- 366 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytani Hamleleri Emperyal Büyük Oyunla Görmek
Gündemde yeniden parlamenter sisteme rötüşlayarak geri dönmek var...
Rötüş sözcüğü ile restorasyon sözcüğü arasında çok fazla bir mesafe yoktur.
Yokluğuna ister etimolojique, isterseniz semantique bakın değişmez.. gerçekten çok uzak değildir iki kavramın arası...
Türkiye de karşı devrim içerikli bir ansiyen rejim dualizmi yaşıyoruz.
Hukuk, siyaset, ekonomi ve sosyal yaşamda, her yerde ve hep karşımıza çıkıyor!
İşte bütün bu peşrev giriş sonrası, zurnanın zırt dediği yerdeyiz diyebiliyorum!
O yer rejim, sistem değişim/dönüşümle tartışılan yerdir!
Şimdi yeniden gündeme gelen, tekrardan rötüşlanmış parlamenter rejim ortaoyununa dönelim...
İşin hengamesi, (bu arada ortaoyun ve oryantal oyun) ne de sinsi bir çağrışım yapıyor, değil m!?
Şimdi düşünelim :
Türkiyelilere, Anadoluculuğa evrilmiş eksantrik bir Türklük!
Anayasal ulus gibi...
İçinde Prof. Akurgal’ın Anadolu uygarlıkları, sonra bir miktar Pan Arabo/ fars (Osmanlı-Selçuklu sentezi üzerinden) icat bir m/illet hedefliyor..
Bence ona başlangıç, bu yeniden parlamenter rejim filan!
Bu şekilde ciddi ciddi iki de bir ’aziz milletimiz’ dedikleri türdeki millete, yani Türkiyeliler tipi garabet ve ucabat (m)illete geçiyoruz, budur...
İ.Küçükömer, C.Meriç, N.Topçu, K.Tahir vd.. bir, sürü iksir katkısı olan, ilm-i simyadan da zerre-i katre miskalde katkılarla, özellikle İzadi ve Bruniessen’den de ekleniyor.
Sonra, Abra kadabra.. al sana Anotolian neo ulus...
Türklüğü Türkiyelilik ya da Anadoluculuğa evirdiğiniz zaman, bunun millet olarak bir biçimde karşılığı olmak zorundadır, tarih toplumsal yasa zorunluluğudur..
Şöyledir.. gevşek, federe, adem-i merkezi bölgeler parlamenter rejimli filan...
Taksit taksit ve tüm düzen partilerin katkılarıyla beraber.. büyük ve küçük ayı emperyallerin istediği, karşı devrimin restorasyonu yapılıyor!
Türkiyelilere evrilmiş Anadolucu federasyonlu eksantrik bir Türklük ile !
Tamamen, diğer etnik bir azınlıkmışlık düzeyine indirgeniyor Türklük!
Türkiyeliliğe, yani..
Anatolian kısmı yoğun olacak neo tanım/kavramla.
Türk/İye aidiyet eki coğrafi konumda ulus anlamında yükseltiliyor.
Dil ve soy durumu katalize ediliyor, maksimuma indirgeniyor..böyledir.
Vakit geldi. Büyük hamle için şah deniliyor!
Ahmet Kutlu Ayyüce
Görsel :Doğan Avcıoğlu’nun Türk ulusal kurtuluş savaşı tarihine toplu bakışı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.