- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DUA NASIL KABUL OLUR?
“İsimlerin en güzeli Allah’ındır. Öyleyse O’na bunlarla dua edin.” (A’râf Suresi 180. Ayet)
Allah, Kur’an’da, kendini isim ve sıfatlarıyla tanıtıyor ve bu isimlerle dua etmemiz istiyor. Duanın kabul olunması için Allah’ın emrettiği gibi dua edilmeli. Kur’an’ı anladığı dilde okumayan bir insan nasıl dua edeceğini ve Rabbinin sıfatlarını bilmez. Rabbini tanımayan ve sözünün içeriğini bilmeyen bir insan Allah’tan neyi, nasıl isteyeceğini de bilmez. İnsanların bir yakını hastalığında surelerin Arapça’sını okuyarak hastanın yüzüne üflemesi dua etmek veya Kur’an’a hürmet etmek değildir. Ya da cinlerden korktuğu zaman Felak ve Nas surelerinin Arapça’sını okumak da dua etmek ve Allah’tan yardım istemek değildir. Kur’an’da böyle bir dua mantığından bahsedilmez. Anlamını bilmediğimiz Arapça metinleri veya sureleri ezberleyerek bunu okumamızın Kur’an’da anlatılan dua ibadetiyle bir benzerliği yok. Dua, kendi kelimelerimizle, samimiyetle, Allah’ın isimlerinin anlamlarını bilerek ve bu isimleri anarak Allah’a yakınlaşmak için yaptığımız bir ibadet. Kur’an’da dua örneklerine bakılarak ilham alınır, resullerin duaları ve Allah’tan istedikleri incelenir. Ama yine bu dua metinleri ezberleyerek duada aynısı tekrarlamak gelenekçi bir bakış açısıdır. İslam, bu tür ezberciliği kabul etmiyor. Eğer böyle bir şey olsaydı , Allah Kur’an’daki dua örneklerini ezberlememizi ve böyle dua etmemizi emrederdi. Allah, dua ibadetiyle ilgili birçok detay vermiş, ancak böyle bir hükümden bahsetmemiştir. Allah’ın isimlerinin anlamlarını öğrenerek hem Rabbimizi tanırız, hem de Allah’tan isteyeceğimiz şeylerin bir sınırı olmadığını öğreniriz.
“Bazıları dua ediyorum, ama kabul olmuyor! “ diyorlar. Bununda sebebini 10 maddede toplayabiliriz. Şöyleki;
1- İstemeyi bilmiyorsun. Kur’an’a göre nasıl dua edileceğini bilmiyorsun.
2- Sadece istediğinin verilmesi için dua etmenin, Kur’an’da anlatılan dua olmadığını bilmiyorsun.
3- Duanın bir ibadet olduğunu bilmiyorsun.
4- Başın sıkışınca dua ediyorsun.
5- Din adına bildiğin yanlış bilgilerin etkisi altında dua ediyorsun.
6- Genelde dünyalık şeyler için dua ediyorsun.
7- Allah’a yalvarıp istediğini almayınca sırtını çevirmek, dua etmek değildir.
8- “De ki: "Sizin duanız olmasaydı Rabbim size değer verir miydi?” (Furkan 77)
Sana değer verilmesinin nedeni dua etmen. İstediklerin verildiği için değil, her şeyi sadece Allah’tan istediğin için değerli olursun. Değer, beşere dilencilik yapmadığın için veriliyor. Sense sadece verilsin diye dua ediyorsun. Duadaki anlam başka, senin fiilin başka!
9- Her şeyi Allah bilir. Sen her şeyi çok iyi bilir gibi dua ediyorsun. İstediğin şeyin sana ne katıp, senden ne eksilteceğini Allah bilir; sen bilemezsin. ( Allah’ı tenzih ederiz )
10- Allah’a güvenmiyorsun. Allah’a teslim olmuş değilsin. Allah’a tevekkül etmiyorsun. Yoksa der miydin hiç “Dua ediyorum ama kabul olmuyor ?"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.