BÜYÜK SOHBETLER
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazı öyküler, tıpkı masallar gibidir. . .
İçinde iyiler ve kötüler vardır. Önemli olan iyilerin, kötülere doğru olan yolu tarif edebilmektir.
Nasıl mı? İşte bu öyküdeki gibi.
**
Günün birinde diye başlayalım o zaman bizde. Yeni evli bir genç varmış.
Eşi sürekli dedikodu yaparmış, hatta bire bin ekleyip öyle anlatırmış anlattıklarını. Genç birkaç defa ikaz etmiş olmamış. Kadın bunu öyle huy edinmişki, adeta su içmek, yemek yemek gibi doğal görüyormuş. Genç adam üzüntüsünden kahroluyor, eşinin yaptıkları geceleri kötü rüyalar olarak görmeye başlıyor, fakat yinede kendi ailesini üzmemek için tek kelime bile şikayette bulunmuyormuş.
Gel zaman, git zaman gelin hanımın dedikoduları büyüyor. Eşinin ailesinin kulağına da gelmeye başlıyor. Bir iki üç derken, bakıyorlar bu iş olacak gibi değil. Bir gün gencin babası ona bir hikaye anlatıyor fakat asla gelininin dedikodularını bildiğinden bahsetmiyor.
Genç adam evine gidiyor. Alıyor eşini karşısına:
-Bak eşim, ben bir gün babamla Urfa’ya gitmiştim. Orada yaşlı bir adam bize bu hikayeyi anlattı kaç zamandır unutuyorum yolda gelirken aklıma geldi bu akşam sana anlatmak istiyorum. Oturda dinle.
**
Bir adamın karısı çok dedikodu yaparmış. Eşi bir türlü onu bu huyundan vazgeçirtememiş. Birgün bir arkadaşıyla sohbet ederken mecbur kalmış anlatmış derdini. Ona tuzak hazırlamışlar iki gün annesinin evine yollamışlar.
Dönünce adam kendisine demişki,
-Sana bir sır vericem ama sakın kimse bilmesin. Sen yokken ben iki adam öldürdüm, bodrumdaki zerzembeye gömdüm. Aman ha sakın kimseye söyleme bak yoksa beni asarlar çocuklar yetim kalır.
Kadın aman duman öyle şey olur mu bey, nasıl söylerim ben böyle şeyi? Der ve yatar uyurlar. Gecenin bir vaktinde kapı tak tak tak vurulur jandarmalar gelir.
-Sen katilmişsin, iki adam öldürmüşsün zerzembede saklıyormuşsun. Derler.
Adam karısına bakar ve gülmeye başlar.
-Hoşgeldiniz. Hadi hep beraber inelim zerzembeye. Der ve inerler. Bakarlar ki sahiden yer kazılmış içinde bir şeyler var belli.
Adam kazılı yeri açar ve içinden kocaman bir tepside iç pilavlı kuzu çıkar.
-Ben bunu sizin için hazırlamıştım buyurun afiyet olsun. Sonrada eşini boşar.
**
-Bunu sana neden anlattığımı anlamışsındır inşallah. Der genç adam eşine. Bir daha en ufak dedikodunu duyarsam benim tuzağım daha kötü olacaktır.
Davi / Ocak 2021
Zerzembe: Güneydoğuda ekinleri ve besin maddelerini sıcaktan korumak için yapılan güneş görmeyen ambar.
YORUMLAR
Dedikodu hem insanı hem de toplumu yıkan etmenlerin başında ki daha ileri aşaması gıybettir Kur'an da çok büyük günahlardan sayılır vebali büyüktür. Güzel anlamlı bir yazıydı kutlarım yürekten...
Davidoff
Haklısınız. Affedilmeyen üç büyük günahtan biridir.
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Kalem ve yürek bir arada oldu mu böylesi güzellikler de kolay kolay çıkmaz karşımıza.
Derin ve düşünmeye sevk eden, değerli yazarımın kaleminden.
Sevgimle hep hep ve yürek dolusu sevgili Davi.
Davidoff
Teşekkür ederim Sevgili Gülüm.
Bir kitaba, bir yazıya can veren okurlarıdır. Yoksa yerinde durur can çekişir, kurur ve ölür.
Sağ ol güzel düşüncelerin için.
Sonucunu hemen kestiremediği olaylar çıkar insanın karşına, bazen çözmediğinden erir , yok olur. Çoğu zaman da; anlattığınız gibi örneklerle, ibretlerle hayat derimiz devam eder.
Anlattığınız hikaye bizim oralarda ( Muş ) sonucu aynı olan, baba - oğul arasında geçer., ibretlik bir hikaye.
18 Temmuz 2020 tarihinde "HAYAT DERLERİ" adlı yazımızda bu konuyu işlemiştik.
Okunaklı, anlamlı ve edebi değeri olan bir yazı okudum.
Saygılarımla...
Davidoff
Yazmış olduğunuz yazıyı okumadım ama mutlaka okuyacağım.
Beğeni ve güzel yorumunuz için sağ olun Sn. Akın.
Saygılarımla.
okudum,,çok güzeldi,çok çok da acıklıydı,
çok ibretli ders vardı,şiir gibi akıcı ve anlamlıydı,
kutluyorum Üstadem Dua ve selamlarımla.
Davidoff
Saygılarımla Efendim.
Çok güzel bir öğüttü...Bizim burda da bir hikaye var bunun ön çalışması gibi...
Damat karşı köyden gelini atının terkisine almış kendi köylerine götürüyor.Yollar patika.At bir tökezlemiş,Damat ; Biirr demiş
Biraz daha gitmişler at tekrar tökezlemiş Damat; ikiiii demiş
Yolun sonuna doğru at tekrar tökezleyince gelini attan indirip atı vurmuş.
Gelin bu olay karşısında kanı donmuş ve Damata dönüp demiş ki ;
-Sen ne yaptın vicdansız,insafsız adam..
Damat,geline bakıp demiş ki;
-Biirrr
Davidoff
Paylaşımınız için sağ olun Efendim.
Teşekkür ederim.
Babam:
"Soğanın zarını yeme, sırrını karına deme" derdi.
Güzel ve anlamlı bir darp-ı meseldi.
Teşekkürlerrr..
Davidoff
Ben teşekkür ederim.