- 524 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ ANAYASA GÜNDEME TAŞINIYOR - ıı -
YENİ ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ GÜNDEME TAŞINIYOR
TC Devleti’nin, cumhuriyetimizin temel ilkelerine, demokratik laik hukuk devleti, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı bir Türk vatandaşı olarak bu konudaki görüşlerimi açıklıyorum;
1- Cumhuriyetimizin kuruluş ilkelerine aykırı bir anayasa getirilemez.
2- İlk anayasamızda mevcut "DEĞİŞTİRİLEMEZ" hükümleri aynen korunmalıdır.
3- Yeni anayasa vatandaşların % 51 çoğunluğu tarafından değil %100’ü tarafından onaylanmalıdır.
4- Geçmiş olaylara yönelik intikamcı bir anayasa yapılamaz. Ancak yeni anayasaya geçmişte yaşanmış olumsuzlukların yeniden yaşanmaması için önleyici maddeler konulabilir.
5- Anayasada herhangi bir kişi ve zümrenin çıkarlarına uygun maddelere yer verilemez.
6- Adil, eşitlikçi, ülkenin bölünmez bütünlüğüne gölge düşürecek, egemenlik ve bağımsızlığımızı zedeleyecek hükümleri yer almadığı bir anayasa çıkarılmalıdır.
7- Din kisvesi altında Cumhuriyet düşmanlığı yapanlara karşı anayasamıza bunları önleyici etkin maddeler konulmalıdır.
8- AB uyum yasalarıyla kaldırılan "Zina" ve "İdam" ile ilgili hükümler anayasamıza yeniden konulmalıdır.
9- Laiklik ilkesine uygun olarak "Din ve Ahlak"ı koruyan önlemlere anayasada yer verilmelidir.
10-Anayasamızda Cumhuriyetimizin geleceği hakkında kuşku yaratacak hiçbir madde yer almamalıdır.
11- Anayasamız tamamen siyaset dışı, ülkemizin ve ulusumuzun huzurunu sağlayacak nitelikte olmalıdır.
12- Ulusal birlik ve bütünlüğümüzü sağlayacak nitelikte olmalıdır.
13- Politikacılar tarafından değil Anayasa Hukuku ön planda tutularak; hukukçu, tarihçi, sosyolog akademisyenler tarafından alınmalıdır.
14- Halkımızın sadece evet/hayır demesi dışında görüş ve onayı alınmalıdır.
15- Aceleye getirilmemelidir.
YORUMLAR
Üstadım, bunları yapacaklarına inanıyor musunuz? Eğer bunlara kaldıysa yeni anayasa, 20 yıl sonra bir darbe daha yaparlar birileri, adları değişir örgüt isimleri değişir ama Tarihimiz öyle, partileri bile aşirete, kabileciliğe indirgediler, daha cumhuriyet, demokrasi ve vatandaş hukuku anlaşılamadı.. Lakin düşündükçe..
Fazla da yazmayayım,düşünmemeyeyim üstadım.
İmza atayım..
Eksik olmayın
Sevgi hürmet ve selamlarımla...