- 852 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
Yassah !!
Sevgili 7Tepe’nin şiiri şöyleydi:
Bu haksızlık
filmle cipsi/içeceği
buluşturmayı
bi’ türlü
beceremiyorum
her defasında cips
filmin özetinde
bitiyor...
www.edebiyatdefteri.com/siir/1353221/bu-haksizlik.html
*
Bu sevimli şiiri bende de çağrışımlar yaptı.
Biz de bir ara kabak çekirdeğine sarmıştık. Kabak çekirdeği tiryakisiydik resmen. Marketteki kuruyemiş reyonuna yanaşıp “Yarımşar kiloluk iki parça halinde 1 kg kabak çekirdeği” diyordum. Görevli garibim tam yarım kiloyu tutturabilmek için uğraşıyor da uğraşıyor.
“O kadar uğraşmana gerek yok. Yaklaşık olsa yeter.”
Alışmıştı artık. Oraya yönelince “Yarımşar kiloluk iki parça halinde 1 kg kabak çekirdeği” diyordu gülümseyerek. Ben de onaylıyordum..
Bir gün dayanamayıp sordu güleryüzle “Neden yarımşar kiloluk iki parça?”
Ben de gülümsedim. “Çünkü tek parça olunca başla ve bitir oluyor da ondan..!” Güldü. Marketten gelip kapıdan girince yarım kilolardan birini zulaya koyup onu ertesi gün yiyorduk. Zulada bir yarım kilo daha olduğunu hanım da biliyordu ama çıkarmıyordum.
Zamanla benim ön dişlerimde sızlamalar başlayınca ben bıraktım. Hanım devam.
Onun kilo sorunu da var. Benim de var ama fazla değil.
Diyetisyene gitti. Bir listesi var. Yemek masasının yanına astık. Şimdilik tam uyuyor listeye.
Ama..
Kabak çekirdeği tiryakiliği depreşiyor bir yandan da. Sigaradan beter. “Diyetisyene ‘Yiyebilir miyim’ diye soracağım” dedi.
“Sorma” dedim ama WhatsApp’tan sordu.
Gelen cevap tek kelime “Yasak..!”
YASSAH..!!
Sevgili 7Tepe Cips’te YASSAH’lar arasında bilmiş ol.
Sağlıklı günler dilerim..
.
Suat Zobu
YORUMLAR
Vallahi ben de çok severim kabak çekirdeğini... Yassah olmaya yassah ama yasaklar da çiğnenmek için derler, artık iyi mi ederler kötü mü orasını bilemem... Bir de aman boş veeer yiyen de ölmüş yemeyende derler de dikkat etmek lazım ara ara da... Yaş kemale erdi şimdilerde, yoksa kolesterol ve tansiyon, kan şekeri mekeri ham yapar bizi... Kutlarım yürekten güzeldi...
Sadece yazıların mı?
Senin sohbetinde çok tatlı canım Kardeşim benim.
Biriniz cipse şiir yazar, biriniz kabak çekirdeğine yazı...
Her zaman Vatan, Millet Sakarya demekle de olmuyor ki!
Cipsi de yazacaksın çekirdeği de
"Evet ben de yazarım " demekle de olmaz.
Ustalıkta istiyor tabii...
Her iki yazar Dostumu kutluyor.
selam ve Saygılarımı gönderiyorum.