- 343 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ETLERİ HARAM OLAN HAYVANLAR
Kur’an’da etleri haram kılınan hayvanlar dışındaki tüm hayvanların etleri helaldir. Zira Maide Sûresi 1. ayetinde şöyle geçmektedir: Ey iman edenler, sözleşmelerinizi yerine getiriniz! İhrama girdiğinizde avlanmayı helal saymamanız şartıyla size, şu okunacak olanların dışındaki hayvanlar helal kılındı. Şüphesiz ki, Allah istediği hükmü koyar.(Maide Sûresi 1. ayet) Peki nedir bu okunacak olan hayvanlar? Bu yine Maide Sûresi 3. ayetinde yer almaktadır. Ayete bakalım: Size şunlar haram kılındı: Ölü, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına kesilen, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, yırtıcı hayvanlar tarafından yenmiş olup da henüz canlı iken kesmedikleriniz, dikili taşlar üzerinde boğazlananlar ve zararla kısmet paylaşmanız. Bunlar, birer yoldan çıkıştır. Bugün kafirler dininizi söndürebilmekten ümitlerini kestiler; onlardan korkmayın, yalnız benden korkun! İşte bugün dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak müslümanlığa razı oldum. Her kim aşırı açlık durumunda çaresiz kalır da günaha eğilim maksadı olmaksızın, onlardan yemek zorunda olursa, elbette Allah, bağışlayandır, merhamet sahibidir.(Maide Sûresi 3. ayet) Hayvanlar arasında sadece domuz eti haramdır. Fakat diğer hayvanlardanda Ölü, kan, Allah’tan başkası adına kesilen, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, yırtıcı hayvanlar tarafından yenmiş olup da henüz canlı iken kesmediklerimiz, dikili taşlar üzerinde boğazlananlar haramdır. Yine ayete dikkat edilirse dininizi kemale erdirdim demektedir. Yani bunlar haricinde başka hiç bir hayvanın eti haram kılınmayacak yani at, köpek, kedi, kurt, tilki ve domuz dışındaki diğer tüm hayvanlar ayette geçen şartlar hariç helaldir. Zaten Şaffilere dikkat edilecek olursa Şaffi mezhebinde tilki eti helaldir. Müslümanlar Nebimiz Muhammed’in vefatından sonra mezheplere bölündüğünden 5 ayrı helal ve haram uydurmuşlardır. Zira 5 ayrı fıkhi mezhep uydurmuşlardır. Zahirilik mezhebinden bir kısım gelenekselcinin haberi yok biz onlara Kur’an’da haram kılınan hayvanlar dışındaki hayvanların etleri helaldir dediğimiz zaman hemen bizlere Kur’an’da bok ve sidik haram kılınmamış peki onlar helal mi? Diye soruyorlar halbuki Maide Sûresi 1. ayetinde çok açık bir şekilde ze, şu okunacak olanların dışındaki hayvanlar helal kılındı. Demektedir. Yani sidik falan ayetin kapsamına girmiyor. Şimdide sidik ve bok helal mi diye Bakara Sûresi 168. ayetine bakalım. Ey insanlar, bütün yeryüzündeki nimetlerimden helal ve temiz olmak şartıyla yiyin; fakat şeytanın adımlarına uymayın! Çünkü o sizin açık bir düşmanınızdır.(Bakara Sûresi 168. ayet) Ayette çok açık bir şekilde "Ey insanlar, bütün yeryüzündeki nimetlerimden helal ve temiz olmak şartıyla yiyin" denilmektedir. Bu durumda idrar ve bok helal değildir. İşin asıl tuhaf yanı sidik ve boktan bahsedenler Bakara Sûresi 168. ayetine rağmen deve idrarı helaldir. Demektedirler halbuki deve idrarı temiz değilki helal olsun domuz eti haricinde diğer hayvanların eti helaldir dediğimiz zaman midemiz bazı hayvanlardan bulanıyor diyorlar peki Şaffiler’de tilki eti helaldir. Yani onlar yerler peki bir Hanefi’nin midesi tilki etinden bulanır mı bulanmaz mı? Bulanır. Bu durumda Şaffiler nasıl tilki eti yiyorlar? Aslında midelerinin bulanmasının sebebi hiç o hayvanların etlerini yememeleridir. Tavşana bakalım her 5 fıkhi mezhepte eti helal peki Şiiler’in nasıl oluyorda tavşan etinden midesi bulanıyor? İşte bu bile insanların bir şeyden midesinin bulanmasının sebebinin o insanın o şeye alışık olmaması sebebiyle midesinin bulandığını gösteriyor. Fakat insan midesinin bulanmasına sebebiyet veren bir hayvanın etini yerse o hayvandan artık midesi bulanmaz. Düşünün deve idrarından insanın midesi bulanır mı bulanmaz mı? Midesi bulanır. Peki nasıl oluyorda hem Bakara Sûresi 168. ayetinde helal ve temiz olma şartı koşulduğu ve deve idrarı temiz olmadığı hâlde deve idrarından midesi bulanmıyor ve helal olduğunu iddia ediyor?
YORUMLAR
Bir konu yazıyorsunuz, hadislerden hiç bahsetmiyorsunuz bile. En azından Kuranda geçen bu konudaki diğer ayetlerden haberiniz olsun. Araf suresi 157. ayette bakın ne diyor Yüce Allah:
﴾157﴿ Onlar, ellerindeki Tevrat’ta ve İncil’de yazılı buldukları o elçiye, o ümmî peygambere uyarlar. Peygamber onlara iyiliği emreder ve onları kötülükten meneder; yine onlara TEMİZ ŞEYLERİ HELAL, PİS ŞEYLERİ HARAM KILAR. Ağırlıklarını kaldırır, üzerlerindeki zincirleri çözer. O peygambere inanan, onu koruyup destekleyen, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nura uyanlar, işte bunlardır kurtuluşa erenler.
Şimdi bu ayete göre Hazreti Peygamberin pis dediği bir hayvana siz nasıl domuz dışında tüm hayvanlar helaldir diyebilirsiniz. Böyle demek açıkça Kuran'a aykırı değil midir?
Yenilen ve yenilmeyen hayvanlar konusunda mezhepler arasındaki ayırım çok fazla da sayılmaz. Aradaki farklılık o zaman hayvanların kategorilerinin tam olarak bilinememesidir.
Araf suresi 157. ayete dikkat edilmezse herkes yarasa, böcek ne bulsa onu yer. Ondan sonra da korona gibi illetlerden dışarı çıkamayız.
O bahsettiğiniz içtihat makamına ulaşmış mezhep imamlarının yaptığı bu ayete uygun olarak Kuran ve hadisler ışığında, akıllarını da ortaya koyarak temiz-pis ayrımı yapmaktan ibarettir.