Testide Ne Varsa Dışına O Sızar(Mevlana)
İnsanın kendisinde ne varsa yani bilgisi, birikimi, edinimi, kazanımı ne ise yansıması da odur. Ne biriktirmişseniz başkalarına onu aktarırsınız. Menfi yahut müspet, olumlu ya da olumsuz hangi yönlü, ne türse; bu şekilsel olur, fikirsel olur; düşünsel olur, davranışal olur başkalarına yansır.
....................................................................
Sözle daha çok vurgulanmak istenen bilgi, birikim ve kültür yönlü olandır. Yani içsel zihinsel olandır. Hariciler yani dışsal biçimsel olanların da mutlak etkileme şekli ve gücü vardır ama bunlar konu dışıdır. Konu sizden sızanlar, başkalarına aktarılanlardır. Bunlarla kimin ne kadar etkilendiğidir. Sizi ne kadar örnek aldığıdır.
.................................................................
Zaten testisi dolu olanların toplumu etkileme gücü vardır. Onlar kılavuzluk eder yol gösterirler. İzlenir benimsenirler. Etkileme yönleri vardır. Boş olanlardan ya da yetersiz olanlardan bir şey beklenmez. Bunlar izleyicidir seyircidirler.
....................................................................
Toplumların gelişmişliği önemli ölçüde testisi dolu olanların varlığına bağlıdır. Bir ülkede sosyal, siyasal, psikolojik, ekonomik ne tür bir ilerleme varsa bilgice, görgüce yeterli insanların sayısal ve oransal varlığının tezahürüdür, yansımasıdır. Gelişmiş toplumları böyle okumak gerekir.
Kemal GÜL
20.02.2021
YORUMLAR
güzel bir çalışma. anlamlı hayatlar olmalı. konuştuğunuz insan size bir şeyler vermeli bilgi görgü adına. üreten düşünen geliştiren insan sayısı ne kadar çoksa o toplum o kadar huzurlu ve mutlu olur. çalan çırpan sadece tüketen iyi güzel olanı yok eden baltalayan diğer deyişle cehalet saçan ne denli çoksa o toplum hep geriler. kavga döğüş haksızlık besler. huzursuzluk artar mutsuz insanlar çoğalır.
OKUNDU...
Bende bir yumurta var. Sende bir yumurta var. Eğer, sen bana bir yumurta verirsen, ben sana bir yumurta verirsem, yine sende bir yumurta Bende bir yumurta olur. Şayet, sende bir bilgi varsa, Bende bir bilgi varsa, Ben sana bir bilgi verirsem, sen bana bir bilgi verirsen, sende iki bilgi, Bende de iki bilgi olur