Düz Duvar 6
Bana dünyayı anlatır mısın hocam.. Nesini anlatayım, ne öğrenmek istiyorsun ki..Bilmiyorum hocam, dünya nedir, yenir içilir mi, üzerinde yaşıyoruz ya, nedir dünya yani…
Dünyanın ruhu var mı bilmiyorum başından söyliyeyim de, dünya veya doğayı insan gibi düşünebilir miyiz şüpheli, cansız diyoruz ama ne kadar cansız,ruhsuz o da ayrı bir girdap..
Dünyayı anlatmak için öncelikle haritadan faydalanırız da, nasıl faydalanırız orası da şüpheli…
Öncelikle dünya elips şeklinde bir yuvarlak. Dünyanın bir düzlem üzerine serilmiş halini ve ekvator çizgisini gözünün önüne getir..
Şahsen ekvator çizgisini Kuzey Afrikadan geçiyor diye algıladım epey süre… Lakin oradan geçmiyormuş… Dünyada yaşayan insanların tahminimce yüzde 75 i kuzey yarım kürede yaşıyor, insan dedik ya, konuyu toparlayamayız…
Ekvator çizgisi, dünyanın en kuzey noktası ile en güney noktasına eşit uzaklıkta olan hayali bir çizgi, aslında yok ama varmış gibi kabul ediyoruz, böyle deyince birden Tanrı düşünceleri düştü aklıma.. Aslında yok ama varmış gibi düşünüyoruz sanki..
Bu ekvator çizgisini aklında tutman için kıtaların şekillerini canlandır gözünde, Afrika Kıtası bildiğin üzere burnu güneye ve doğuya gelecek şekilde at kafası gibi, işte bu at kafası şekline benziyen kıtada at kafasındaki gözlerin bulunduğu yeri düşün ve oradan bir çizgi çek… orası ekvator çizgisi.. Böylelikle dünyayı ikiye ayırdın… Kuzey ve Güney diye..
Tabii coğrafi bilgim epey kısıtlı ama, mesela uzunluğu 18,8cm, eni 9,4 cm olan bir düzleme yayılmış bir dünya haritası düşün.. 18,8cm’in yarısı da 9,4 cm doğal olarak, çek bir çizgi kuzeyden güneye, ne oldu Doğu ve Batı… Bu doğu batı çizgisi de atın boyun kısmına geliyor ki adına da Başlangıç Meridyeni diyorlar.. Genel olarak da İngiltredeki Grinviç denilen bir şehir ismiyle anılıyor, İngiltrenin aşağısında İspanyanın doğusundan geçiyor, daha aşağıda da atın boynundan yani.. Böylelikle ayırdık dünyayı 4’e…
Algısal olarak Roma batıyı temsil ediyor doğuyu ise neyin temsil ettiği şüpheli, lakin 4’e böldüğümüz düzlemsel haritada Roma Doğuda kalıyor..Yani cahilane bir tabirle bu konuda anlatılan tüm tarihi anlatılar fasa fiso çıktı desem ne derece tutar bilmiyorum..Karar senin..
Yeter mi bu kadar??
İnsanlar neyi paylaşamıyor hocam, doğuyu mu, batıyı mı, kuzeyi mi, güneyi mi???
Bilemiyorum ki, Kültürel olarak bakarsak da,sekiz ( 8 )kültüre bölmüşler dünyayı..Harf sırasına göre yazayım;
Afrika Kültür Alemi
Avrupa Kültür Alemi
Doğu (Çin) Kültür Alemi
HindiÇin Kültür Alemi
İslam Kültür Alemi
Latin Amerika Kültür Alemi
Pasifik Kültür Alemi
Slav Rus Kültür Alemi
Bizler Türkiye’de İslam Kültür Aleminin içinde yaşıyoruz. Yani dini bir kültürümüz var.. Tek din ismi geçen kültür bölgesi bizim yaşadığımız bölgeymiş bu arada… Bu bölgeyi mecburen Din ile yönetirsin ki zaten öyle yapıyorlar, lakin bu kültür bölgeleri savaşlar, kuraklıklar, göçler, doğal afetler gibi nedenlerle değişebilir ki, bahsedilen kültür bölgeleri en son bilgiler ve egemenlikler dikkate alınarak 1. Ve 2. Dünya savaşından sonra adlandırılmış desek daha isabetli olur…
İnsanlar ekseri son 150 yılda öğrendi dünyayı belki de, tabii böyle deyince çok itiraz gelir. Ortaçağda çizilen dünya haritalarını göz önüne alarak verirler sümsüğü… Hani vardır ya halkı dine inandırmak için anlatılır, Piri Reisimizin dünya haritası,tayyi mekan yaptı da çizdi deyip verirler narkozu bizlere, daha doğrusu vermişler, oysa dünya denizcilik tarihini araştırsak dünya limanlarında neler anlatılır, neler…
Bilemiyorum, bu kültür haritalarını toprak alana göre mi, insan sayısına göre mi büyüklü, küçüklü sıralasak… yukarıda harf sırasına göre yazdım ama sıkıntı tabii..
Başlangıcı bilmek imkansız şimdilik o yüzden bizim kuşaklar son kuşak cahilane bolca yorum yapıyoruz belki de asırlardır bu yorumlar yüzünden paylaşamıyor işte insanlar dünyayı..
Başlangıc için bir nokta almışlar ki bu nokta ve noktalardan oluşan çizgiler de tamamen hayali ki, birine ekvator çizgisi,diğerine de başlangıç meridyeni demişler.. Hal böyle olunca, işimiz sayılara düşüyor.. 1 ‘dan başlayarak sayıyoruz işte.. İkisi de kendisinin birinci çizgisi yani… Sıfır çizgisi var mı yok herhalde, sıfır denileni tanımlamak imkansız belki de bilemiyorum ki, sen de bana soruyorsun…
Hocam, ben dünyadan sıkıldım, başka bir yerde mi yaşasak?
Kaç yaşındasın da sıkıldın ya hu, daha ben bile tam anlamıyla sıkılamadım, oyun oynuyor işte insanlar birbiri ile her konuda, insanlar ile kim oyun oynuyor orası da sıfır gibi şimdilik .. Macera mı arıyorsun kendine?
Dünyada ekseriyetle iki maceradan bahsedilir, biri; Tanrı-Adem-Havva-Şeytan macerası,diğeri de, atom, proton,nötron,elektron, dna,rna ,hücre macerası…
Sakın sorma, bu maceralar nasıl başlamış diye,sıfır yani..Tanımsız,bilinemez sadece yorumlanır.
Şimdi diyeceksin ki, su, hava,ateş ve toprak değil mi,
Cansızlar Kültür Alemleri;
Su Kültür Alemi,
Toprak Kültür Alemi,
Ateş Kültür Alemi,
Hava Kültür Alemi,
Canlılar Kültür Alemleri
Bitki Kültür Alemi,
Hayvan Kültür Alemi,
İnsan Kültür Alemi,
İnsan Kültür Alemi dedik ya, yani sıfır… Haydi teneffüse … Düşün bakalım ben nerede yanlış bilgi verdim,Bilgi neydi onu da düşün tabii..Sonuçta sıfır vereceğimsana,ki en güzel nottur, sen bakma diğer hocalarına.. İnsanlar 1 den başlıyor saymaya 100’e doğru, biz yüzden başlıyoruz sıfıra doğru.. Kim demiş hangisi doğru hangisi yanlış diye..
Hocam, sizin hocanız var mı,
Olmaz mı, her hocam bana, sen temizsin diyor, kirlenmeyi öğrenmeliyim galiba…
Peki hocam,Tanrı hiç hocalık yapmış mı ki…
Yaptığı söylenir ama sanırım söylenti, duman tütüyor belki ateş de yakmıştır kim bilir ki?
Hocam bütün bu karmaşa Tanrının yüzünden mi??
Özünde öyle, ama sorsan seni haksız çıkarırlar, çünkü Tanrının ne düşündüğünü düşünmeyi bilmezler.. Kendi isteklerini Tanrıya söyletirler sanırım.
Hocam sen de çok sanıyorsun…
Çünkü bu dünya, gerçek olamayacak kadar yalan dolu… Yalandaki bir gerçeği doğruyu arar gibi insanlar dünden bugüne, kendilerini bilmeye başladıklarından beri.. Yani ister manevi macera olsun, ister maddi, en güzeli ve doğrusu “sanırım”dır bu dünyada.
Sanırım ben iyi bir hocayım,sanırım ben hoca değilim, sanırım bölü 2 kadarız belki de.. sen iyi bir öğrencisin sanırım, sen öğrenci değilsin sanırım, sen sanırım bölü 2 kadar öğrencisin bence..bir zihinsel kavram bir matematiksel kavrama yani herhangi bir sayıya bölünemiyor sonuçta.. Oysa matematiği de kavramlaştıran zihin, peki zihni kavramlaştıran ne, tanımsız,bilinemez,meçhul,kayıp….
İnsanlar hep özlü söz paylaşıyor eskiden, çünkü hep özeniyor.. Epey özentiyiz yani..Yani sanırım özentiyiz..
Hocam,sanırım özeniyiz bölü 2 yani.
Yani…
Unutma tam hoca yoktur bu dünyada, Tanrının bile tamlığı şüpheli ve maddenin de…Yani dünyada hoca yoktur.
Öğrenci var mıdır hocam..
Sanırım öğrenci bölü 2, yani
Yani hocam..
Dünyayı kaç kültürel bölgeye ayırmışlar
8 hocam
Sekizde iki tane sıfırın üst üste konulmasından oluşuyorsa…
Yani sıfır mıyız hocam…
Yani..
Hocam, Tanrı faşist midir
Yani..
Peki komünist Tanrı var mıdır
O da faşisttir..
Peki hocam biz niye yaşıyoruz..
Doğdum yaşadım ölüyorum demek için sanırım…
Sanırım hocam…
YORUMLAR
https://www.dizibox.vip/30-monedas-1-sezon-8-bolum-izle/
Nesildaşım konusuna bak...yeni bir bakış açısı..
Hep soruyordun neden göz yumuyor tanrı bunca şeye;)) dizi seni duymuş buna cevap için çekilmiş..
Çok gelemiyorum bu aralar..bir de uzun yazmışsın bir önceki yaziyi;)) üşendim ama okuyacağım....
Şimdilik dedim diziyi paylaşayım...
Sağlıcakla..
Not: dizinin konusunu anlamak adına biraz izlemen gerekecek...;))
Yinsani
teşekkür ederim..eksik olmayın efenim:)
black_sky
Tanrı neden bunca kötülüğe izin veriyor sorusu üzerine çıkıyor yola..;))
Çünkü kötülük de tanrının bir yansıması...bilinmesini istemiyormuş;))
Yinsani
insanların çok acıçektiği yerlere, savaş ortamlarına şeytanın uğramadığı fikri güzeldi, kötülükten kaçmak içinsavaşolan yerlere mi gidin demekteydi alt bilinçe bilemedim. isanın doğumuna gelen üç gezgin hikayesindegetirilen hediyeler konusu dagüzeldi, ..
herşeye rağmen tanrısal ve dinselsorgulama adına güzeldi, engüzeli de belki delinin herşeyi görüyor olması sonradafarkına varması gibi:)
daha yazarım dizi hakkında ya..:))
eksik olma nesildaşım..
sen budun mu o paralardan biri ni, aman dikkat et:)
black_sky
Yahuda aslında isa' yı satmadı isa'nın istediği şeyi yaptı diyor mesela...
Kötülük de tanrının elinden geliyor ve öyle bilinmek istemediği için gerçeği sakladı diyor ve şeytan onun emrini yerine getirdiği bilinsin istenince kovalıyor...o da tanrının zihnine saklanmış..;))
Ve büyü meselesi burada da geçiyor peygamberler için de büyü yapmak gücü olan kişiler demek yanlış olmaz..
Ben de o paralar ne gezer olsa hiç affetmem;))
Bir tek dizinin sonunda öyle kan falan filan çok gerek var mıydı...beyaz giyip de nedir öyle hayvan kesmeler;))
Ikinci sezon ben de bilemedim ama kadın ne oldu orası meçhul kaldı mesela..belko devam eder belli olmaz...
Ben fena bulmadım ama ;))
Son zamanlarda ki mevzulara yönelik bir dizi gibi geldi paylaşmak istedim;))
Beğeniniz sevindim..
Yeni bakış açıları ve diziler fena olmuyor..simdi titans dizisine başladım...Dc severim çizgi roman uyarlaması...helecanli gidiyor bakalim..
Selamün aleyküm abi...
Biliyordu çok kirli idi...nasıl oldu bilemedi. Kalantorzadeliğin cesaretiyle mi karşısında duruyordu delikanlıve ailesi... kızının gözlerine baktı bir kez daha ve kararlılıkla sesini yükseltti.
Bakın efendiler, dedi. Bizim size verecek zamanımız yok!
Nasıl olmuş mu abi.
Dersimiz: insan ve içtimaiyat
Konu: Toplum ve topluluklar üzerinden insanın açmazları ve çıkmazları
Soru: -Değişmez Beklenti: Yeni br şeyler söylemek; yenilikler ile eski dünyaya görünür bir veda sunmak
Cevap: - öğrenci Tanrıdan, Teolojiden, ideolojilerden terk- mesai diler ; gayr-i kabili rücu bir gelişmişlik der ama ne yazık ki dilinde biten tüm tüyler ısrarla eleştirdiği iklimde yeşeren din, tanrı ve ideoloji bunalımlarıdır.
Sahir: ders bitti insani, ikmale kaldığın yerde yeni sorulara bakman lazım dilinde hala tanrı ve kominizim kalmış
- Yine sınıfta kaldın ! :)
Dipnotlar:
1- Dünyanın ruhu var mı?
Ruhun tarifinde kendisinde bir titreme rezonans belirti emare gösteren her varlık canlıdır; çiçek açan meyve veren ama hayvan diye tarif edemediğimiz canlı saydığımız bitkiler gibidir dünya :) Yani evet ruhu vardır.
2- Roma konusunda çok ayıp etmişsin :)
Yinsani
teşekkür ederim nesildaşım..
tüyde dünya çevirmek...
Sahir Neva
Tırmanışa geçmek için biraz daha var gibi ben teşekkür ederim nesildaşım :)
Yinsani
Sahir Neva
Çilemse çekerim: kaderimse gülerim :)
Sahir Neva
Çilesi umutsuz bir vak'a mıdır ki?
Çilesi, dilinde çıkmaz bir leke gibi
Çilen, yutkunmak mı yoksa tükürmek mi?
Yinsani
çilesi yenilmez fendine sahir
çilekeş çilede çile vesair
çile gelenek mi çile mi zahir...
not: sekiz tane çile kullanmışım:))
Oysa birisi dunya global demisti de serbest dolasim hakki istemisti tum cizilen cizgilere ve ekvatora inat.Hayat bir matematik dediler.Denklemler kurdular sonucunu bulamadilar.Cunku matematikten anlayan yoktu.Kavramlar birbirine karismisti.Ben hocayim diyenler birbiriyle yarismisti.Her seyi cozen bilim adamlari da pes pese gosterilmisti aday oskara , olmuslardi maskara..Cizgi cekmek bizim isimiz.Duz, oval, egik..Bir baktik insanlar hirlasti oldu ihtilal bolsevik.Sonra araya duvarlardan yapildi set.Gecemedile karsiya ettiler pes.Komsuluk iliskileri bu yuzden zayifladi.Ustad yazacak o kadar sey varken tanriyi bu ise karistirmasak.Takipteyim kaleminizi ..Saygiyla.
neneh. tarafından 23.1.2021 22:57:43 zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
eskik olmayın..
değerlisiniz..