- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Demir Tavında Döğülür
Demir tavında dövülür de ya toprak; farklı mıdır toprak. Toprak da tavında işlenir. Her unsurun yeterli ve kıvamında olduğu bir dönemde. Hemen her şeye, bir çok meseleye uyarlanabilir sözümüz. Sözün merkezindeki sözcük ise tavında olmadır. Yani döneminde ve vaktinde olunmasıdır. Zamanının geçirilmemesi kaçırılmamasıdır.
................................................................
Toprak tavında işlenir sözünü açmaya çalışalım. Kuruyken zemin sertken, saban işlemezken sürülmez toprak. Su almış çamurlaşmışken de işlenmez. Her ikisinin merkezindeyken; kuruysa yavaş yavaş nemlenecek, yani yağmur çiseleyecek, toprağa nüfuz edecek, zerrecikler su alıp şişecek yavaş yavaş tavlanacak ve tam kıvamına gelecek. Ya su almış çamurken; hava ısınacak, toprak sıcağa maruz kalacak, nem buharlaşacak, porlar ve boşluklar oluşacak, oksijen dolacak, toprak kıvamına gelecek ve bir güzel işlenecek.
..................................................................
Böylelikle istediğiniz işleme gerçekleştirilecek. Toprak kesek kaldırmadan devrilecek. Aracınız çamurda patinaj yapmadan, tarlanızda iz bırakmadan, toprağınızı heba etmeden, fazla enerji harcamadan, güç kullanmadan, masraf yapmadan işlenecek.
..............................................................
Böylelikle tohumu tavlı toprağa düşüreceksiniz. Nem hava ve sıcaklığın olduğu yere. İdeal zemine. Çimlenecek tohumunuz, çıkış yapacak, filiz verecek, boy atacak size bol bol ürün verecek.
.................................................................
Demir tavında döğülür denildiğinde toprağın sürüldüğü örneğinde olduğu gibidir. Fırsat her zaman düşmez. Önünüze gelmez, altın tepside sunulmaz. Şartlar bu günkü gibi olmaz. O nedenle ertelemeyin, eldekini değerlendirin, bir başka baharı beklemeyin.
Kemal SEYFİ
23.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.