- 1919 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
PERİ MASALLI KADIN
PERİ MASALLI KADIN
Peri masallı kadın misali sevgi çığlıklarıyla başlayan hayat maceramız, doğumdan itibaren; anne sevgisinin sıcaklığını, nefes nefese hissederek, hayatın tüm güzelliklerine “merhaba” deriz...
Her şey insan için deriz ya, iyisiyle, kötüsüyle bu hayat bizim diye sahipleniriz ve cümleler şiirleşir içimizde, kimimiz kağıda dökmeye muktedir olur, kimimiz de bunu beceremez!..
Hayat öylesine büyük ışıklar saçar ki, kimi bu ışıkların solunda, kimisi de sağında kalır! Ama ortasında sıkışan yürekler hayattan göçüp giderler! Kalanlarda, mutluluğu, acıyı bir bütün olarak yaşarlar!
Bu dünyada, herhangi bir insanı; ya da bir nesneyi, bir “evlat gibi” seviyorsan, gerçek sevginin kanıtına varmışsan, bir insanı ebeveyn sevgisiyle sevmişsen, gerçek sevginin “kanıtı” olur!..
Öyle ki, yaşamımızın içinde terennüm ettiğimiz zamanlarda, “gerçek sevgimizi” haykırmış oluruz!
Saygıyı, güveni; iyi niyeti, dürüstlüğü, hayranlık duygularına sevk eden temel unsurlar, bir “şelalenin damlaları” gibidir, bir ırmağa akar, büyür, çoğalarak da kocamanlaşır, âdeta deniz olur. Alfabelerin anlatımına yetersiz kalan sevgi, gönüllere “ışık” saçarak; yer kabuğundaki bütün alfabelerin ortak dili olmuş, yüreklerin birbiriyle “gümbür gümbür” konuşmasını sağlamıştır!
Doğayı, insanı; hayvanı, bitkiyi, çiçeği, Allah sevgisiyle, cana düşen “bir cemre gibi” severek, en güzel dil olan sevgi dilini konuşmuş, yürek dilini tetiklemiş ve yüreğini durmadan konuşturmuştur...
Sevmek; dokunmayı, hissetmeyi, emek vermeyi, güven duymayı, kendinden önce sevileni düşünmektir! Hayata tutunmanın temel bağının sevgiden ibaret olduğu bilinmişken, sevginin içimizde yarattığı “deprem rüzgârlarıyla” geçiyor günlerimiz...
Hayatın sihirli küresi, ağır sancılı gökyüzünün bulutlarında; bir çizgi taşının ehemmiyetinde yağmurun tüm güzelliklerini yağdırırken üstümüze, kimi bu güzelliklere kulak asıyor, kimi de “cehennem ateşiyle kavrulmuş” bir hayatı seçiyor!..
Nefes alışımızın en kıymetlisi, kelimelerin yetmediği; hava gibi, su gibi, hayatın güzelliklerinde gizlenmiş, hayatın doyumsuz tadı olmuş, değerini bilmiş, dünyanın en büyük hazinesini taşımış, bilmeyen de “kaybeden” olmuştur!
Sevgi çerçevesinde mutluluğa erişmiş yürekler, ağız tadında yaşamı anlamlandıran; besleyen ve yaşatan “can suyu” olmuşken, sevgi içten gelir ve üzerinde çok çabalar gerektirir! Kıymet bilmeyen insanlar, hep “kaybetmeye” mahkumdur!
“Sevgi, asla ihmale gelmez!..”
Yaşama sebebi, mutluluk, iyi olma hali, hayatın en güzel yanı olmaktır.. Evrenseldir, yürektir; emektir, sabırdır, şefkattir, merhamettir, katlanmaktır, inanmaktır, kutsanacak narin yüreklerin tek kutsal dilidir sevgi! Bu bağlamda, hayatın “her anı” sevgiden geçer; sevgiyle aydınlanan her kapıyı açar, sevginin olmadığı yerde “cehennem” başlar, işte öyle “ulvi” bir duygudur!
Sevdikçe, göğüs kafesiniz genişler, bunu anlayan, hisseden halinizle “mutlu” olursunuz. Bu dünyada tek gerçek sevgi, bir annenin, babanın evladına beslediği sevgidir! Bu sevgiyle bir sevgiliyi, ya da arkadaşını sevebilen, “gerçek sevgiyi” yakalamış demektir...
Sevgi, yürek de büyüyen “bir ağaç” gibidir, nasıl davranırsan, sana o kadar “verimli” olur! Bu ağacın, sevgi kokulu dallarında; gövdesinde kaybolmak, günden güne çoğalarak, aşkın en soylusunu, “çıkarsızca, sınırsızca” sevmektir!..
Hayatın peri masallı kadını olarak, hüzzâm kokulu bir gecenin soğuğunda nefes almak; insanı yaşama bağlar, acıları, yaraları iyileştirir, çünkü o en yalın çizilmiş, etten, kemikten, bir beden gibidir, sevgi!..
Koşul yoksa sevgi yüceleşir, ruhu güzelleştiren sıcacık bir duygu, ruh ile bedenin “yükünü” taşır! Yaralara, acılara ortak olur! Her ne kadar acı çekse de yaralı yürek, geçmişe perde çekerek, “yaşa” diyecektir!
Hayat işte!..
Kimi sevgisini sahiplenir, göklere çıkarır, kimisi de yaşamı haksızca “mezar eder” sevenine!
Sevgiye itâat azalmışken, seven, sevdiğine değer vermezken; insanlığı beş para etmeyen mahlukların gönül oyunuyla, seven yüreği bıktırıp, yaşanacak nice nice güzellikler kayboluyor, farkında mısınız?
Şimdi!..
Peri masallı kadın hayal edin düşlerinizde, mutluluğu bedene dokuyan, adam gibi adam olanları seçin, hayatınızın serüvenine de ortak edin, daha ne bekliyorsunuz?
Mehmet Öksüz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.