- 535 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Politika, San'at/Edebiyat Muvazenesi
Politika, San’at/Edebiyat Muvazenesi
Politika’nın sürekli gündemde olmasının insanları sadece oyaladığına, yaşama dair birçok iyi şeye perde olduğuna ve neticesinde toplumun yaralarını iyileştirecek bir tarafının kalmadığına bir çoğumuz kanâat sahibiyiz zannediyorum. Bizde olmadığı gerçekliğiyle beraber islâm siyasetini müstesna tutarak... Politikâ’nın refâh içinde yaşayanlar için oyun ve eğlence, yaralarıyla beraber hayatı sırtlamayı göze alanlar için ise bir çare gibi sunulsa da teselli olmaktan öte bir şey olmadığı ve olamayacağı ortadadır!
Geçen yüzyıla baktığımızda ne değişti ve ne değişiyor soralım kendimize:
Ahlakî, ilmî, fikrî olarak ne kattı bizlere?
Kapitalizm ve Emparyalizm bataklığından kurtulabildik mi?
Türk-İslâm kültürüne ne kadar bağlı kalabildik?
Kadim medeniyetimizden övünmekten başka ne yapabiliyoruz?
Kalıcı iyileşmelere ve umut vehmettirici yarınlara, kurtarıcılık vasfıyla beraber İslâm ruhu ve estetiğini kendi mecrasında bulduğumuz san’ât ve edebiyatla ulaşabileceğimizi söylemek zorundayız. Daha anlaşılır bir ifadeyle söylemem gerekirse, kitaplar arasına zerkedilmiş ve terkedilmiş zaferlerin reel hayatla makes bulabilmesi gerekliliğinden bahsediyorum...
F. Selçuk Soylu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.