- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SENİRKENT BELEDİYE REİSİ KENANZADE MEHMET EFENDİ HAKKINDA 13 MAYIS 1888 TARİHLİ BİR BELGE
Dr. İbrahim KARAER
Not: Kaynak göstermeden alıntı yapılamaz.
Kenanzade Mehmet Efendi, Tortopzade Mehmet Efendiden sonra Senirkent Belediye Başkanı olmuş; 1883-1888 yıllarında yaklaşık beş yıl belediye başkanlığı yapmıştır. Kenanlardan Keçi (Küçük) Mehmet Efendi olarak tanınmıştır. Cumhurbaşkanlığı Osmanlı Arşivinde DH.MKT 1508-11 numaralı dosyada yer alan aşağıdaki belgeden, Kenanzade Mehmet Efendinin 13 Mayıs 1888 tarihinde Belediye Başkanı olarak görev yaptığı anlaşılmaktadır. Söz konusu belgede; Kenanzade Mehmet Efendi’nin hazineyi zarara uğrattığı ve halkı mağdur ettiği gerekçesiyle görevden alınması için halkın Sadaret Makamına şikayette bulunduğu; durumun araştırılarak elde edilecek sonuca göre gereğinin yapılması hususunda Konya vilayetine talimat verildiği belirtilmiştir. Bu şikayet dilekçesi üzerine Kenanzade Mehmet Efendinin daha fazla görevde kalmayıp, aynı yıl içinde görevden ayrılmış olma ihtimali kuvvetlidir. Kenanzade Mehmet Efendiden sonra Tola Bayramzade Hacı Tevfik Efendi Senirkent Belediye Başkanı olmuştur.
Belge yer numarası: COA DH.MKT 1508-11
Tesvid (Müsvedde) Tarihi: 20 Nisan 304 (2 Mayıs 1888)
Tarihi: 1 Mayıs 1304 / 2 Ramazan 1305 (13 Mayıs 1888)
Evrak numarası: 718/17
Konya Vilayeti Celilesine
Hamid sancağına muzaf (bağlı) Senirkent nahiyesi Belediye Reisi Kenanzade Mehmet Efendinin hasar-ı hazineyi (hazineye zarar) ve ahalinin mağduriyetini mucep hal ve harekatından bahisle tebdiliyle hakkında lazım gelen muamele-i kanuninin icrasını havi mahalli ahalisi canibinden huzur-ı sami-i sadaret penahiye bittakdim havale buyrulan istidaname leffen sub-ı aliyelerine irsal ve ita kılınmış ve münderecatı şer’an tedkik görünmüş olmakla bittahkik tebeyyün edecek hale göre icap eden muamelenin ve keyfiyetin inhasına himem-i aliyeleri derkar buyrulması babında
Belge okumalarının mahalli tarihimizin aydınlatılmasına büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Senirkent tarihi ile ilgili okuduğumuz arşiv belgelerini yayınlanmaya devam edeceğiz.
Dr. İbrahim KARAER
e-mail: [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.