- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Soğuk Çatının Kıymeti
Soğuk duvarların yüzü ile havanın soğuk yüzü hep bakışırdı.Tüpünü alamadığımız katalitik soba bir köşede nazlı nazlı süzülürdü.
Renkleriyle desenlerin üzerinde dans eden yılların yorgunluğunu üzerinde taşıyan halı görevini hakkıyla yapmaya çalışıyor.
Hiç oralı olmuyor hüzün soluyan odanın kör kütürüm kalmış lambası.Bıyık altından dokunursan bir göz kırpıyor.
Gece masal tadında somyenin yayları.Gıcırtıları yan odadan kulak kabarttırıyor.Köşedeki buğday çuvalları nimetin başlangıcı.Sobanın üzerinde bazlama olacağı güne yakın çıkacak yolculuğa.
Kimler gelmiş geçmiş de yine ilk günkü asaletini korumuş demir masa.Bir çok akrabayı misafir etmiş üzerinde.Kimini mühendis,polis,öğretmen yapmış öyle göndermiş sevinçle yanından.
Güneş hiç uğramaz,hal hatır sormazmış.Demir korkulukların ardından hazan yaprakları dört mevsim dökülürmüş.
Küçücük odada dört kardeş ayuçlu ayuçlu yatar,ayrı odaların hayalini bile kuramazmış.
Sevdikleri yemek her zaman kıymalı makarna olurmuş.Çünkü makarnayı her zaman sade yerler,ayda yılda kıymalı yedikleri olurmuş.
İki farklı dünya gibiymiş evleri.Yattıkları odanın soğuk yüzüyle karşılaşır,oturma odasının sıcak yüzü hep tebessüm edermiş.Odun sobasının sıcaklığı yanmasada ısıtırmış içlerini.Ama soba yanıp üstünde çay demlendiğinde değme keyiflerine.Anneleri pasta börek yapamazmış da mısırın kokusu yaş pastayı bile aratmazmış.Sobanın etrafına dizilip birbirlerinin yüzlerine bakarak yerlermiş mısırı.
Fakirliği diz boyu yaşar,sağlıklı olduklarına şükürler ederlermiş.
Ne olduysa Demir kapının hızlıca çalınmasıyla olmuş.Ev sahibi evi derhal boşaltmalarını istemiş.Gidecek yer yok.Yeni ev tutacak para yok.
Yolun kenarında sokağa bırakılan eşyalarına bakarak indirmişler gözyaşlarını.Sahipsizce,evsizce.
Aile büyükleri paylaşmış çocukları.Temizliğe yardım eder niyetiyle.Halbuki hepsi okul hayali kurarken.
Yeşil gözlerinden sabaha kadar yastığa gözyaşı indirmiş küçük kız.Anne yok, baba yok.Üvey babannede ev işlerine yardım edip bir gün babasının kendisini alacağı hayaliyle.
Baba köye gidip zengin bir aganın yanına sığınmış.Çoçukların her biri bir yerde.
Fakir iki göz odanın ne kadar büyük nimet olduğunu düşünüp içine kapanmış kız.Okuyup öğretmen olacağı hayallerine ziftler çekerek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.