- 854 Okunma
- 7 Yorum
- 5 Beğeni
Bir Suriye Daha
.
Bir Suriye daha yazmam lazım.
Bazılarınız bilmeyebilir ama orada bazı şeyler çok ucuz. Bizim para da geçiyor. Para üstünü bazen TL olarak ödüyorlar bazen de onların parası olan Suri olarak.
3 kilo muz aldım. 20 Lira verdim. Üstüne 800 bin Suri verdi satıcı. Öff servet. İtinayla cüzdanıma yerleştirdim.
Bizim çaycı oradaki Türkmen köyünden. Adı Abdurrahman. Arasıra yanında 10-12 yaşlarındaki Abdullah Alper isimli küçük kardeşini getiriyor. Benim küçük oğlumun adı da Alper ya biraz o nedenden, biraz çocuğun cana yakınlığından, daha çok bizden olmasından kanım ısındı. Kendi çocuğum gibi sevdim. Arada çayı o getiriyor. Konuşuyoruz. O kadar kusursuz Türkçe konuşuyor ki, sanırsın İstanbul’dan, Ankara’dan getirilip buraya bırakılmış. Ben Alper diyorum direkt.
Bendeki 800 bin Suri duruyor. Cüzdanımda. Cüzdanımın en mutena yerinde. Üzerimde servet taşıyorum resmen. Ulan soyulur moyuluruz Suriye’de ara da bul Sarı Çizmeli Mehmet Ağayı. Arabaların çoğunda plaka bile yok. Parayı alıp kafana sıksalar kimsenin ruhu duymaz. Para çok olunca mıknatıs gibi düşmanını da çekermiş..!! Her yerde kalaşnikoflular dolaşıyor. Hele bir de bende para olduğunu sezerlerse..
Alper gel bakalım dedim gizli bir şey söyleyecekmiş gibi kısık sesle. Esrarengiz bir hava. Cebimdeki hazineyi çıkardım. İyi bir ev, iyi bir araba alınacak para veriyor edasıyla “Şu parayı al, babana ver. Aman dikkatli ol sakın kaybetme. Birine de çarptırma!” dedim. Çocuk tavrıma baktı güldü. “Abi bu para 10 Lira, o kadar dikkatli davranacak bir şey değil” dedi gülerek.
Bozuntuya vermedim. Bir 100 Lira daha çıkarıp “Olsun olsun. Sen şunu da al, götür babana ver. Aman kaybetme” dedim.
Çocuk teşekkür ederek aldı. Sevinerek gitti.
Boru mu..?
Toplamda 9-10 milyon Suri bu dile kolay..
:))
Suat Zobu
-
YORUMLAR
(Kim demiş güneş balçıkla sıvanmaz diye!..
Toplumun neredeyse yarısı hala lirayı milyon olarak telaffuz ederken, paramızdan sıfır atılınca değeri yükselmiş, ekonomimiz düzelmiş, Dolar ve Euro'yla aynı kulvardaymış gibi algıladık durumu. Halbuki sadece paranın adı değişti, birim yine aynı... Suriye de bizim gibi parasını revize etmediğine göre, bu çerçeveden bakıldığında paramızdan sıfırları silmemiş olsa idik, Suriye'nin şu anki durumunda bile bir Suriye lirası yaklaşık on altı bin (16000) Türk lirası ediyor olacaktı.)
Yoruma böyle bir parantezle başladığım için kusuruma bakma abim. Yazmasam eksik hissedecektim.
Topraklarımızın ayrılmasıyla sınırlarımız dışında kalan Türkmenlerin kaderi yeniden yazılmıştı. Son yıllarda Emperyalist güçlerin dünyayı, özellikle Ortadoğu'yu şekillendirme girişimine her türlü desteği vererek, bu kaderi karartan da yine bizim yöneticilerimiz(!) oldu ne yazık ki.
Durum o kadar çok yönlü ki, yaşadığın ve paylaştığın, tebessüm kaynağı sıcacık bir anı bile, oralarda yaşanan vahim gerçekliğin önüne geçemiyor dimağımızda.
İşte tam burada abimin güçlü ve mahir kalemi giriyor devreye, bir taraftan anlatım tarzıyla insanın içini ısıtıyor, diğer taraftan sınırlarımız ötesinde yaşayan bir parçamızın unutulmuşluğunu da tokat gibi çarpıyor yüzümüze adeta.
Yine çok uzattım değil mi?..
Selam ve saygılarımı bırakıyorum buraya.
Suat Zobu
Bir daha uzattım dersen...
Gelirim oraya döverim haa demedi deme.
Gönül ne kahve ister ne kahvehane
Gönül bir dost ister kahve bahane..
Demiş ya diyen. Ben şu yoruma susuzum işte yazı bahane.
Önce geldin. Gittin. Be buradan görüyorum. İçim cızzz etti yazmayacak mı dedim.
Geldin ya tekrar çölde susuzluğum gitti. Serin bir ferahlık verdin.
İYİ Kİ VARSIN..
Hep ol kardeşim.
Gözlerinden öperim. Selam ve sevgilerimle sağlıklı günler diliyorum.
Sosyal içerikli güzel, bir o kadar da ülkemiz için anlamlı bir yazı.
Bazı değerli kalem arkadaşlarımızın da bahsettiği gibi, biz cüzdanlarımızda milyonları taşıdığımızın üzerinden daha kaç sene oldu geçeli..
Mevla'm hiç bir insanı akıldan etmesin, hiç bir ülkeyi de iç ve dış düşmanlarıyla baş başa bırakmasın. Yöneticilere de akıl ve feraset nasip etsin.
1992 yılında karayoluyla hicaza giderken yolumuz Suriye'ye düştü. Şam halkı zengin görünümlüydü gördüğümüz vakit, bizi evlerine yemeğe davet ettiler. Halep'te , Türkmenler ve Kürtlerle bizzat konuşma imkanım oldu, Araplarla da tercüman aracılığı ile konuştuk. Çoğunun vatandaşlık kimlikleri yoktu. Kürtlere göre, Türkmenler daha iyi durumda sayılırdı.
Zordur... Kurtuluş Savaşı günlerinin çilesi en büyük örnektir. Babalarımızdan dinledik, yiyecek ekmek bulamamışlar kıtlık yıllarında. O gün de bir tezgah kurulmuştu, bu gün de...
Demokrasi adına, Suriye halkını darmadağın eden emeller kahrolsun.
Bu arada oğlumun adı da Alper'dir.
Saygılarımla Efendim.
Suat Zobu
Alper ne güzel isim. Ne kadar bizden..
Ziyaretinizle, güzel yorumunuzla onur verdiniz Üstadım sağ olun.
Bizde de İstanbul ile Erzurum'daki bir köy arasında çok uçurum var ama bu uçurum Suriye'de daha fazlaymış.
Dediğiniz gibi dış güçler karıştırdı Suriyeyi. Ben onlarla zaman zaman konuşuyordum. Hepsi aynı fikirde. "İyi kötü bir düzenimiz vardı. Bozdular." Genel kanı bu.
Allah kimsenin düzenini bozmasın. Amin.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.
Suat Zobu
Alper ne güzel isim. Ne kadar bizden..
Ziyaretinizle, güzel yorumunuzla onur verdiniz Üstadım sağ olun.
Bizde de İstanbul ile Erzurum'daki bir köy arasında çok uçurum var ama bu uçurum Suriye'de daha fazlaymış.
Dediğiniz gibi dış güçler karıştırdı Suriye'yi. Ben onlarla zaman zaman konuşuyordum. Hepsi aynı fikirde. "İyi kötü bir düzenimiz vardı. Bozdular." Genel kanı bu.
Allah kimsenin düzenini bozmasın. Amin.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.
Bir zamanlar bizde de öyleydi seneler önce sanırım yirmi milyonluk kağıt paralarımız bile vardı. Belki Osmanlı'dan kalma bizi seven çok insan var orada, tabi Türkmenler var bir de... Düşünsene şu an da bir kişinin elinde yirmi milyon Türk Lirası olsa yaklaşık üç milyon dolara denk geliyor... Of ki of ! Kutlarım güzel yazını...
Suat Zobu
Ziyaretinle, güzel yorumunla hep onur verdin Üstadım sağ olasın.
Türkmenler var evet. Keşke sınır bir 30 km daha aşağıdan geçseymiş.
İşin açığı Suriye'ye yazık olmuş. Allah kimsenin düzenini bozmasın. Amin.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.
Benimde Suriyeli yakın dostlarım savaştan önce Dünyanın dört bir yanına dağıldılar. Hepside okumuş eğitimli iyi insanlar ama ne yazık ki o da yetmedi. Şimdi oralarda bizim beş kuruş tabirimizle beş surileri kalmadı, evleri barkları yıkıldı gitti.
Kimi Kanada'da, kimi Avusturalya'da. Nerelisin dediklerinde Suriyeliyim diyorlar o kadar.
Suat Zobu
Yerlerinden asla kımıldamayanlar da var. Kim? Oradaki Türkmenler. Onlardan da çok ölen olmuş ama yerlerinden kımıldamamışlar.
O dostlarınız iyi kurtulabilmişler. Yaşam koşulları çok kötü. Medeniyet sıfır. Ama herkeste telefon var.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.
Suat Zobu
Kıymetli kardeşim.
Aslında senin bu yazını gece okudum.
"Önce bir hesap yapayımda sonra yorum yazarım" diye düşündüm.
Bu satırları yazıncaya kadar kafam hesapla meşgul.
Anlatayım:
Sen de bilirsin bundan üç beş sene önce banknot bir milyonluk vardı.
Hatıra olsun diye bende o bir milyonluklardan yedi tane saklamıştım.
Senin bu yazından sonra başladım hayal kurmaya.
O bir milyonluklardan bir tanesini sana versem.
Sen Suriye "ye gidip bozdursan aldığın suri leri
ne ile getireceksin? Kamyon mu tutacaksın?
Biz o paraları nerede saklayacağız?
Hiç yoktan dert aldım başıma.
Düşüne düşüne sabah oldu.
Aman gardaşım bana bir çare...
ÖPERİM GÖZLERİNDEN.
Suat Zobu
Normal şartlarda öyle de tüm Suriye mafyası peşimize düşer. Kapağı bir Türkiye'ye atabilsek hemen Karkamış'taki bankaya yatırırız da işin kökü Suriye'nin içi.
Bak peşin peşin söyleyim ağabeyim falan demem %10 komisyonumu alırım. [%10 bile büyük bir servet. Ulan şu kel'i kandırabilirsem]
Selam ve saygılarımla kel'den öptüm.
[Şimdi de ben hesap yapmaktan ve hayal kurmaktan uyuyamayacağım]
Biz, daha çok Suriye dinlemeye hazırız, siz yazın:)
Öyle akıcı anlatıyorsunuz ki, okumaktan çok dinliyor gibi hissediyorum.
Sevgi ve saygılarımla...
Suat Zobu
Hep onur verdiniz çok teşekkür ederim. Beğeninizden, yorumunuzdan gurur duydum, mutlu oldum.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler diliyorum.