- 389 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HASAN HÜSEYİN KORKMAZGİL.
HASAN HÜSEYİN KORKMAZGİL.
Hasan Hüseyin Korkmazgil Doğum ( 1927, Gürün, Sivas, Ölüm, Ankara,26 Şubat, 1984 ) toplumcu-gerçekçi Türk şairi 1927’de Sivas’ın Gürün ilçesinde doğmuştur. Annesi Gülşan hanım, babası ise Kurultay İlkokulu’nda hademelik yapan Nalbantoğlu Şükrü’dür. İlkokulu babasının hademelik yaptığı Kurultay İlkokulu’nda okudu. Niğde Ortaokulu ve sonra Adana Erkek Lisesi’nde okudu.
Hasan Hüseyin, Adana Erkek Lisesi’ni 1948’de, Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü’nü 1950’de bitirdi. Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirip Türkçe öğretmeni olarak K.Maraş, Göksun’da öğretmenliğe başladı. N. Hikmet’in şiirlerini okuduğu, siyasi eylemler yaptığı gerekçesiyle öğretmenlikten atıldı ve TKP davasına da dahil edilerek tutuklandı. Üç yıla mahkûm oldu. Elbistan ve Nevşehir cezaevlerinde cezasını tamamladıktan sonra İstanbul’a gitti. Üniversite mezunu olmasına rağmen askerliğini er olarak ve 27 ay süre ile yaptı.
Askerlik dönüşü Gürün’e gitti. 1957-1960 yılları arasında Gürün ve Sivas’ta arzuhalcilik, tabela ve portre ressamlığı, inşaat işçiliği, okuma yazma bilmeyenlere mektup yazarak, yaparak hayatını kazanmaya çalıştı.[2] . Lise yıllarında şiir yazmaya başlayan Hasan Hüseyin’in ilk şiiri 1959’da Dost Dergisi’nde çıktı. Ayrıca yazdığı iki oyun radyo piyesi olarak seslendirilmişti. 1960’da İstanbul’a, sonra Ankara’ya yerleşti. 1961-1967 yılları arasında Metin Toker’in yayınladığı haftalık ‘’Akis’’ dergisinde çalıştı.
1964 yılında bir şiirini okuyarak ona hayran olan Öğretmen Azime Hanım ile uzun süren mektuplaşmalar sonucunda evlendi. [3]Hasan Hüseyin Korkmazgil’in eşi Azime Korkmazgil’den "Bir Oğlum Olacak Adı Temmuz" şiirinde adı geçen Temmuz Korkmazgil (1965) isimli bir oğlu oldu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.