- 684 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Karınca Fabrikası
KARINCA FABRİKASI
Sevgili dostum,
Sana okuduğum kitapları anlatmaya devam ediyorum
Remzi Özkan, internetin, cep telefonunun olmadığı bundan 40 yıl önce dergilerden tanışarak mektup arkadaşlığı kurduğumuz bir arkadaşımız. O zaman çocuk dergileri okur sayfalarında şiirlerimizi yayınlar altına da adreslerimizi koyardı. Bizlerde o adreslere mektup yazarak arkadaş olurduk.
Remzi Erbaa İverönü köyünde, ben Pazar Seyitali Mahallesinden yazışırdık. Mektup arkadaşlıklarının da 40 yıl hatırı olduğundan Remzi ile 40 yıl sonra Tokat Kitap fuarında yeniden rastladık ve arkadaşlığımıza kaldığı yerden devam ediyoruz. Seninle olan dostluğumuz gibi…
Sevgili dostum,
Daha önce “ Mavi Adam Yeşil Kız” kitabını yayınlayan Remzi Özkan Kardeşimiz, şu zamanlarda Erbaa İtfaiyesinde çalışıyor ve 10 kadar şiiri bestelenerek sanatçılarca okunuyor. Bu konuda da oldukça başarılı.
Sevgili dostum,
Remzi Özkan yakın zamanda iki kitabını birden yayınladı. “Şeytanın Türediği Ülke “ adlı araştırma ve “ Karınca Fabrikası” adlı hikaye kitabı. Bunları da en eski dostu, mektup arkadaşı olan bana yollamış. Ben de okuyarak siz sevgili dostumu kitap hakkında bilgilendireyim ve öneri ve eleştirilerimi de mektup yaparak ileteyim dedim.
Sevgili dostum,
“Karınca Fabrikası” 64 sayfalık bir hikaye. Bence çocuk hikayesi ama büyüklere de dersler veriyor. Yazarın dediği gibi bakış açısını değiştirecek bir kitap okuyup da anlayana. Çocuk kitabı olmasına rağmen neden resimlenmemiş ve 1. Hamur kağıda basılmamış anlayamadım. Kitabın önemli bölümleri siyah puntolarla dizilmiş.
Kitapsever arkadaşım,
Okula bile başlamayan 6 yaşındaki bir çocuğun evlerinin salonuna yuva yaması ve onlarla iletişimini anlatan bir hikaye. Karıncaları tanıtıyor bir nebze.
Sevgili dostum,
Karınca deyince aklıma Esnaf ve Kefalet kooparatifinde çalışan rahmetli babamı ziyarete gidince dergiler görürdüm. Karında dergisi vardı çalışkanlığın sembolü. Bu dergilere bakardım. Hep Kasım önadım çalışmaları vardı. Seneler sonra Kasım Önadım’ın çok çalışkan bir insan olduğunu öğrenmiştim.
Sevgili dostum,
Seneler sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesini kazandığım zaman O’nun sembolünün da karınca olduğunu görmüştüm. Karınca o kadar önemli yani. Çalışmayı seven insanların sembolü. Üretim sembolü. Kitabı okurken bunlar aklıma geldi.
Sevgili dostum,
Bol imla hatalarının olduğu kitapta biraz daha özen gösterilse çocukların bilincini açacak, farkındalık oluşturacak bir çocuk kitabı olarak okullarda çocuklara okutulabilir.
Sevgili dostum,
Kitaptan neler öğrendin dersen maddelerle sayayım
- Toplu halde yaşamanın insanların hayatını ne kadar kolaylaştırdığını ve bu kolaylığın da azimli olmayan insanları tembelliğe sürüklediğini.
- Küçücük böceklerden bile büyük dersler çıkarılabileceğini.
- Küçük çocukların hayallari ile alay etmeden onlara hayallerini gerçekleştirecek imkanlar sunmanın O çocukların meslek seçimlerini ne kadar kolaylaştıracağını.
- Devlet kurumlarındaki insanlarla güzel iletişim kurulduğu zaman onların bizlere nasıl yardımcı olabileceğini.
- Ne kadar yorgun olursa anne ve babanın akşam çocukları ile onların hayalleri konusunda sohbet edebileceklerini.
- Küçük böceklerin hayatlarını anlatan kalın kitaplar olabileceğini ve dünyada hiçbir canlının anlamsız olmayacağını.
- Sadece insanlar için değil hayvanlar içinde eğitimin şart olduğunu ve eğitilirse böceklerin insana hayatına katkı sağlayabileceklerini.
Sevgili dostum,
Daha bir çok ders veren bir kitap 64 sayfalık “Karınca Fabrikası”.
Kitaptan alıntı yapmadım ki, insanlar okuyarak anladıklarını anlasınlar. Ben kendi namıma anladıklarımı yazdım kısaca. Küçük kitaplardan da böceklerden de güzel dersler çıkarabileceğimizi…
Sevgili dostum,
Remzi Özkan gibi dostlarımız sayesinde kitapsız kalmıyoruz ve okudukça bilgi doluyoruz hem de sana mektup yazarak ana anlatıyorum. Bu mektubu okuyan da faydalansın. Hani ne demiştim Remzi Özkan ile 40 yıldır mektup arkadaşıyız ve mektup yazmak hayatı anlamak ve anlatmak için güzel bir araç ve tutku.
Sevgili dostum,
Dostlarımızı ve eni mektupsuz bırakmamaya gayret edeceğiz.” Karınca Fabrikası” için Remzi Özkan Kardeşimiz ede içten teşekkür edeceğiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.