SAMANLIK DOLU SAMAN AMAN EFENDİM AMAN
SAMANLIK DOLU SAMAN AMAN EFENDİM AMAN
Saman milli kültürümüzde hatırı sayılır yeri olan ihtiva ettiği selüloz sebebiyle hayvansal tarımın vazgeçilmezlerindendir. Bunun yanında pek sevdiğim türkümüz harman sonu yapılan düğünlere atıfta bulunurken tarım toplumunu hatırlatır.
Ülkemiz iktisadi yaklaşımda aks değiştirip hür teşebbüs marifetiyle sanayi toplumuna yönelirken ihmal edilen tarım sektörünün adeta yakarışı halini almıştır bu güzel türkümüz gelinen noktada saman azalmış fiyatı yükselmiştir. Oluşan domino etkisiyle hayvancılık gelir getiren bir uğraş olmaktan hızla uzaklaşmıştır. Karar alıcılar sorunun temeline inmek yerine düz mantık ithal ikamesine yönelmiştir. Döviz fiyatlarını tırmanışıyla birlikte ithalatın da çözüm olmadığını anlamak için iktisatçı olmaya gerek yoktur. Tarımsal girdilerin pek çoğu da ithal ikameli olduğundan bir kısır döngü oluşmuştur. Samanın kaynağını oluşturan hububatlar ekilmektedir ekilmesine de girdi maliyelerinden sebep saman israf edilmektedir. Hububat hasatları artık biçerdöverle yapılmaktadır. Daha zahmetsiz ve daha ucuz olduğundan bu yöntem tercih edilmektedir. Mazot fiyatlarının yüksekliği ve karar alıcıların alternatif arayışından uzak oluşları tarım ve hayvancılıkta ülkemizin geri kalması sonucunu doğurmuştur. Oysa çözüm mümkündür günümüz şartlarında çok daha kolaydır hububatları daha dipten kesen biçerbağlar orak makinesi gibi tarım araçları teşvik ve sübvanse edilmeli traktörün kuyruk miline takılan kayış kasnak düzeneği yerine elektrik motoruyla çalışan düzenekler kurulmalı hatta hububat ekiminin çok olduğu yerlere güneş panelleri kurularak temiz enerjiyle üretme geçilmelidir. Girdi maliyetleri bu ve buna benzer yöntemlerle azaltıldığında tarım üretimi artar buna bağlı tarıma dayalı sanayi ivme kazanır. Hububat ve yem bitkisi üretimi artar et fiyatları süt fiyatları düşer ve köye dönüş hızlanır köylülerimiz ellerindeki traktörlerin performansını test etme olanağına kavuşur bol ve ucuz et ve sütle beslenen çocuklar işte o zaman yine yeniden Türk Milletinin sarsılmaz iradesini pırıl pırıl zekâsını daha bir iştiyakla temsil eder.
22/01/2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.