- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaybtan Haber Var
Astrolojiye ilişkin yazmak istiyorum bugün. Burçlarımıza yönelik bir yazı bu. Bir çoğumuzun önemsediği, göz ardı edemediğı bir alan. İlgi çekici bir alan. Bu mevzudaki yazı ve yorumlar hep dikkat cezbedicidir.
................................................................
Gökcisimlerinin hareket ve konumlarının bize olan etkisi nedir, doğumumuza, yaşamımıza, ölümümüze hangi yönlü tesir etmekte; sevgimiz, aşklarımız, işimiz, kazancımız, ilişkilerimiz bundan hangi yönlü etkilenmekte tüm bu konuların işlendiğı bir alan astrolojı.
.................................................................
Astro bildiğiniz gibi yıldız, logos ise bilgi anlamı taşıyan sözcüklerdir eski Yunanca’da. Yıldız sözde bilimi ya da yıldız falı diyebilirsiniz astrolojiye. Köklü bir geçmişi, bir geleneği ve bir konsepti de var astrolojinin. Babiller’den, Sümerler’ den Eski Mısır ve Yunanlılar’dan günümüze ilgi gören bir alan ve toplumdan topluma, dönemden döneme değişen bir konu. Bilim gibi genel geçer, her yer ve şartta kabul görür değil yani.
...................................................................
Daha çok gelecek okumaya yönelik asroloji. İlgi çeken yönü de bu zaten. Gelecekle ilgili bilinmeyenler, tasavvur edilemeyenler kapsam alanında. Geçmiş biliniyor gelecekse muamma insanoğlu için. Yaşadığımız an ve zaman merak konusu değil o bir gerçek. Ancak ileriye dönük yaşamımız ve dünyamızla ilgıli şeyler hep ilgimiz dahilindedir.
......................................................................
Astroloji ile ilgili yapılan işe bilim diyemiyoruz. Çünkü somut veri yok elde. İlim ya da din de diyemeyiz. Ne kutsal kitaplar ne de alimler, enbiyalar, veliler, nebiler, gavs-ı azamlar gelecekten haber vermemişler. Gelecek gaiptır. Diğer yazılışı ile gaybdır. Gerçekliğin zıttıdır. Bilinmez, bugünden görünmez, okunmaz, haber verilmez. Astrolojı işte bu bakımdan ilgi çekiyor, astrologlar bu nedenle programlarda baş konuk oluyor. Konuştukça konuşuyorlar. Gerçekmiş gibi de anlatıyorlar.Ününe ün katıyorlar, ceplerini dolduruyorlar, insanın açlığını gideriyorlar. Laf üretebiliyor, konudan konuya girebiliyorlar. Alanında iyi eğitim almış kişiler. Oldukça bakımlı ve şık giyimliler. İşini ve mesleğini bilenler. Sizi bizi ikna eden inandıranlardır.
Kemal SEYFİ
31.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.