Saydam Duvar 4
(Türkiye Dinsizleşiyor mu? olan yazının başlığı Saydam Duvar 4 olarak değiştirilmiştir. )
Öngörmek, çıkarım yapmak, tahlil yapmak vb mutlaka bilgi gerektirir.
Elbette ilk önce çevrenizde görürsünüz, duyarsınız
a-Abdest almayı,
b-Seccadeyi,tespihi, tekkeyi ve namaz kılmayı ve dua etmeyi..
b-Kur’an okumayı,
c-Bir topluluğa yanaşınca selamün aleyküm demeyi,
d-Birinin selamını almayı,
e-Cuma namazlarını,
f-Ramazan orucu,sahuru , iftarı,
g-Kurban pazarını, kurban kesmeyi ve etini dağıtmayı,
h-Arabistana gidenlere hacı dendiğini,
... gibi...
Sonra okulla birlikte din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde İslamın tarihini, tatillerde de camii imamları sayesinde Kuran okumayı, namaz sürelerini ezberlemeyi, toplu olarak hatim denilen programların düzenlenmesini..
Ülkemizde İslami kültür olsa da farklı inançların da olduğunu, farklı inançta olanların genelde yadırgandığını, bu kişilere komünist, sosyalist veya dinsiz-imansız dendiğini zamanla öğrenirsiniz..
Kafirlik kötüdür, kafirler şeytana aldanmıştır, onların aklı çalışmamaktadır, Kuran ne diyorsa odur, eğer sen herhangi bir konuda bir sonuca varamıyorsan, açmaza düşünüyorsan da bunda bir hikmet olduğunu, hikmetin de ne demek olduğunu kafirlerin akıl erdiremediğini...
Zaman geçtikte ilk gençlikle birlikte genel olarak üniversitelerde de çevrenizde sizin gibi düşünmeyen ve inanmayan bir kesimin de olduğunu duyarsınız, izlersiniz,nedenini niçinini düşünürsünüz...
Onlar gibi olmamak için de Allah’a sığınırsınız..Hatta Allah’ın gazabından yine Allah’ın rahmetine sığınırsınız.
Sonra; dinden derinleşmek istersiniz, bunun yolu da İslam Klasikleridir, Kuran meal ve tefsirleri, Birbirine uymayan binlerce hadis, Mektubatlar, Mesneviler, özel konularda islam alimlerinin şerhlerini,açıklamalarını, kıyaslarını okursunuz...
İlk 20-25 li yaşlarınıza kadar çevreden dini kitaplardan ve yayınlardan gördüğünüzü, duyduğunuzu zihninize,kalbinize alabildiğiniz kadar alırsınız..
Genelde ülkemizde 25 li yaşlardan sonra ekstra bilgi, görgü, örf, adet, kültür almanız zordur, bu yaşlara kadar kıkırdaklaşmıştır düşünceleriniz, sonraki dönem 40 yaşlarınıza kadar olan zaman diliminde ya kemikleşir düşünceleriniz ya da kıkırdaklaşma tersine döner.. İnsanın hayatındaki belki de en önemli zaman dilimi geleceğe dönük yaklaşık olarak 30 ila 40 lı yaşlar arasındadır.
Eğer Türkiye dinsizleşiyor veya dini değerler ve yargılar önemini yitiriyorsa bunda Y kuşağı ve Z kuşağı başı çekiyordur. Çünkü genel olarak bu iki kuşak 40 yaşın altındadır. Sadece din konusunda değil; dünya, içindekiler, yaşam, dışındakiler; soyut ve somut gerçekliklere dair düşünceler her konuda değişiyor dünyada.
Lakin değişmeyen tek şey insanların ölümü ve sonrası çıkarımlar, sonsuz hayat, cennet-cehennem anlatıları...
Aileniz, coğrafyanız belli bir yaşa kadar kaderinizdir mecburen.
Hem düşünün ki, daha önceki yüzyıllarda yaşanmayan kadın hakları ve sorunları, kadınların talepleri ekseri son 150 yılda dünya gündemine girmiştir. Kadınlar hayatın içine, çalışma hayatına girdikçe dini konulardaki bir çok kanaat değişmeye başlamıştır, çünkü; dinin kadına bakış açısı en kısa özetle; 2 kadının şahitliğinin ancak 1 erkeğe eşit olabileceğidir hiç olmazsa bizim kültürümüzde.. Kadınlar; insan haklarını öğrendikçe, eğitimini-öğretimini tamamladıkça itiraz etmeye başlamıştır.
Basın yayın, radyolar, televizyonlar ve sonrasında internet..
Eskiden tüm dini bilgiyi belli bir kesim ve o kesimin yetiştirdiği insanlardan alıyordunuz. son yüzyıllarda ise matbaanın yaygınlaşması sonucu kitaplardan ve günümüzde kitapların hızla internete aktarılması sonucu internetten alabiliyorsunuz.
Genel bir kanaat olarak; matbaa,dünyadaki en kalabalık din olan Hristiyanlığı, internet ise ikinci en kalabalık din olan İslamın temellerini sarsmıştır. Bu temeller sarsıldıkça ve görüntü hafızaları ile okuma hafızaları da çarpıştıkça hem inanç merkezli hem de kuşak-çağçıl- merkezli sosyal depremler meydana çıkmaktadır.
Hani derler ya; zamanı gelen bir fikri hiç bir şey durduramaz diye..
Hristiyanlığın kendi içindeki Katolik-Ortodoks-Protestan ile İslamın kendi içindeki; Sünni-Alevi-Harici gibi grupların fikirleri ve hatta tarihsel olarak kurumlarının cenderesinde kalan son çağın insanları Tanrı-Din meselesinde farklı arayışlara yönelmişlerdir. Lakin bu yönelimler; kültürel olarak ayıplanmış, bu kişiler dışlanmıştır. Bunun neticesinde meydana gelen; sesi çok çıkanın, güçlü olanın haklı olduğu gerçeği de matbaa ve internettin etkisiyle değerini yitirmiştir.
Bunların sonucu olarak da; dünyada ve ülkemizdeki Cumhuriyet, demokrasi, teokrasi, sultanlık gibi kavramlar çatışmaya başlamıştır.
Yeni kuşaklar, vatandaşlık haklarını öğrendikçe; dini otoritelere karşı biraz daha cesaretle karşı çıkmaya başlamış, bunun neticesinde tarihi papalık, diyanet, tarikat-cemaatlerin baskısı her geçen gün artmıştır. Tüm bunların üzerine bir de son yüzyıllardaki ekonominin değişimi, şehirleşme, üretim araçları yanında sosyal haklar ve asgari ücretlendirmelerin anayasalaşma ile meydana çıkardığı, yasallık kriterleri, reşit sayılma yaşı, nikahın gerçekleşme ve duyurulması, yine kız çocuklarının da okutulmaya başlanması ile artık günümüzde bir çizginin değiştiğini, dinlerin zamanın ilimleri, hayalleri ve sonuçları karşısında son mevsimlerini yaşadığı da yadsınamaz bir gerçek olarak ortaya çıkmıştır.
Sadece ülkemizde değil, tüm dünyada bir değişim yaşanıyor din konusunda; başat olarak Hristiyanlık ve Müslümanlık düşünceleri kırıma uğruyor.
Görmemişi, duymamışı, bilmemişi okuma hafızası ile bir fikri çember içinde tutabiliyordunuz. Görmüşte, duymuşta ,bilmişte ise görüntü hafızası varken çember kırılmıştır. Tarihi olarak da topluma yön veren akademia-askeriye ve dini kurumların insanlara çizdiği rotalar da artık görsel hafızalar sayesinde etkili olamamaya başlamıştır.
Bunun neticesinde de topluma dini kurumlardaki fısıltı ve dedikodu ile yayılan ahir zaman alemetleri anlatılmaya başlanmıştır. Kıyamet savaşları, din savaşları ve neticesinde doğu-batı savaşları...
Kutsal ayetlerin de hükmü görsel hafızalara karşı etkisiz kalmıştır. Çünkü anlatılan ile yaşanılan, yazılan ile gerçekte olanlar birbirini tamamlayamamaktadır.
İşin özeti; Y ve Z kuşakları ülkemizde nüfusun yarısına aşağı yukarı denk gelmekte ise her konuda kırılım başlamış demektir.
İlk hristiyanlar ve ilk müslümanların, dinlere girme nedeninin özü aslında toplumsal adaletsizlikler ve devlet baskısıdır. Günümüzde yine aynı şekilde toplumsal adaletsizlikler ve devlet baskıları ile insanlar dinlerden uzaklaşmaktadır. Bunun tersine dönmesi imkansızdır.
Toplumlarda en çok yapılan hatalar ise; din ile ahlak’ın aynı başlıkta lanse edilmesidir. Günümüzde din ve ahlak da ayrılacaktır. Görünen o ki, dindarların da ahlaklı olmadığı, dinsizlerin de ahlaklı olabileceklerini yeni kuşaklar çoğunlukla fark etmeye başlamıştır.
Peygamber denilen insanların hayatları, din savaşları gibi konular her ne kadar ölüm sonrası anlatıları için önemini korusa da bu önem de görsel hafızalar karşısında gerilemektedir.
Bu çağda insanları ne fazla 30 lu yaşlarına kadar eski kültürlerin ve inançların yörüngesinde tutabilirsiniz, gerisi de artık sosyal yaşamdaki çekirdek ailenin artmasıyla da değişmeye başlamıştır.
Uzun lafın kısası: insanları dinsizliğe götüren faktörler;
a-Üniversitelerdeki farklı düşünen insanların da insan ve yaşam haklarının olduğu
b-İnternetten bilgiye ulaşımın kolaylığı, bir çok farklı kaynağın karşılaştırılması
c-Kutsallığın temelleri olan Kitapların sarsılması ve günümüzün 1000-2000-3000 yıl önceden farklı olduğu
d-Anayasa yazım çalışmalarıyla milletlerin ortak kurallarının ve inançlarının değişmesinin yanında;
ölüm sonrası için de; cennet ve cehennem anlatıları, suç ve ceza, başarı ve mükafatın önemsiz kalmasıdır.
Damıtılmış sözlerden;
1 "Kendi adıma konuşursam, insanlığın mı Tanrı’yı, yoksa Tanrı’nın mı insanlığı yarattığına kafa yormayı bırakalı çok uzun zaman oldu." FYODOR DOSTOYEVSKİ
2 "İnsanlık, tanrıları kendi yansımasından yaratırken yalnızca suretini değil, kendi yaşam tarzını da göz önünde tutar. " ARİSTOTELES
3 "Kolayca anlayamadığımız ne varsa ona tanrı deriz; bu da beyin dokularımızın aşınmasını ve bozulmasını önler. "EDWARD ABBEY
4"Kâfirlik, düşünce özgürlüğü için kullanılan bir başka sözcüktür. "GRAHAM GREENE
5 "Düşünen bütün insanlar ateisttir. " ERNEST HEMINGWAY
6 "İddia ediyorum hepimiz ateistiz. Ben yalnızca, sizin inandıklarınızdan bir eksik tanrıya inanıyorum. Siz öteki tanrıları neden göz ardı ettiğinizi anladığınızda, benim de neden sizinkini göz ardı ettiğimi anlayacaksınız." STEPHEN HENRY ROBERTS
7 "Din, yoksulların zenginleri öldürmelerini önler. "NAPOLÉON BONAPARTE
8 "Gerçekten var olan bir sinek, bir ihtimal var olan bir melekten daha önemlidir." RALPH WALDO EMERSON
9 "Dinsel düşünce, çıkış kapısının olmadığı yeri bulmak için yapılan bir girişimdir."ALBERT EINSTEIN
10"İnsanlık din için didişecek, yazacak, savaşacak, ölecek, her şeyi yapacak, ama asla onun için yaşamayacak." CHARLES CALEB COLTON
11 "Komşumun, bir sürü tanrı olduğunu ya da hiç tanrı olmadığını söylemesinin bana hiçbir zararı yok ki. Ne cebimi deler ne de bacağımı kırar."THOMAS JEFFERSON
12 "İnançlı birinin kuşkucu birine oranla daha mutlu olduğunu söylemek, sarhoş birinin ayık birinden daha mutlu olduğunu söylemekten daha dolaysız bir söylemdir." GEORGE BERNARD SHAW
13 "Herhangi bir şeye inanan birisini ikna edemezsiniz, çünkü inançları kanıta değil, inanmaya duydukları köklü ihtiyaca dayanır."CARL SAGAN
14 "İnsanlardan sürekli "Ah, Tanrı korusun" diyen mektuplar alıyorum. Geçmişte hiç yapmamıştı, gelecekte yapacağına nasıl olur da inanıyorlar bilemiyorum." BERTRAND RUSSELL
15 "Bütün dinler, insanlara, nefsin ya da kalbin faziletleri için öbür dünyada sonsuza kadar ödüllendirilecekleri sözünü verir, aklın ve anlayışın faziletleri için değil."ARTHUR SCHOPENHAUER
16 "Bilim, Batı uygarlığının gelişimi için, Hıristiyanlığın on sekiz yüzyıldır yaptığından çok daha fazlasını yüz yıl içinde yaptı."JOHN BURROUGHS
17 "İçinde, konuşan hayvanların, büyücülerin, cadıların, yılanlara dönüşen sopaların, gökten düşen yiyeceklerin, suyun üstünde yürüyen insanların ve her türlü sihirli, tuhaf ve ilkel öykülerin yer aldığı bir kitaba inanıyorsunuz, sonra da bana, akıl sağlığın bozuk mu diyorsunuz?" DAN BARKER
18 "Din sokaktaki insanlar tarafından doğru, filozoflar tarafından yanlış ve siyasetçiler tarafından da gerekli olarak görülür." GENÇ SENECA
19 "En az bilinen şeye inanıldığı kadar başka hiçbir şeye bu denli sıkıca inanılmaz. MICHEL EYQUEM DE MONTAIGNE
20 "Doğa konusundaki bilgisizlik tanrıların doğumuna neden olmuşsa, doğa konusundaki bilgi de onların yıkımı anlamına gelir."PERCY BYSSHE SHELLEY
21 "Peygamberlerden ve hakikat için ölmeye hazır olanlardan korkun, çünkü onlar kendileriyle birlikte başkalarının da ölmesini bir kural olarak dayatırlar; sıklıkla onlardan önce, bazen de onların yerine."UMBERTO ECO
22 "İnsanlığın kaderi boyunca, öteki dünyanın neye benzediğini bulma çabasıyla ne çok zaman heba edildi! Onu bulmak için ne kadar istekli olduysa, yaşadığı hayat hakkında da o kadar az şey öğrendi." SEAN O’CASEY
23 İman, gerçeği bilmek istememektir. – Friedrich Nietzsche
24 Din insanın ciddiyetine ve saygınlığına bir hakarettir. Onunla veya onsuz, iyi insanlar iyi işler, kötü insanlar kötü işler yapabilirler. Ama iyi insanlara kötü işler yaptırmak dinin işidir. – Steven Weinberg
24 Eğer Tanrı gerçekten yoksa, onu yaratmamız gerekir. – Voltaire
25 Eğer Tanrı gerçekten varsa, onu yok etmemiz gerekir. – Mikhail Bakhunin
26 İnanmak, düşünmekten kolay. Bu yüzden, düşünenden çok inanan var. – Bruce Calvert
27 Putların, Kabenin istediği: Kölelik; Çanların, ezanın dilediği: Kölelik; Mihraptı, kiliseydi, tespihti, salipti, Nedir hepsinin özlediği? Kölelik. – Ömer Hayyam
28 Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cahilliktir, doğru yoldan sapmaktır. Yalnız ilmin ve fenin yaşadığımız her dakikadaki safhalarının gelişimini anlamak ve ilerlemeleri zamanında takip etmek şarttır. Bin, iki bin, binlerce yıl önceki ilim ve fen lisanının koyduğu kuralları, şu kadar bin yıl sonra bugün aynen uygulamaya kalkışmak elbette ilim ve fennin içinde bulunmak değildir. – Mustafa Kemal Atatürk
29 Bir insanın ahlaki davranışları anlayışa, eğitime ve sosyal bağlara dayanmalıdır; hiçbir dini temel gerekmez. İnsan, eğer ölümden sonra ceza korkusuyla ve ödül umuduyla kontrol altına alınmak zorundaysa, şüphesiz kötü bir yoldadır. – Albert Einstein
30 Hatalı insanları yaratıp, sonra onları kendi hataları yüzünden suçlayan her şeyi bilen ve her şeye gücü yeten bir Tanrı hikayesinin mantığını sorgulamamız gerekir. – Gene Roddenberry
31 Çağlar boyunca, güçlü zayıfı ezdi; kurnaz ve kalpsiz, aptal ve masum olanları tuzağa düşürdü ve köleleştirdi, ve insanlık tarihinde, hiçbir yerde, hiçbir Tanrı ezilenlerin yardımına koşmadı. – Robert Ingersoll
32 Tanrının sevgisinden en çok bahsedenler, tarih boyunca insan özgürlüğüne ve mutluluğuna en derin nefreti gösterdi. – E. Haldeman-Julius
33 Bir zamanlar dünyayı din yönetiyordu. Şimdi o zamanlara “Karanlık Çağlar” deniyor. -Ruth Hurmence Green
34 Irkımızın en uygar kesiminde din inancının kaybolması, çocukluktan olgunluğa doğru atılan bir adım. – Charles Eliot
35 İsa’nın masalları bizim için çok kârlı oldu. — Papa 5. Leo
36 Önce sizi umursamazlar, sonra size gülerler, sonra sizinle kavga ederler, sonra siz kazanırsınız. — Mahatma Gandhi
37 Dünyada bilinen tüm tanrısal inançları inceledim, hepsi masallara ve mitolojilere dayanıyor. — Thomas Jefferson
38 Böyle bir tanrı varken, şeytana ne gerek var? — Robert M. Price
39 Bilginin kısa yolu olduğu iddia edilen iman, sadece aklı yok etmenin kısa yoludur. — Ayn Rand
40 Din adamları ne yapar? Ortalıktaki beyinsizleri hayali bir cehennemden kurtarabileceğine inandırarak hayatını kazanır. Bu romatizma için yılan-yağı satan bir satıcının yaptığı işten neredeyse farksız bir iş. — Henry Mencken
YORUMLAR
Biliyor musun şimdilerde tüm dizi ve filmlerde iki şey pompalanıyor. Ateizm ve feminizm... Umarım manipülasyon etkisi ile inanca bağlı seçimler yapılmıyordur. İnsanların uzun soluklu düşünmeler sonunda vardıkları yere her zaman saygım vardır. Yeni dünyanın yeni sorgusu cinsel tercihler... Sırada gökkuşağı patlamaları olacak ve aslında şu an da oluyor. Ne yazık ki toplumlar sürüler halinde kendi akılları ile düşündüklerini sandıkları ve daha kötüsü yeni modernizm sandıkları sac ayağının kucağına düşüyorlar. Eskiden din ile şimdi dinsizlik ile sömürülüyoruz. Eskiden kadınlar kendi elleri ile verdikleri hakları canhıraş geri alma çabasına girişmişken LGBT boyalı kuşları arada kendi nasiplerini alıyor. İnan bana Dostoyevski bunu demek istemiyordu veya Hemingway aldatılmışlığının intikamını alacak bir kadın bile bulamadı farkına vardığında. Hemingway mi? Aslında bir erkek olarak hödüğün tekiymiş mesela dostum.
:))
Neyse özgün olmak gerekir fikrimce...
Sevgilerimle...
Yinsani
Benim isim hafızam gayet zayıftır bu arada, o bunu demiş, o bunu yazmış, felsefenin babası şuymuş,şu mezhebi bu kurmuş, buymuş kalmıyor aklımda.
Hangi tür dizilere baktığımızla alakalı bir yönlendirme olabilir lakin yanlış bir tahlilim yoksa avrupada çiftlik-veterinerlik dizisi all-creatures-great-and-small listeleri sallayacak gibi 1930-40 ların igiltere kırsalındageçen bir dizi.
Bizdekiler mi , gönül dağı veya Kalk Gidelim olabilir mi?
Genel olarak dizilerde en çok zihin altına gönderilen cinsellik-cinsiyetsizlik ve doğa üstü ile bilim kurgular at başı gidiyor görünen o, ki robotik yönlendirmeler de diğer bir konu..
Dini olarak senaristlerin yönlendireceği bir şey kaldı mı, bizler için belki kalmadı çünkü bizleri Y'leri bir şekilde yediler, ancak bahsettiğiniz şekilde oynadıkları, diğerlerini de yemişler, şimdi anlıyorlar, belki bizler teknolojinin etkisiyle erken uyandık ama iş iştengeçti mi bilinmiyor. bilinçaltlarına zikir fikir görüş gönderdikleri insanlar Z kuşağı.
Biz de burada farklı bir şekilde bilinemeyen bir cismin yaklaştığını farklı farklı şekillerde dile getiyoruz diyebilir miyiz yine bilmiyorum? aslında bir şey bilmediğimi o kadar çok iyi biliyorum ki buna rağmen daha çok bilmeyenlerin olduğunu görebiliyorumsam var zihnimin halini düşün..
Çok fazla kuşkucu bir nesiliz diyelim. Herkes bunu farklı yollardan öğrenmek zorunda kalsa da.. Yine de çoğumuzun hikayesi çoğumuza az biraz benzer.
Özgünlük mü? ne gezer, kimde bir özgünlük görüyorsunuz? Sitede 2-3 kişi ya var ya yoktur. yapılan yazılanların çoğu riv riv, tekrar, nasıl bir özgünlük meydana getirebilir ki bu çağda.
:)
Lakin "bunaltı" gittikçe artıyor toplumda, ülkede,dünyada, bak o romanı da kaçdefa açtım iki sayfa gittim gidemeden kapatıyorum, okuyamıyorum nedense.. yazarı kimdi bilmem yine..
Saygılarımla efendim
Eksik olmayın.
Aynı familyadanız ama bir birine kardeş düşmanlardanız...! BİZLER İMANI AYAKTA KIBLESİ DUADA SECDESİ ZAHİRİ MUNTAZAMINDA OLDUĞUNA ŞAHADET EDERİZ... SİZLERDE BİZİM İMANIMIZI ÖLDÜRDÜKÇE YEZİTLEŞİYORSUNUZ FAZLA DÜŞMANCILIK OLDU KİFAYETSİZ MUHTERİS...
mirim
Kıblesi duada, zahiri muntazamında olduğuna dua ederiz demişsiniz.
Kimden kopya çektiniz bilmiyorum ama sizin için bu kadar kısa değil, bu yazdıklarınız gerçek Müslümanlar için geçerli. Sizin eklemeniz gerekenler var. Elimiz devletin kesesinde, gözümüz yetim lokmasında, dilimiz yalanda, kalbimiz riyada kısmını es geçmişsiniz.
Sanırım cübbeliyle aynı model olmanız alınmanıza neden oldu.
Ben burada asla Allah, kitap felsefesi yapıp bir şey yazarken bundan bir şey elde edebilir miyim diye düşünmem. Ama sizin tek derdiniz bu.
Ayrıca belirteyim ben gerçek Türküm. Arap kırması değilim.
Yinsani
İnsansanız baş üstü gönül içre.. din, iman insanlığa güzellik ve huzur yaşattığı takdirde güzeldir.
saygılarımla..
yeniden ve yine eksik olmayın..
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Kürdün fesatı şeytanın haseti gibidir mü'min kulun hasenatı da helal sunulan kelimiyettir Allahın noksansız kelimiyeti bütün insanlığın üzerine olsun....
mirim
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Ben inanç konusunda bugüne kadar hiç kimseyi sorgulamadım; sorgulamam da.
Kim neye, kime, hangi dine inanır beni hiç ama hiç enterese etmiyor.
Sırat Köprüsünden geçerken ben ne kimseyi sırtıma alacağım, ne de kimse beni.
Orada herkes kendi hesabını kendisi verecek.
Benim söylemek istediklerim şunlar;
Malumunuzdur Cübbeli Ahmet diye bir dümbük var. Halen youtube'da dolaşan bir videosunda, zebaniler sizi cehenneme götürürken, ben nakşibendi tarikatının halidi koluna mensubum dediğiniz anda sizi bırakırlar diyor.
Bu adam oldukça büyük bir kitleyi arkasında sürükleyen bir adam !
Daha vahimi de var. Öyle biri var ki, hiçbir yaptığı İslam'a, Kuran'a uymadığı halde, hatta tam zıddını yaptığı halde korkunç bir itibar görüyor. Adamda he numara var. Hırsızlık, yalan, dolan, kin, nefret, vatana ihanet, haksızlık hukuksuzluk.. Ne ararsanız... Tabii bu tanıma uyan bir kaç kişi daha var. Bunlardan biri, ilkokul mezunu olduğu halde sırf salya sümük ağladığı için bu ülkenin en üst düzeyde görev alanları bile ikna etmiş ve sonunda yapacağı şerefsizliği yapmıştır.
Özellikle, Z kuşağı diye tabir edilen gençlik yukarıda bahsettiğim rol modellere bakarak onların yaptıklarını maalesef Müslümanlıkla özdeşleştirmeleri sonucunda dinden soğumuştur.
Bu sadece İslam dini için değil, batıda da Hristiyanlık için geçerlidir.
Ve şahsen ben son 10 yılda duyduğum, deistim, ateistim tabirlerini daha önce hiç bu kadar duymamıştım. Üstelik din dayatmasının hemen hemen en yoğun yaşandığı bir süreçte...
Üstelik bu gençlik, KOMBASSAN, Yimpaş, Deniz Feneri gibi din merkezli kuruluşların soygunlarına şahit de olmadılar. Hepi topu bir Jet Fadıl bir de geçenlerde milleti dolandırıp tüyen tombik oğlanı görebildiler.
Geçen gün paylaştığım bir şiirimde aslında buna vurgu yaptım.
Burada bile dinden nemalanma öyle bir boyuta taşındı ki, din temalı şiirlerin 1-0 önde başladığı inancıyla sürekli bu konuyu işleyenler var.
Belki de kendi açılarından haklılar. Öyle ya sermayen dinse her alanda alıcısı varsa neden nemalanmasınlar ?
Bir de bu din simsarlarının maddi manevi soygunlarını benim gibi ifşa ederek dinsiz ilan edilme riski var. Eğer bu aşağılık ithamlardan tırsıyorsanız sesinizi çıkartamıyorsunuz. Ki çok kişinin bu nedenle susmayı tercih ettiği malumdur.
İşte asıl İslam düşmanlarının, İslam dinini, yaptıkları iğrenç işlere paravan olarak kullanmaları maalesef dinden gittikçe uzaklaşan yeni bir nesil türetmiştir.
Allah onlara sadece akıl değil, ahlak, namus, haysiyet ve şeref de ihsan etsin.
Ahmet Zeytinci
mirim
Sevgili adaşım aklın yolu birdir.
Cübbeli bu satışlarla kendisine saray bile yaptırdı.
Böyle bir ülkede böyle bir kazanç getirmez mi ?
Kaldı ki cennetten tapu satanlar, şu partiye oy verirseniz cehenneme gidersiniz, bize oy verirseniz cennet garanti deyip alkışlananlar olmadı mı ?
Benden de sizlere saygı ve selamlar...
Yinsani
bahsettiğin gibi ben de son 10 yılı belki temsil ediyor olabilirim, 2000de 18 yaşındaydım sonuçta.. 20 yılı diyelim..
öyle hızlı gelişti ve geçti ki kuşaklar arasında meydana çıkan görüş farklılıkları ve yaşadıkları sorunların farklılığı, bunun kültür, inanç ve düşünce üzerine etkisinin olmaması düşünülemez . jetfadılı, tosuncuk ( eski değil) az da deniz fenerini hatırlarım onlar da manşetlerden ve ekranlardan belki de, diğerleri uzak sayılır.. kombassanı yimpaşı sizlerden okuyorum, bizler için bunlar khk ve eytler ile başkanlık rejiminin oldu bittiye getirilmesiyle, çok hızlı bir şekilde her yıl başka türlü açıklamalar yapan siyasiler, birbirinden ayrılıp, zıtlıklardan aynı tarafa geçenler ile 28 şubatlar tarzı zulümlerdir. zulüm neredengeliyorsa oraya karşı durmak gerekiyor belki de basın ve yayınlar bizim zihinlerimize etki ediyor, bayağı karışık konu bu basın yayın...
bunların yanında tüm dünyadaki görüntülerden, çizgi filmlerden, sinema ve dizilerden, farklı ulusların klasiklerinden, dünyadaki çeşit çeşit dinlerin ve yaşamlarının, belgesellerle önümüze serildiği bir dönemdi bizimki..
en çok tuttuğum konu ise, artık bıktırırcasına sanki ülkemizin, dünyanın başka hiç bir sorunu yok gibi devamlı din konusu belki de beni başka fikirlerin de varlığını, başka inançların da yaşayabildiğini anlatmaya çalışmama sebep oluyor. din konusu en çok son 40 yılda at başı götürüldü inatla günümüze de taşınıyor ki, hiç alakasız konular dine bağlanıyor.
benim nesilden yaşayanların ve dünyadaki olayları da takip edenlerin ülkelerine, bulundukları alana baktıklarında gördükleri sadece din, ideoloji, makam üzerinden rant sağlandığıdır.
geçenlerde bir diyanet sendikası başkanın demeçini okudum, bazısuçları işleyenlerin camilerde toplum yararına çalıştırılmasını istiyordu, zulmüm kallavisi yani...
sanki kendileri çok masumlar gibi...
konu uzar da uzar...
eksik olmayın efendim..
katkılarınıza teşekkür ediyorum..
özlem hanım ve ahmet abi saygılarımla efenim...
eksik olmayın lakin yorum altına da sıkışmayın lütfen yerimiz var şükür olsun ki:))
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Yine uzun, kimi okuru fazlasıyla rahatsız edecek ve ne kadar uzatırsan uzat seni rahatlatmayacak bir yazı kaleme almışsın nesildaşım.
Yazının başlığı soru cümlesi içerse de içerikte cevap aranan bir şey yok kendi nazariyenden ve doğal olarak aynı pencereden baktığın bir kısım sanatçı yazar düşünür vb insanların tespitlerinden ibaret dikte ve derleme olmuş...
ve yinede anlamak isteyen için,
yazıya en güzel yaklaşımı, en yerinde katkıyı ve seni aşan kısmında en güzel cevabı üstat vermiş;
1. "Tanrı adına hareket ettiğini iddia eden insanların yaşam ve düşünce biçimlerine bakanlar... doğrudur dinden uzaklaşıyor."
Bence yazında daha açık olarak ele alınması gereken şey Türkiye'de DİN ve DİNDAR sorunu değil; "DİNCİ"- "DİN İSTİSMARCISI" - "ALLAH İLE ALDATANLAR " Yaşar Nuri Öztürk tarifi- sorunları olsa daha isabetli, fayda sunan ihtimal yeni bakış acısı kazandıracak bir paylaşım olurdu, olabilir...
Bak mesela bu sorunun, algılarımızda ki yansımasına birebir örneğini kendi ellerinle pardon zihninden kaçırarak ele vermişsin,
"Ülkemizde İslami kültür olsa da farklı inançların da olduğunu, farklı inançta olanların genelde yadırgandığını, bu kişilere komünist, sosyalist veya dinsiz-imansız dendiğini zamanla öğrenirsiniz.."
Tıpkı yukarıdaki yazının ilham kaynağı, yazarının yaşadığı bireysel kötü tecrübeler; karşılaştığı kötü temsiller ile şekillenen din ve dindar olgusu ne kadar hastalıklı ve eksik ise zamanında sosyalist ve komünist ilk temsillerde o kadar hastalıklı, bozuk ve eksikti. Bu kifayetsizlerin , bozukluğu ve temsilci misyona soyunanların kişisel yanlışları ihtimal tüm Anadolu'ya yayılması hiç işten bile sayılmayacak bir sistemi "Sosyalizmi" daha doğmadan infaz etmiş, gündeminden çıkartmıştır. O günlerin, bir kaç sözüm ona komünisti, uygulama ve eylem yolları, bugün sokakta birine sövmekten farksız gelen "gomanist" "anarşik" sapkınlığını ve talihsizliğini doğurmuştur. Oysa Kemal Tahirler, Mehmet Ali Aybarlar ve hatta İsmet Özel gibi toplumun büyük çoğunluğunun teveccühünü almış insanlar nerde konuşsa dinlenir, ne yazsa okunur ve pek ala benimsenebilirdi ama öyle olmamış, olamamış...Tıpkı bugünlerde gördüğün sapık hocaların, şeyhlerin, yolsuz vakıfların, darbeci cemaatlerin misyonları sonrasında senin iyice dine ve misyonerlerine tavır alman gibi...
2."Tanrısız, ayrıcalıklı varlık olabilir mi bu durumda akıl ve zeka anarşidir, kaosdur.
Bir sonuca varılamaz. Hiç olmazsa bırak insanlar bir şeye inanmanın rahatlığını yaşasın."
2. Tespitin çıplaklığıyla baş başa kalman daha doğru olacaktır, sevgiler
DİPNOT:
- Matbaa konusunda çok büyük bir yanılgı içinde olabilir misin ? Zira Almanya'nın nihai Hristiyanlaşma süreci matbaa ile başlıyor...
- Kadının şahitliği hususu, özgür ve bağımsız olabilme mevzuudur; iki kadının şahitliği gerektiren şartlar erkek içinde söz konusu olabiliyor misal, yanında çalıştığı fabrikatör aleyhine ya da lehine şahitlikte tek erkeğin veya zina suçu isnat edilen yerde müddei erkekte olsa iki kişi gerekir ve ya bir şahit durumunda gerçeğin failler tarafından da itiraf ve ikrarı gerekir.
Sahir Neva tarafından 7.2.2021 19:05:59 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
kadın konusunu ve hukuk konusunu tartışmaya bile gerek duymam,istisnalar ile 3000 yılı kadınlar açısından kurtaramayız, onlar konuşsun yazsın bu konuda. örneğideğiştirip vatandaşlık eşitliği konusundan girip din hukukunda insanların inançları arasındaki farklardan doğan hükümleri mi yazsaydım.
yazının başlığın konusunda önerine açığım her zaman?tviterde bir başlıkgörmüştüm dün gece oradan doğdu fazla da kastırmamak lazım ya hu? internette yapılan inanç anketlerinde islam yüzde 60 gibi, yüzde 25 üzeri deizme çıkıyor yüzde 16 ateizm gibi vb vb... kim yapmıştı anketi unuttum.. bu anketler de doğruyu tam tespit edebilir mi ayrı bir sorgulama yapılması gerekiyor..
evet benim bile cesaretim yok ne yapayım korku iliklerimize kadar işlemiş. artık yordu çağ düşüncelerine karşılık devamlı 100yıl önceden tut da 1000 vb yıllar öncesinin düşünceleri beni.. ki kaldıki 60 80 ve 2000 arası fikirler bile eskiyor mu bana mı öyle geliyor, senin izlenimine bırakıyorum.
üstad konusunda :) her zaman topu gediğine koyar sonuçta.. anlamak veya anlaşmak tam oturmadı..lakin başüstü taşınır her zaman..öyle biri..
katkıların için teşekkür ederim.
eksik olma..:)
Erlik Aldacı
Biliyorum öfke ve isyan yatıştığında esenlik egemen olduğund, varolmanın armonisini farkedecek İnsani... Kim bilir belki çok yakın.
Neyse uykum geldi iyi geceler.
Sahir Neva
biz teşekkür ederiz, minnet, saygı ve sevgiyle takibindeyiz.
Geç kalınmamış her türlü güzelliğe, ufkumuzu açan zenginliğiyle sohbet ve fikriyatınızın talibiyiz; kendi adıma öğrenciliği değil, talep edenden mütevellit talebeliği ararım fikir dünyanızda...
Yeter ki kıymeti olsun mülahazaların; biz her daim rahle-i tedrisinde oluruz üstatların, sevgiler iyi geceler...
Yinsani
iyi ki varlarsınız..
Var olduğumuz çağ, nefes almanın bile haddinden fazla zorlaştığı, her şeye hükmedebilme özelliğini gerektiren zorlu bir çağ. Doğal olarak da bu olağanüstü çağda eleştirebilmek olumlu ya da olumsuz her yönüyle, inandığımız değerleri dile getirebilmek korkmadan ölçülü bir şekilde en önemli yaşama şekli.
Ortaçağ karanlığından tutun da günümüz aydınlığına kadar (güya) her şeyi toplum olarak küresel çapta insan olarak çok yanlış yorumluyoruz.Herkes kendi doğruları eleştirildiğinde , farklı düşünce ekseninde değerlendirildiğinde anlamsız bir öfke nehrinde debeleniyor.Niçin? Anlamıyorum.(Hiçbir zaman da anlamadım.) Neye inanarsak inanalım, ne için yaşarsak yaşayalım bugün bireysel yapılan ibadeti bir yoksulu görmezden gelerek bencilce yapmanın, bir kalbi kırıp bir kabine girerek günah çıkarmanın hiçbir kıymeti olduğuna inanmıyorum.İnanmak ya da inanmamak insanın içinde var olan bir yörünge.Bütün dönüp dolaşmalar,dönüşler, sorgulamalar insanın kendiyle.(Kime ne!)
Her şeyden önce hangi din olursa olsun insancıl bir tarafı yoksa gerek uygulamada gerekse teoride eleştiririm.Bu insan olarak hakkım olmalı.Ayrıca ahlakın dinden bağımsız var olduğuna ben de katılıyorum.Yoksa bir dine mensup olmayıp ahlaklı insan çok olduğu gibi, dindar olup fazlasıyla ahlaksız da bir hayli.Mesele inanmak ya da inanmamak değil.
Kendi inancını gereği gibi insanlık ekseninde yaşayıp insan sevgisiyle dolup taşan, merhametli, cömert bütün Müslüman, Hristiyan,Yahudi, Musevi,Budist,Deist,Ateist... Yaşamasını bilip, bir nevi tebessüm ettiren, düşündüren, düşünen her kesim hep var olsun.🙏
Saygıyla.
Sihirli Kalem tarafından 7.2.2021 18:37:50 zamanında düzenlenmiştir.
Sihirli Kalem tarafından 7.2.2021 18:49:26 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
etkili yorum yapıyorum.
. ihtimal y kuşağıyız... olmaya da bilir lakin bir kırılma var diye görüyorum ben..
Y kuşaklarına biraz daha cesaret gerekiyor.
Çünkü; dile getirdiğiniz gibi; "Var olduğumuz çağ, nefes almanın bile haddinden fazla zorlaştığı, her şeye hükmedebilme özelliğini gerektiren zorlu bir çağ. " bu çağ umarım despotizmle yeniden ve hayatı daha zorlaştırıcı bir hal almaz.. zihinler çok dolu..
eksik olmayın.
41. Din piramit gibidir en uçtakilerin hükmettiği ve de baskıladığı
Müslüm BAYRAM
Yinsani
teşekkür ederim efendim..
eksik olmayın..
Her insan gibi siz de bilmem kaç milyar yıllık dünya hayatında fragman bile sayılamıyacak zaman birimi ömrünüzce istediğiniz gibi inanmama hürriyetine elbette sahipsiniz.
Bu anların tadını çıkarmaya bakın.
Tabii (başınızın üstünde sallanan, demoklesin kılıcı gibi sizi her an bu rüyadan uyandiracak ölüme rağmen) eğer çıkarabiliyorsanız çıkarın.
Sizin için özellikle dua edeceğim.
Derviş Baba tarafından 7.2.2021 15:49:43 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
görelim Tanrı neymiş,cennet cehehennem gerçekten var mıymış..ne diyordu tasavvuçular, kahrında hoş lütfunda hoş.. aynı o hesap... ne gelirse tanrıdan..
eksik olmayın..
Tebrik ederim.
Ateist olduğunuzu bu kadar dolaylı ve uzunca yolla anlatmayı başarmışsınız.
Halbuki sadece "la ilahe" demeniz yetecekti.
Gerisini biz müslümanlar tamamlarız merak etmeyin.
Yinsani
yine de bu konularda bir şey olması da gereksiz insanın,müslüman veya hristiyan, deist veya atesit olması kimseyi insanlığından utandırmamalı ve gururlandırmamalı..
Çevrene ne kadar huzur verebiliyorsan o kadar insansındır demektir benim için.
Sizlerdeki kin ve nefretin sonu yok.. Çünkü dine bağlanmışsınız, o yüzden bu çağda ve ülkemizde kötülüğünüzden emin olamaz hiç kimse diye düşünüyorum..
Bu dünya merak edilecek kadar değerli değildir gözümde.. Lakin bu yazının isleri incitmesine de üzüldüm..
Eksik olmayın..
Saygılarımla..
"Kadınlar; insan haklarını öğrendikçe, eğitimini-öğretimini tamamladıkça itiraz etmeye başlamıştır."
evet, itiraz ediyoruz çünkü islamiyet kadına değer verir ama araplar kadına önemsiz ve değersiz bir eşya gibi davranırlar. Türk kadınları her zaman bunu tarihin her döneminde görebilirsiniz kadın ve erkek hayatı birlikte sırtlar düşünür ve tartışır. Bu yazı zararlı bir yazı
Allah
"oku"
"düşün"
"sorgula"
"öğüt al"
derken yazı aksini iddia etmiş!!!
ve tek bir delil sunmamışsınız.
Müslümanın delili Kur'an-ı Kerim ayetidir o da bu yazıda yok.
Yinsani
Katkınız için teşekkür ediyorum.
Eksik olmayın.
Reddiye
-Dinsizlik akını senin yazdığın gibi internet çağı ile değil 1920 lerde başlamıştır.Türkiyede Devlet eliyle yapılan islam düşmanlıklarını biraz inceleseydin belkim ufkun genişler insaflı davranırdin.Dini İslam değil laiklik olan,İslam düşmanı bir kemalist sistemin yetiştireceği kişiler ya ateist ya agnostik ya deist ya nihilist ya komünist ya anarşit yada rejimin müsaade ettiği emniyet supabları feto gibi İslam kılıklı kardinallar olabilirdi..Bunlarında yetiştirdiği nesil ortadadır.Makina hatası kabul edebileceğimiz dürüstlerde sadri islam`ın mensupları çok şükür ki yetişmiştir
-İslamın kadına hak vermediğini buyüzden islam`dan kaymalar olduğunu inelemende ya cehaletine ya ihanetine sayılmalıdır.2 Kadının bir şahit sayılmasını kadına haksızlık olarak vurgulaman tam tersine O kurum kadını koruma amaçlıydı.Hikmetini bilmeden Doktor Hastalarına zehir veriyor demeye benziyor bilgisi olmadığı halde ilmi konularda ahkam kesmek. 1. Kadının şahitliği nerelerde ne zaman kabul edilmedi veya edilmiyor.Zina, Benzeri durumlarda.Bir KADIN BEN FİLANCIYI ZİNA EDERKEN GÖRDÜM DEMİŞ KARŞI TARAFTA ASLINDA BU KADINDA ZİNA YAPMAK İÇİN GELMİŞTİ Dİyerek o kadınıda zan altına bırakmış Kocasıda bahsi geçen kadından şüphelenmiş boşamıştı,boşayabilirda benzer olaylar göz önüne alinarak kadini koruma amacli uygulama. Sizin savunduğunuz sistemlerde kadın insanmı cadı mı diye tartışılıyor du.sanki bugün farklımı, Sizin özgürlük anlayışınızda modern dediğiniz çağda kadın alınır satılır bir metadan farksız ken, İSLAM DÜNYAYI VERSANİZ BİR KADINA GAYRİ MEŞRU SAHİP OLAMIYACAĞINIZI HÜKME BAĞLAYARAK KADINI ZİRVEYE TAŞIMIŞTIR.
-Nedense din hakkında görüşünü buraya astığın kişiler ya ateist ya deist ya bilmem hangi saplantıdaki insanlar.Önyargısız insan her fikirden insanın din hakkindaki görüşüne yer vermesi gerekmez miydi? Bir dindar bilim insanının dinsizliği savunmayacağı gibi, bir dinsizinde dini savunmayacağı açıktır.Şayet bugün insanlık uzaya çıkıyorsa bunda Kuran`ın İslam medeniyetinin endulus islam kültür ve bilim çevrelerinin Katkısı küçümsenmeyecek kadar büyük olduğunu önyargısız batılı bilginlerde kabul ediyorlar.Kuran bir bilim kitabı olmamakla beraber, Bir çok bilim dallarına ışık tutan bu nedenle ilahi olduğuna kanaatı gelerek islam`la şereflenen bir çok batılı bilgin varken, neyazık kı onları görmezden gelmişsiniz
Dinleri harmanlayıp, Kapitalizmin emperyalizmin oyuncağı olan tahrif edilmiş dinlerle İslam`ı aynı kategoriye koyup, aynı oyunun figüranlığını yapmışsıniz.Türkiyeyi analiz ederken, internet çağınla İslam`ın gerilediğini vurgulamaya çalışmışsın.Halbu ki Yaklaşık bir asırdır Dini İslam olan doğru dürüst bir devlet yok yeryüzünde..İslam yegane hayat nizamı olmasaydı, yer yüzünden çoktan kökü kazınmıştı.Bir asırdır önüne gelen saldırdığı halde, İslam ülkesi geçinenler bile her türlü baskı ve dinsizlik faliyetleri yaydığı halde DÜNYADA BİLHASSA ENTELEKTÜELLER ARASINDA EN FAZLA GELİŞEN DİNİN İSLAM OLMASI BU DİNİN GERÇEK İLAHİ DİN OLDUĞUNUN EN BARİZ ÖRNEKLERİNDEN BİRİDİR.
Saygı Hakka tabii olanlara
......................................................................................
İlim adamları:.
’‘Marmaduke Piktihali:Şöyle der: ‘‘Halikin hukukiyle mahlukun hukuku en mükemmel şekilde ancak müslümanlık tarafından tarif edilmiştir.
’‘Prof. Rogen:İsviçre'li meşhur hukukçu Prof. Rogen de şöyle diyor:‘‘İslam hukuku, beni hayrete düşürdü. Meğer ki, bu bir derya imiş! Biraz genç iken bunlara mutalli olmayı ne kadar isterdim. O vakit bunları dünya nazarında tecessüm ettirirdim.’‘
Mustafaoğlu İlyas tarafından 7.2.2021 15:30:52 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
Kadın konusunda erkekler yeterince konuştu, tartıştı, çember çizdi, kural koydu, kadınlar çalışma ve iş hayatında yükseldikçe daha çok sorular çıkacaktır cevaplanması gereken..
Bakınız su götürmez bir ön görü, önceki dinlere tabii olanlar için (tahrif edilmiş dediklerinize tabii olanlar için) İslam bir sonraki basamaktır. Lakin İslama tabii olanlar için ise, yeni anayasalar ve toplum sözleşmeleri daha yaşanabilir bir kültür bir sonraki basamaktır. Ülkemiz ikinci kategoridedir.
Dinler, bizim çevremizdekiler bilhassa özünde Tanrı kapitalizmi, peygamber kapitalizmi, ortadoğu-beşhilal bölgesinin kültürel kapitalizmini taşır. Konuyu emparyalizm, sosyalizim,dış güç, iç güç, etö, fetö, istihabaratın veya islam içindeki farklı tarikat ve cemaatlerin halka fısıldadğı gibi mecralarda tartışmak gereksizdir.
Reddiyeniz red edilmiştir.
Katkınız için teşekkür ederim.
Nedense elde ettikleri kutsal olandan olunca kutsal olanı itiraz edip kendilerini kutsallaştıran tanrılar filozof oluyor ....Hiç şaşırmadım ! Allah'tan gelen ve Allah'ın kullar için yolladığı ayetlerin insan vücudunda varlığının muhafazasını deneyen mahlukta bir insan dı değil mi? Ya da tanrı ...İşte bunlar iç savaşı yaratan topluluk değer verdiğimiz şeylerle sınanmak bir insan tarafından suale iclâl edilemez.Bir insanın ayrıştırıcılığı kâinatta muhtemeldir paylaşımcılığı ümmetin topluluğudur söz dua ile tamamlanır gömlekte şerif ile yani imanın aslı vahiyle gelen ümmetin fikirleri şerifi ashabından nazil olur . Durum ve vaziyet aile de itiraz ve özenti ve fikirlerinde özgür olup bir bağımsızlık dejegonasyon ilkesi edinip Cumhuriyetin Demokrasinin insanın şerefine dokunup yok edip veya kendi özerkliğinde kendilerinin tanrı olduğunu ilan etmek amaç olsa gerek. Sahip olduğumuz değerler Allah'ın verdikleridir. Kurtuluş savaşı bir dış savaştı bu iç savaş epey bir sinsi herkes cebini doldurur olan cana olur. Bu düşünce yoksunluğu cahilliğin özerkliği...
Yinsani
eksik olmayın.
katkınıza teşekkür ederim.
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Yinsani
saygılarımla...
eksik olmayın.
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Lâkin nesildaşım 40 madde içinden seçemedim hepsine evet ya evet ya demek dışında...
Ama 17. Madde de koptum yahu..
Ben sırf vampir ve cadılar galan vardır umuduyla sarılıyorum bu işe...umarim vardır yanı;))
Sağlıcakla her daim..
Devami şöyle mistik hikaye havasında bir yazı olsa ne güzel olur yahu.;))
Yinsani
bir hikaye okuyabilirim daha, yazmaya başlarsan hemen:))
black_sky
Bezgin, yorgunum, mutsuz ve umutsuz...
Ostw arta kalam zaman olursa mutlu olmaya çalışıyorum;((
Erlik Aldacı
Giden gün sabah yediyi az geçe bahçede oyalanırım tavuğa,cucüğe, cülleye bakarım yemi suyu ne halde diye.
Beni görmüş yanıma geldi.
Selamün aleyküm.
Aleyküm selam.
Benim terliğin birni kapıdan it almış, nere götürdüyse onu ararım, gördün mü, dedi?
Buyrun cenaze namazına..ne dersin sen buna.
He, dedim. Arkada bi emminin kırçıllı köpeği vardı onun ağzındaydı, dedim. Az aleniyim diye. (Eğlenmek)
Bah...bah., işe vah. Neyse Ağa uzatmıyah. Kırçıllı köpeğin geçeceği tutmaz mı yanımızdan.
Aha, dedim bu aldı. Yalnız zengin eti pek datlı olur diyor bilesin, dedim.
Korkmak mı ne korkması ayı, vallaha bıraksam köpeği yiyecek. Allah'tan arkadan çalı çırpı, oy, çöp toplayan sahibi emmi geliyordu da durumu kurtardı...annıyon mu.
Bu kim la,dedi?
Filan emmi.
Nereli?
Filan köyden. Dur, dedim emmi kendisini, kendisi anlatsın.
Yok böyle bir yaşam öyküsü... ağa.
Arkası yarın.
Lan gorüyon mu yine yanlış yere yazdık.
black_sky
Yanlış olmaz sizde bilirim ben..
Saygımla her daim
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Bu daha başlangıç...keşke öyle kalsaydı. Yazmak için emmiye usulünce sormam lazım. Şimdi emminin iki köpeği var, bir el arabası iki keçisi, bir de barakası.
black_sky
Bu konuda tek bir şey söyleyeceğim. Tanrı adına hareket ettiğini iddia eden insanların yaşam ve düşünce biçimlerine bakanlar... doğrudur dinden uzaklaşıyor.
İnsan, aklın veya zekanın tanımını dahi yapamazken, detaylı düşünen doğru düşünürü onaylayamazken, yaşama gelmeden önce ne olduğumuzun en ufak bilgisi olmadan, bilinç; organ ve yapısal bir etkileşim sonucu mudur, sorusuna cevap bulmadan...
Tanrısız, ayrıcalıklı varlık olabilir mi bu durumda akıl ve zeka anarşidir, kaosdur.
Bir sonuca varılamaz. Hiç olmazsa bırak insanlar bir şeye inanmanın rahatlığını yaşasın.
Abi...
Hürmetle.
Erlik Aldacı
Ölümsüzlük...
Abi.
Yinsani
seni anlamak beni aşıyor kaptan:))
Erlik Aldacı
Selametle.
Abi...
Yinsani
Erlik Aldacı
Hadi gel beni yen...
:)
Yinsani
Erlik Aldacı
Abi.