- 375 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sorgulanmamış Hayat Yaşanmaya Değmez(Sokrates)
Dünyaya bir kez geliniyor ve ikinci kez gelme şansınız yok. Ancak reenkarnasyona inanıyorsanız yani ruh bedenden ayrıldıktan sonra tekrar başka bir bedende yaşam buluyorsa bu mümkündür. Başkaca hiç bir ihtimal yoktur ikinci bir yaşam için. O nedenle bir kez gelinebilen ve tadılan hayatın anlamlı olması, yaşanmaya değer olması gerekir.
....................................................................
Sorgulanmış hayat derken neyim, kimim, varlığımın sebebi ve hikmeti nedir, varlıklar alemindeki yerim nedir, kendim için mi yaşamalıyım yoksa insanı, doğayı, tüm canlı ve cansız varlıkları, yeri göğü, görünen ve görünmeyen, yansıyan ve yansımayan, algılanan algılanmayan evrenindeki tüm unsurları hayatımıza katarak yaşamımı sürdürmeliyim?
.......................................................................
Sorgulanmış hayat zora talip olmaktır. Zoru seçmektir. Bedenen rahatınızın kaçması ancak ruhen huzur duymasıdır. Sorgulanmış hayat gerekirse aç kalmak acı duymak, bedel ödemektir.
....................................................................
Bu hayatta hazıra konma yoktur. Verili bir yaşam yoktur. Altın tepside sunulan, önünüze konulan bir süreç yoktur. Seçim size ait. Ya zoru seçeceksiniz ya da hizalanacaksınız. Tabii olacaksınız. Düşünmeyecek irdelemeyeceksiniz. Hiç bir şeye itiraz etmeyeceksiniz.
......................................................................
Belki sorunsuz sıkıntısız bir ömür sürersiniz bu yolla. Bedensel haz alırsınız. Ancak niçin dünyaya geldiğinizi, ne de niçin yaşadığınızı anlarsınız. Yani anlamazsınız daha doğrusu anlayamazsınız.
Kemal SEYFİ
01.03.2021