- 949 Okunma
- 7 Yorum
- 3 Beğeni
BİLİN İSTERİM
Peyami sefa der ki!
‘’Tecrübe yaşlanarak değil yaşayarak kazanılır
Zaman ancak armutları olgunlaştırır’’ der.
Çok sevdiğim bir sözdür ve de aynen katılırım.
Defter ailesinde zaman deyince üç yılı devirdiğimi görüyorum
Yani artık kıdemlide sayılırım;)
Doğru söyleyen dokuz köyden kovulurmuş ya hani, lakin burada doğruları söylediğin eleştirel bakış açısıyla yaklaştığın için asla kovulmuyorsun.
Bu hem defter adına hem de üyelerin gelişmesi adına çok çok önemli olduğunu düşünüyorum
Bu nedenden ötürü;
Defter ailesi kurucu ve yönetimine teşekkürü borç bilirim.
Kendilerine buradan saygılarımı iletiyorum.
Ancak üyeler adına aynı şeyleri söylemek çok zor
Yapıcı eleştiriye dahi tahammül edemeyen, hatta bırakınız eleştiriyi size tahammül edemeyen
Zatı muhteremler var burada ne yazık ki, size tahammül edemediklerini
Sizi engelleyerek şiirlerine ve yazılarına yorumlar yapmanızı istemeyerek kendilerini ele vermekteler.
Onlar adına üzülsem de yapacak çarede yok.
Mümkün olduğunca eğitici ve sosyal içerikli paylaşımlar yapmaktayım
Burada kendisinden feyz aldığım çok kıymetli değerler var
Onlara çok çok teşekkür ederim, onlar farkında olamasalar dahi,
şiirleri ve yazılarıyla büyük deneyim ve tecrübelerini cömertçe ortaya sunmaktalar.
Bu ise az bir şey değildir.
Bu değerleri her daim baş tacımız etmiş, takdirlerimi sunmakta cömert davranmayı da ilke edinmişimdir.
Yazı ve şiirlere yazdığım yorumlarda her daim yapıcı ve eğitici olmak adına azami çabayı sergilemekte, kişilik haklarına tarafıma hakaret olmadığı sürece çok titizlik göstermek İNSANİ tarafımdır.
Özgüvenden yoksun bireyler özgürlüğe çember örerler,
oysa benim çemberim gökyüzü kadar berrak, yıldızlar kadar sarraf, güneş kadar parlaktır.
Marifet iltifata tabidir ilkem olmakla birlikte,
O iltifat ettiğim kişiler de asla eleştirilmez değillerdir.
Bu yazıyı yazmamdaki gaye buraya kadar anlattıklarım haricinde
Hatasız insan olmaz felsefesinden hareketle, o kişilere bir şans daha vermek istememden kaynaklı bir haldir.
Yapıcı ve eğitici olmak adına yapılan eleştirilere küsmemeleri, Kendilerini çek etmeleri adınadır.
Aksi halde size söylenen her gerçek, sivri bir ok gibi sizi takip edecek, asla sizi terk etmeyecektir.
Bu ise kötü bir enerji yayarak bünyenizi çürütür derim.
Bu hal ise beni asla sevindirmez, sadece üzer BİLİN İSTERİM.
NİCE SAYGILARIMLA.
YORUMLAR
Ayrıca sizi bulmuşken sitede olup bitenlerin hakkında biraz içimi dökeyim izniniz olursa
Ve yazınıza geleyim. Dün sizin yazınıza benzer isyanları bende kalem almıştım. Hiç tanımadığım vatandaşlar hararetli ve hakaretli birer yorumla selamladılar beni. Tabi ki boyunun ölçüsünü alıp gittiler.)
Siz üç yıl devirmenin kıdemliliğine sevmişsiniz. Ben ise üç yılın üstüne on yıl daha ekliyorum kendi adım ). Hep beraber daha nice güzel yıllara diyorum.
Sayfamda yirmi engelli kişi var. Bunlarda benim kişilik haklarıma saldırdıkları için engellenmiştir. OH OLSUN!
Hiçbir ünlü şairimiz yaşam şekillerini isimlerini gizlememişlerdir. Ve bizim sitelerde erkek mi? bayan m? bilmediğim garip takma isimli kişilerin olmaması gerekir diye düşünüyorum bu benim şahsi düşüncem
Biliyorum siteyi akıcı kılmak gerek güzel şiirlerin güne gelmesi gerek.
Bu vesile ile çok güzel şiirleri okumuyor değiliz… Herkes Teşekkür ederim
Kızdığım noktaya geleyim bir çark var aynı kişilerin etrafında dönüyor… Hayali kitaplar ödüller yok satıyor.
Benim imla hatalarım şiirlerimi güne getirmiyormuş…
Çok kırıldım ve bunca zaman laik görüldüğüm ödülleri plaketleri çöpe atıp atamama arasındayım.
Şu bir gerçek Bu site benim için yılladır yürek sığınağım not defterimdir. Dostlar kazanmışlığıma seviniyorum… Gerisi hikâye kıymetli şairim…
sevgilerimle
Şadiye gürbüz(zaralıcan tarafından 12.2.2021 19:02:57 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
Sonuçta sanal ortamdayız
Her zaman problemli insan tipleri ile karşılaşmak mümkündür
Ben daha çok yazdıklarıma kefilim
Mutlaka hatalarım da vardır
Bu anlamda eleştiriye her daim açığım
Maalesef bu yapılmıyor
Kin ve nefret ediliyor sizden
Buna anlam veremiyorum
Şiir veya yazıların gün olmasından ziyade
Benim önceliğim önce kişinin insan olması
Diğeri teferruat İnanın
Değerli yorum ve katkılarınız İçin çok teşekkür ederim
İyi akşamlar diliyorum
Nice saygılarımla
Değerli Ozanım;
Zaman zaman çok farklı yaklaşımlar olsa da olgunluk her zaman sabırla önemlidir. Biz şahitlik ederiz ki siz her zaman bilgi ve birikiminizle karınca kaderince hep faydalı ve eğitici bir dille ve yapıcı bir rolle bir şeyler sunarak insanlara yardımcı olmaya çalışıyorsunuz. Elbet ki sizin ve herkesin de eleştirilerine ve yazdıklarına katılan katılmayan yada eksiklikler de olabilir. Fakat her zaman niyetiniz samimi ve içtendir. Ben aslında yazılara çok yorum yapmam ama yapmışsam da en çok sizin yazılarınıza... Çünkü yazılarınızı yazarken bir tecrübe süzgecinden geçiriyorsunuz.. Bu da yönetici olarak çalışma sıfatınızdan olsa gerek.
Sonuçta sosyolojide bir kuram vardır. Tekten tüme varım ilkesi. Herkes fikrini söylerse sonuçta daha güzel fikirlere ulaşmak her zaman mümkündür. Her şey zıttı ile vardır.
Neticede siz inandığınızı ve önemsediğinizi ortaya dökün ve yazın. Niyetiniz güzel olduğuna göre Haluk bilmese Halik mutlaka bilir...
Ben şimdi kendimi çek ettim ve bir şiir daha yazmaya gidiyorum. Yazı yazmayı da beceremediğimi düşünüyorum.
Bu yazı umarım amacına ulaşır...
Selam sevgi ve saygı ile....
MÜSLÜM BAYRAM
Seni sevmeyen ölsün;))
İyi akşamlar diliyorum
Nice saygılarımla
"mirim'in yorumuna ne eklenebilir ki.
S/özünde çok haklı olsan da gerçekler pek değişmiyor.
Defterde bu konuda ne ilk ne de son yazı olacaktır.
Tek fark kalemin kendini çok övmesi:))))))
Keyifle okudum.
Çok şiir/yazı/yorumunu okudum. Ve her seferinde yüreği sevgi ve kardeşlik dolu bir dost buldum. 🙏🙏
MÜSLÜM BAYRAM
Çok mu belli;)))
Kaleme dedim oysa
Dinlemiyor beni;)))
Çok teşekkür ederim
İyi akşamlar diliyorum
Nice saygılarımla
Müslüm Bey,
Güzel ve anlamlı yazınızı beğeni ile okudum, katıldığım ve de hak verdiğim yanları çoktur, çünkü bir ara serzenişte bulunduğum konuya değinmişsiniz.
Kişinin şahsiyetine, farklılıklarına, ideojine, inançlarına kasıtlı olarak saldırı yapılmadan ya da kişiyi küçümsemeden, sadece yazıya yapılan eleştiri, benim nezdimde asla hakaret değil, bir erdemdir. Edebiyat sitesinde edebi yazmaya çalışır her kalem, kendini geliştirmek için ki ben öyleyim, usta kalemlerden yararlanmak oldu amacım. Yararlandım da;
hatta sizden de.
Edebiyat defterine dokuz ay önce girdim, hele ilk ay başımıza gelmeyen kalmadı, desem yeridir. Edebiyattan ziyade , ideolojiler meydanı olarak görmüştüm, hatta defterden çıkmak istedim bir ara. Yazılarımızın edebi yönüne bakılmaksızın yapılan eleştirilerin bazıları hiç masum değildi.
Bizim de amacımız topluma yönelik sosyal içerikli mesajlar vermektir. Asla kişinin ideolojisine değil, edebi yazısına bakarım.
Siz yazın biz okuruz, değerli üstadım.
Saygılarımla...
Mehmet Burhan AKIN tarafından 12.2.2021 14:50:10 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
Değerli katkı ve görüşlerinizi dikkatle okudum
Aynen katılıyorum
İyi akşamlar diliyorum
Her şey gönlünce olsun
Nice saygılarımla
Sevgili kardeşim, ben senden daha uzun süredir defter alemindeyim.
Artık beni bir şey şaşırtmaz dediğim anda bu sözüme şaşırtacak bir şey yaşıyorum.
Burada yapılan yorumların pek çoğu paylaşım yapana duyulan sempati ya da nefretin ürünüdür.
İyi ya da kötü paylaşım babında samimi yorum yapan ve samimi yorumları kaldıran çok az kişi var.
İyi şeyler üretiyorsan pusuya yatar, bulduklarını düşündükleri ilk hatada seni mat etmeye çalışırlar. Bunu en yoğun yaşayanlardan biri olarak, buradaki yorumları çok iyi analiz etme yeteneğine eriştim. Yakında sen de anlarsın.
Bir başka konu; burada kurduğun dostluklara, arkadaşlıklara dikkat et. Muhabbetlerin pek çoğu samimiyetsiz ve %99'u yalandır. Ben acı tecrübelerle bu oranı buldum.
Özellikle reele taşınan arkadaşlık ilişkilerinde senden menfaati olduğunu bildiği sürece önünde kırk takla atanlar, menfaatleri bittiği anda seni gözünü kırpmadan satar, sonra da adamım pozlarında burada fiyaka satarlar. Ya da içten içe besledikleri husumeti ilk fırsatta kusmak için sabırsızca beklerler.
Bak bu sana abi nasihati, özellikle alkol alanların alkolü nereleriyle içtikleri, içince sapıtıp sapıtmadıkları, asla objektif bir değerlendirme yapmayıp yüzde yüz haksız oldukları halde yalanlarla bezedikleri ucuz bahanelere sığınıp seni suçlayacakları gerçeğini kişiliklerinde taşıyan potansiyel iki yüzlüklerin varlığını asla unutma, uzak dur. Bunu nasıl anlayacağım diyorsan, bu konuda bilahare sana basit ip uçları da veririm.
Ben biraz konu dışına taştım idare et. Ama bunları da yabana atma.
Bu arada ben insanları eğitmenin, uyarmanın ve yardım etmenin misyonum olmadığını anlayalı çok oldu. Bu nedenle bu lüzumsuz girişimden vazgeçeli de çok oldu.
Sana da tavsiyem odur ki, sen yaz çiz keyfine bak. Gerisini boş ver.
Sevgi ve saygılarımla...
mirim tarafından 12.2.2021 13:42:31 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
Yorum yazıyı geçmiş
Değerli bilgileri ve uyarıları dikkate alacağım
İyi akşamlar diliyorum
Nice saygılarımla
Ozanım,
"Doğru söyleyen dokuz köyden kovulurmuş ya hani, lakin burada doğruları söylediğin eleştirel bakış açısıyla yaklaştığın için asla kovulmuyorsun." ben senden kıdemliyim.
Bu tespiti gel bir de sen bu fakire sor :((
Sevgilerimle.
MÜSLÜM BAYRAM
Bir ara dinlemek isterim sizden;)))) memnuniyetle...
Ben kendi açımdan baktım tabi ki
Nice saygılarımla
Çok güzel tespitlerle
Altına imza atılacak bir yazı...
umarım her okuyan kendi payına düşeni alır
Az önce bir yorumumda okuduğum ve yazdıklarımın
neresindeyim diye bir cümle yazmıştım
ve soruyorum kendime ben bu yazının neresindeyim
karar verebilmek için gün içinde bir kaç kez daha okumam gerekecek...
saygı selam ile
MÜSLÜM BAYRAM
Zaten amaç bu idi
Herkesin kendini bulacağı
Kıssadan hisse çıkaracağı durum var ise
Amaç hasıl oldu demekki
Nice saygılarımla