazdım. Aslında merak ettiğim sıradan diyebileceğimiz insanların da benzer bir tutum da davranışına neden olan faktörleri anlamaya çalışmaktan ibaret. Sanırım bir psikiyatrist fikir vermeli ya da bilinçsizce uzak durmalı.
Güzel yazınız için tebrik ederim.
-Sude Nur Haylazca-
Uzunca zamandır kullandığım isim aslında.
Güneşli bir hava var, buraya bahar gelmiş. Umarım bir daha gitmez.
:)
"Kartallar tek başına yükseklerde yeniden doğuşunun mutluluğuyla özgürlüğe kanat çırpar.
Kargalar sürü psikolojisiyle yaşar ve ölür."
Kargalar o kadar basit yaşamazlar bence. Demek ki görme, bakma anlama ve algılama farkı olabiliyor. yaşadığım yerde komşuluk ettiğim kargalar-kuzgunlarla zaman zaman iletişimde oluruz ve bazen dans ederler, bazen selamlaşırız geçerler... Şifa, koruma, sihir, bütünleme, içsel yolculuk ve hayvan ruhları dönüşümünün ifadesidir kuzgun...
Kargalar, inanılmaz zekâlarıyla da bilinirler ve sıklıkla bilge ruhlar olarak görülürler. Kuzey Amerika kültürleri, kargaların bir tür ruh rehberleri ve hatta zaman zaman kâhin varlılar olduklarına inanırlar. Gerçek değişim için gereken tüm bilgeliği ve esnekliği elinde tutan geleceğin habercileridirler. Kuzey Amerika gelenekleri, bazen kargaları ve kuzgunları, yaşayanlar diyarı ile ölüler diyarı arasındaki, ölü ruhlara son yolculuklarında eşlik eden aracılar olarak görürler.
İnsan sandığımız bunca pislik varken, ben kargalarıma taş atılmasını doğru bulmuyorum.
Doğa güzelliktir, sevgidir; orada tükürülecek yüz bulamazsın...
Doğayı anlamak, algılamaya çalışmak gerek...
Bizlere dayatılan yaşama tükür gitsin...
Hayat bu, narsisizm ise hem hayatı hem de insanı yıpratan bir duygu yoğunluğudur. Narsizm ve narsisizm iki türlü de telaffuz edilebileceğini söylüyor Prof. Dr. Erol Göka... Tabi ki seveceğiz özümüzü ama aşırısı olduğu zaman bu duygunun, insanı ve toplumları yıkıma götüreceği gün gibi aşikar. İşte o zaman Hitler gibi Mussolini gibi ya da günümüzde ki bir kaç diktatör bozuntusu gibi tipler çıkar ve toplumları da yıkıma götürürler... Bir düşünürde ''Sevgi sevgi üretir hiç bir şey üretememek sevgisizliktir.'' der...
''Hiç bir şey bilmeyen, hiç bir şeyi sevemez.
Hiç bir şey yapamayan, hiç bir şey anlamaz.
Hiç bir şey anlamayan, değersizdir.
Oysa anlayan kişi aynı zamanda sever, farkına varır, görür...
Bir şeyin aslında, ne kadar bilgi varsa daha fazla sevgi vardır.
Tüm yemişlerin böğürtlenlerle aynı zamanda olgunlaştığını
düşleyen kişi, üzümlere ilişkin bir şey bilmiyor demektir.''
Bunu da ünlü düşünür PARACELSUS söylemiş...
Kutlarım içtenlikle...