Saydam Duvar 6
Sevgili okur, bugünlerde işler kesat, epeydir kesat... Lakin gündemde harika replikler var. Boğaziçili başörtülü öğrencinin yırtık ayakkabısı zihin tufanına neden oluyor. Keşke diyorlar sizin IQ’nuzun sayısal değeri o ayakkabının numarasına denk olabilse.. Karnıma ve zihnime kıramplar girdi, bu sözle ilgili yorumları okuyunca... Zaten milletin başına ne geliyorsa bu ayakkabı kutuları ve yırttık ayakkabılar yüzünden geliyor.
Elbette gündem bu olunca her konuda mutlaka ama mutlaka bir fikri olan İlahiyat camiasından ses çıkmaması insanlığın yaşam akışına ters efendim. Yine her zamanki gibi tehdit ettiler gençleri. Eskilerden bir söz der ki, çocuklarınızı önünüzdeki çağın veya günlerin eğitimini aldırın. Bu yüzden efendim dinlerin son dönemine girdiğimizi defaatle anlatmaya çalıştım. Belki de günümüzün ilahiyatçıları veya imam hatipleri son resmi geçit törenlerini yapıyorlar..
Abdulhakim Arvasi hazretleri dile getirmiştir ya, tekrar etmekte fayda var, Türbe ve mezarların kapatılması pardon tekke ve zaviyelerin neden kapatıldığı kendilerine sorulunca, mealen; hiç bir fani gücün tekke ve zaviyeleri kapatmaya gücünün yetmeyeceği ancak onların kendilerini kapattıklarını söylemiştir. Yani çağı ıskaladıklarını beyan etmiştir.
Camiler, cemevleri boşalacak, giden olmayacak, Avrupadaki satılık veya kiralık kiliseler gibi coğrafyamızda da satılık veya kiralık camii cemevi ilanlarını ölmeden göreceğimizi belirtmek istiyorum. Ordinaryüs doç dr büyücü ihtiyar bacı kahin ve medyum hazretlerinin kanaati bu şekildedir.
Kainat boşluk kaldırmaz sözüne binaen de, aslında maddeyi kaldıran boşluğun boşlukla girdiği etki tepki hareketlerinin kimyasal reaksiyonlara girmesi sonucu ulu yüce programlama üstadının taktir buyurduğu şekildedir elbette.
İnsanlar yalnızlaşacak, sadece covid 19 kısıtlamaları bile insanların şaftını kaydırdıysa, covid21 gibi mutasyonların ne yapacağını kestirmek zor olmasa gerektir.
Düşünen insanlar bilirler ki; ülkemizde hakim ve yargıya güven kalmadı. Yargısal anlamda dipleri oynadığımız bir gerçek.. Yüzde ellisi ihraç edilen bir kurumun çalışanlarından hukuka riayet etmesini beyleyemezsiniz, he he deyip geçeceksiniz, çünkü iskenderin kılıcının düğümü kestiği gibi keserim kelleni bu kararı vereceksin denildiğinde ve Khklar ile kamu görevlisine gözdağı verildikten sonra cesur ve hukuka bağlı bir kurum görmeyi istemek de abesle iştigal etmek olur. Artık kaderiniz şansa, tesadüfe veya ulu yüce güç sahibi bilinemeyene kalır.
Değerli okurlar sevgili takipçiler, yüz yüze eğitimin kalkmasıyla birlikte de milyonlarca öğrencinin eğitim alamadığı bir zaman diliminde 20-25 yıl sonrayı kestirmenin ne tüm büyücüler, medyumlar,azizler, şeyhler, başkanlar ve reisler gibi toplumun kanaat önderleri olan aslında büyük şirketlerin de önlerini göremeyeceklerini varsaymak ne kadar caizdir sorarım size..
Sizlere ekonomik alanda elektronik cip üretiminde meydana gelen sıkıntının araba üreticilerini nasıl sıkıntıya uğrattığını ve dolaylı veya dolaysız fikir yürütme ile ikinci el araba piyasasının %30-40 değer kaybettiğinin haber başlıklarında belirmesi üzerine ekonomik grafiklere şöyle bir yeniden baktım ve gözlüklerimdeki tozu sildikten sonra kanaat getiremediğimi de bilmenizi isterim..
Sizleri binlerce yıllık değer saklama aracı olan ve üzerine çok çok çok hem kutsaliyet kaynaklı ve kutsaliyetsizlik kaynaklı tonlarca söz edilen Ons altının seyrini anlatmayı başarabilir miyim, çünkü ben tembel bir insanım.
Gram altının fiyatının ihtimalen son 50 yılda olmalı belki 100-200 yıllık formüle de olabilir ki şöyledir.
Gram atın fiyatı: (ons altının değeri / 31,10 ) * tlnin usd değeridir ki;
Gün itibari ile
Ons değeri: 1835 usd
Tl : 7,06 usd ise
Gram altının fiyatı: (1835/31,10)*7,06’dan 416 TL’ye tekabül ettiğini görebiliriz.
Çağ değişimi önce ekonomiden başlar ki; ons altının son 50 yılını bakalım: üç aşağı beş yukarı..
1971 : 45 dolar
1976: 98 dolar
1980: 640 dolar
1982: 370 dolar
1993: 380 dolar
2000: 250 dolar
2005: 400 dolar
2007 675 dolar
2008 mart: 980dolar
2008 ekim 730 dolar
2011 eyllül 1820 dolar...
2012 haziran 1540 dolar
2015 aralık 1060 dolar
2017 kasım 1270 dolar
2019 ekim 1480 dolar
2020 temmuz 1960 dolar
2021 şubat 1830 dolar
Altının fiyatı ile sosyal - siyasal olaylar arasında birebir örtüşme vardır arkadaşlar. Halk birbirinin kafasını kırarken ve din dil giyim kuşam ayakkabı vb ile didişirken birbiriyle, malı götürenler vardır.
Edebiyatçıları, şairleri, yazarları gaz verirken topluma en çokta ilahiyatçıları ve rahip ve imamları künde üstüne künde artırmışlar ons altının değerine gördüğünüz üzere..
İmdi bana düşünen bir şair filozof yazar iman din erbabı söyleyebilir mi ki, bu fiyatları Tanrı veya Allah azze ve celle mi belirlemektedir, yoksa Sümerlilerin Tanrıları mı belirlemektedir? Yoksa.. Duyamadım efendim??
Değerli nesildaşlarım, ulu Y’ler gardaşlarım, ülkücü dostum, tarikatçi arkadaşım, komünist sosyalist dinli dinsiz yakın arkadaşım ibret al ki şapa oturtuyorlar milletleri...
Yukarıdaki değerlere bakarak söyler misiniz, 1976 ile 1980 arasında ons’a nasıl bir ilaç verdiler ki; 100 dolardan 640 dolarlara fırlamış.. Vallah ben daha doğmamışttım.. Bu ilaçtan alan zihinler nerede hata yaptıklarına bir baksın lütfen..
2000 yılında 250 dolar olan ons, bir daha o rakamın altına düşmeyi bırakın yanına bile yaklaşmamış köftehora bak sen..
Elbetteki bana şu yılda şu kararlar alındı, şu yılda bu olmuştu diyecekler vardır ki, geçiniz efendim geçiniz, gulu gulu dansı yaptırmayın bana.. Ateş dansı olabilir aslında.. Yoksa zeybek, halay da olabilir...
Dolar Tl’nin edebiyat ve şiirle ilgili grafiklerini de incelemek gerekir elbette.
Ben ölürsem lütfen bizimkilere söyleyin imam çağırmasınlar pamuk tıkamasınlar direkt yaksınlar veya üzerimde ne varsa onlar ile gömsünler efendim.. Nasıl olsa ardımdan gelecekler için ben Tanrı ile bir sözleşme yapacağım, sözleşme maddelerinde bazı suçlar hariç hiç biriniz cehennem yüzü görmeyeceksiniz..Dünyada çektiğiniz sıkıntılar herkese yeterlidir efendim..
Değerli üstadıma bir soru sorarak, yazıma son veriyorum..
Abi; İlk sesi kim çıkardı demeyeceğim elbette:), ne olacak bu ülkenin bu milletin hali abim..?
Saygılarımla efenim..
Eksik olmayın..
Ons altın grafiği:
tr.tradingview.com/symbols/XAUUSD/
YORUMLAR
Lan dedim okurken ortada kuyu var yandan geç. Sonuna geldim, birde baktım ki soru benim ama üstad, diye birine sorulmuş herhalde O da benim. Valla kendimi bi halt zannetmeye başladım bilesiniz, yürüyüşüm bile değişti, kostak kostak yürüyom artık. Peh!...
Ekonomiden pek anlamam "benim alanım ekonomi"de olsa. Gırgır değil gerçek, İktisat mezunuyum ama alanımda hiç çalışmadım. Lakin şunu bilirim dürüst olmazsanız zararı er geç kendiniz görürsünüz. Üretim olmazsa tüketim aslında sizi yer bitirir yani tüketilen siz olursunuz. Aşı üreten, satan anlayıştan bir Çinli bir şirkete avuç açan deşiren anlayışa geldik.
Atatürk döneminde açılan herşeyi sattılar yediler bitirdiler "arap"a mudara eder hale getirdiler. Secdede baş konulan seccadeler bile "gavur"malı. Ahlak bitti, erdem bitti, edep bitti, maneviyat bitti, saygı ve sevgi bitti.
HAMDOLSUN...
Üniversiteler de bile bitti, bitmek üzere.
Bir gerçek vardır, insanları din ile kandırır milliyetçilik ile harekete geçirirsiniz ve o insanların yaşamlarını kolaylıkla ellerinden alırsınız.
Dünyanın en büyük kötülüğü bir insanın düşünce şekline etki ederek normalde yaşayacağı yaşamı değiştirerek sizin etki ettiğiniz biçimde yaşamasını sağlamaktır. Bu; yaşamı çalmaktır, yaşamları çalmaktadır. Ne büyük kötülüktür...yani insanların olması gereken kaderlerini çaldılar. Kul hakkının en büyüğüdür...
Bunu da yaptılar.
Yaşamım, çocukluğum dahil hep uç noktalarda geçti son on bir yıl hariç. Şimdi çekildi bir köşeye ölümün sonsuzluğu getirmesini bekliyoruz. Çok düzenler gördüm düzenbazlık kokan, çok yalanlar gördüm "gerçek"ten ayırt edilemeyen...
Vallahi billahi tillahi böylesini görmedim...hani sesi soruyorsun ya bana.
Nutkum tutuldu...sustum.
Ses dediğin neci ki?
Erlik Aldacı
Laf lafı açtı, giden gün ha ben doğum günü dahil gün kutlamam. Neyse ağa, hanım dedi ki "la herif dedi önümüzde sevgililer günü var hayal ettiğin ama alamadığın bir şey söyle."
Bah, gorüyon mu benden habersiz biriktirdiği iki üç guruşu var demek ki, diye düşündüm.
Benim bel küreğinin sapı az gidik biliyon mu, dedim. Şöyle pinar ağacından iyice kurumuş bir sap olsa da onu zeytin yağıyla yağlasam bana on sene gider, valla dedim. Pek makbule geçer.
Yüzüme tuhaf tuhaf baktı...tek şey söyledi.
Öküz...
:)
Ne yapayım ben buyum beyim. Düz adamlık zor...anadın mı.
Cevap hakkı doğmuş nesildaşım;))
Iş gereği her gün markette inip çıkan etiketleri ilk elden görüyorum. Şu an ürünlere gelen zamlar SAÇMALIK derecesinde. Herkes bir şeyleri bahane ederek bir şeylere zamn yapıyor...herkws eee ne yapalım şu bu pahalandı diyor...ama inan bu diyenlerin yarısından çoğu YALAN söylüyor...pazarda, markette, lokantada ya da bir cafede en son ne zaman bir ürüne ederi olan parayı ödedin nesildaşım....
TUM BUNLAR SAÇMALIK.....YAHU SAÇMALIĞIN ÖTESİ HATTA....
Asgari ücretli her sene yapilacak zammı bekler insanı düzeyde geçinebilmek için ama aslında onun dışında herkes daha heyecanla bekler çünkü hemen ardından hakkından fazla zam yapacaktır sattığı ya da kiraladığı her ürüne...
HEYY BİRBİRİNİ KAZIKLAMAK VE NE ALIRSAM KARDIR MANTIĞI ILE IYI INSANLAR OLUNMAZ...BU ÜLKE BÖYLE KALKINMAZ....
Diyeceğim kes lan sesini, eee napalim suna buna zam geldi, yolda ürün döndü, araba şu kaynattı, akşam misafir geldi....diyecekler...
Yahu konuşturma beni nesildaşım...her şeyi büyük harfle yazacağım sonra...
Ben sana söyleyeyim bazı yazılara duvar bile dayanmaz lakin bize bir şey olmaz öyle bakar geçeriz...
Sağlıcakla kalasın inşallah, umarım, dilerim...
Eksik olma aksi olmak hakkımız gibi oldu artık..
Sevgi ve muhabbetle her daim.
Yinsani
eksik olmayasın nesildaşım..
üstad zaten gel lan yenilen pehlivan deyip duru:))
black_sky
Kimilerine göre şahlandık gidiyoruz, kimilerine göre abartıyoruz ama hesap tutmuyor aradaki açık için ise kedidir kedi gibi bir yorum gelir ancak...
'ne denir akıl sağlığından vazgeçiyorum ben...en azından daha az asabiyet yuklenirim...
Yinsani
vermidon novalgin nevvit türü ilaçlar öneririm:)) sigaraya tekrar zam gelmesin de zaten 1 öğüne düşürmeye çalışıyorum yemekleri desem de, topluma ekonomiye yazılıp çizilenlere göz atınca da delirmemek elde değil..
deli doktoru da satılmaya başlanırsamarketlerde şaşırmamak lazım :))lütfen haber ver öyle bir şey olursa :))
black_sky
Bak yarın migroslarda el kremleri indirime giriyor ( %40)))))
Artık devir indirim devri;))
Yinsani
el kremi kullamıyorum lakin zaten marketten ne alınır nesildaşım, aylık nevale ancak..ışınlanma olsa... ya hu gelin diyorum, tüm ülkezenginliği bölü nüfus sayısı... reset çekelim kimse dinlemiyor arkadaş, mezar mı götürecekler paraları altınları üç dört binayı daireyi arabayı ... anlamak mümkün değil...
ne demiş büyük fikir üstadları... neyse... :)) laf lafı açıp gidecek.. sonu gelmez ya hu...
Erlik Aldacı
Valla benim eli bile yumuşatıyo.
black_sky
Erlik Aldacı
Hadi karşı çıkın da ayet ayet yedireyim size muhteremler...
black_sky
Üstat artik çoğu kişi inanıyor musun sorusuna evet demek için inanç taşıyor...
Muhtesem!..Hayati ve icinde bulunulan ahval ve seraiti sorgulayan eserleri seviyorum.Kimse kafa yormak istemiyor olmali ki okuma zahmetine katlanan olmamis..Demek ki herkes halinden memnun efenim..Allah herkesin mustehakini boylece veriyor iste..Saygiyla..
Yinsani
eksik olmayın herkes ölümü bekleyen kumru gibi bana kalırsa.. ve umarım şu virüs mutasyonu vurmaz... bir kişiye bile bulaşsa komple apartman karantinaya alınıyormuş haberlerde okuduğuma göre..
saygılarımla..
neneh.
Yinsani
saygıyla..
neneh.
Saygiyla..