Su Uyur Düşman Uyumaz
Su uyur mu hiç, derin uykuya dalar mı, mümkün mü bu? Elbette ki değil. Su uyumaz ama su bile uyur denilerek sizin düşmana karşı daha uyanık olmanız istenmektedir. Düşman asla uyumaz, kendisine yapılanı affetmez, fırsat kollar, gün gelir intikamını alır bu biline denilmektedir.
..................................................................
Evet su uyur düşman uyumaz. Su ki; akar gider yatağında. Sessiz, sakin, gürültüsüz, hışırtısız bir şekilde ilerler. Yalpalyarak. Kıyıya hafif hafif dokunarak. Sazlıkların arasından sıyrılarak. Önüne otu çöpü katarak.
....................................................................
Bazen de azarak. Sel olup taşarak. Sağa sola çarparak. Önüne kütükleri katıp sürükleyerek. Tsunami olup felaketlere yol açarak. Sağı solu devirerek yıkarak.
....................................................................
Bazen ırmak, bazense göl olur. Deniz ve okyanus olur. Çağlayan, şelale olur. Su bu. Seyhun ve Ceyhun olur. Onlara atıfla bizde Seyhan ve Ceyhan olur. Akar kimi zaman yüksekten düşer. İşte o zaman Düden ve Kapuzbaşı, dünyaca bilinen Niyagara olur.
....................................................................
Düşman uyumaz. Suya benzemez. Hep kendisini zinde tutar. İçten içe hazırlık yapar, tahkim eder, eksiğini gediğini giderir, ittifaklar kurar, gücüne güç katar, Planlı ilerler, sizi zamansız yakalar. Önce içerden zayıflatır, ayrılıklar çıkartır, birbirine düşürür, fırsatını bulduğunda da tepenize iner, çökertir.
Kemal GÜL
04.02.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.