- 1646 Okunma
- 15 Yorum
- 9 Beğeni
SEVGİYLE VE DE HASRETLE...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir varmış bir yokmuşçasına…
An olur frenler tutmaz.
Yokuş aşağı hızla gidersiniz
Ölümle burun buruna olma hesabı biran aklınızdan bir film şeridi zamanı hali…
Telaş içerisinde ne yapacağınıza saniyeler saliseleri içerisinde karar verilmesi anıdır o an.
Her şey çabucak olup bitivermiştir.
Ya hayattasınızdır, ya da mevta…
Hayatta kalmışsanız eğer;
Derinden bir oh çekersiniz,
Hayal edemediğiniz düşünemediğiniz olağanüstüsü bir iş gelmiştir başınıza.
Yine de hayatta kaldığınız için dünyanın en huzurlu kişisisinizdir.
Kıl payı kurtulmuş, hayatta kalmışsanız ne mutlu…
Yaşadığınızın farkındalığında olmak ve de düşlemek Tanrıyı.
İlahi güç kavramı tavrını yaşamanızdan yana şans tanımışsa,
Manayı hissetmek duygusu erdemine varmak ne hoştur değil mi?
Hafıza da kalan yaşamın izdüşümünde olumlu olumsuz,
Tüm eylemlerinizin ve de sonuçlarının muhasebesini yapar mısınız bilmiyorum o an?
İşin içinden çıkılmaz mizanınız varsa tabloda, af mı dilersiniz? Yoksa tevekküle mi yatarsınız?
Olan olmuş ve bitmiştir mi dersiniz artık, nedir düşünceniz?
Bir an için iyi kul olmaya, iyi kul iseniz, çok daha özenli insan olacağınıza söz verir misiniz?
Yaradan’ın merhametine sığınarak varsa günahlarınızdan arınır mısınız?
Af dileyecek kadar yüzünüz var mı?
Neyinden vazgeçemiyorsunuz günahlarınızın Tanrı adına söyleyiniz lütfen!
Tanrı istemez mi kullarının dürüst olmalarını, haktan hukuktan yana olmasını…
İstemez olur mu dediğinizi biliyor ve de hissediyorum.
O halde duamdır!
Tüm insanların iyi kullar olmasını Yüce Allah’tan niyaz ederim.
SEVGİYLE VE DE HASRETLE….
YORUMLAR
Ozanım!
Güne gelen bu felsefi yazınızı gözden kaçırmışım.
Yazıyı okurken, kaza endişesiyle irkildim. Sonra "Sokakta titreyen bir çocukla titreyen yüreklere saygıdandı yazıma ilham" okuyunca derin bir oh çektim.
Gecikmeden dolayı verilecek tek ayak üstünde durma cezası vız gelir tırıs gider.
Güne düşen yazıyı yazan kalem, ve yüreği kutlarım.
Selam ve sevgilerimle.
MÜSLÜM BAYRAM
Allah ta sizleri her daim güldürsün dileğim
çok teşekkürler güzel bir yorum
geç kalmak değildir gönülde sevgi varsa
yeterlidir
nice saygılarımla abim
Bir iyiliği sevap diye değil yapılması gerektiği için yapanlardan, bir kötülüğü günah diye değil zarar vermemek için yapmayalardan olduk ise ölsek ne ölmesek ne ... Yaratıcı ile cennet pazarlığı yapmaktan insan olmayı unutalı çok oldu aslında. Kazasız günler dilerim.
Sevgilerimle...
Den(iz)
Neyse yol bitmek üzere iken kırmızı ışık da durmak zorunda kaldık. Malum mülteci durakları oralar. Camı küçük bir çocuk tiklattı. Hava nasıl soğuk çocuk titriyor. Arkadaşım hala elindeki duamatikle sayıp sayıp okuyor. Arabadan indim. Üzerimde hem hırka hem de mont vardı. Icimdeki hırkayı çocuğa verdim çıkarıp. Şimdi bunlar anlatılmaz ama benim de içim en çok titreyene mi yoksa titremeye tepkisiz kalana mı yansın bilemiyor. Bu aralar çok ağrıyor kalbim usta.
MÜSLÜM BAYRAM
Nice sevgilerimle
Çok anlamlı ve yerinde bir yazı olmuş Müslüm Bey. Okurken evet ya doğru, eveet yaa haklı evet, derken buldum kendimi.
Ellerinize sağlık
Püsükhanımziyadelerden Püsük Selo
MÜSLÜM BAYRAM
Beğeni ve yorumunuzla şeref verdiniz
Nice saygılarımla
MÜSLÜM BAYRAM
İyi akşamlar diliyorum
Nice saygılarımla
hayırdır abi, kaza mı atlattın, geçmiş olsun ..
gönder kazaları bana:) zaten her adımda bir kaza olma olasılığı iletrafikte kaza olma olasılığı arasında fark göremiyorum, şansa yaşıyoruz ..
saygılarımla efendim.
nice iyi insan olmalara...
eksik olmayın..
MÜSLÜM BAYRAM
Sağ olasın
Kazasız belasız günler diliyorum
Nice saygılarımla
Ne güzel iyilikten yana olmak, dünyada bu kadar kötülükler varken. ''İyiliğe karşı iyilik adalettir, iyiliğe karşı kötülük cinayettir, kötülüğe karşı iyilikse insanlığın en yüksek derecesidir.'' demiş Ali Fuat Başgil büyüğümüz... Hiç bir şey kaybetmeyiz iyilikten yana... Kutlarım içtenlikle Müslüm kardeş...
MÜSLÜM BAYRAM
Aynen katılıyorum
Nice saygılarımla
MÜSLÜM BAYRAM
İyi günler diliyorum
Nice saygılarımla
MÜSLÜM BAYRAM
İyi günler diliyorum
Nice saygılarımla
Girişi = Hitabet olan
Gelişmesi = Fazilet olan
ve
Sonucu = İnsanlık olan, güne gelen bu anlamlı yazıyı ve yazan değerli ozanımı kutlarım. Zaten onun mayasında insanlıktan başka bir şey gelmez. Duygu ve düşüncelerinin bütün mihenk taşı sadece insan ve insana dairdir.
Böyle kıssadan hisse güzellikte yazılarını gıpta ile takip ediyorum.
Selam sevgi ve saygı ile değerli ozanımaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Ahmet KARA tarafından 23.1.2021 09:59:33 zamanında düzenlenmiştir.
MÜSLÜM BAYRAM
Çok teşekkür ederim ☺
Güzel bir yorumdu
Var olasın
Nice saygılarımla
Aminnn denir uzun uzun aminnn bu yazıya...
Nereden girip finali nasıl yapacağını çok iyi bilenin elinden çıkmış çok anlamlı bir yazıydı kadim dostum.
Evet o sınırı beklemek lazım.
İyi insan olmak için ayağımıza gelen fırsatları tepmeden yaşamak ve yaşama anlam katmak lazım.
Hem bu güzel yazıyı hem de hak ettiği yeri kutluyorum.
Sevgi ve saygılar kardeşim.
MÜSLÜM BAYRAM
İşte yine güneşli bir sabahı
Abimin yorumuyla karşılamak okumak ne mutlu bana
Yaşam kadar değerli idi
Herşey gönlünüzce olsun abim
Nice saygılarımla
Son an gelinceye kadar insan gerçekle yüzleşmekten kaçıyor.
''Hepimiz ölecek yaştayız'' her an ölüm kıyımızda fakat kötülükten keyif alan nemalanan kuvvet bulanlar var. Yani sanki dünyada tek misyonu buymuş gibi geliyor bana. İyiler de onların başlattıkları derdi başından atma telaşında koşturmasında onlar da öyle bir buhranda ..
Birileri de olaylara kuşbakışı algılayıp her iki taraf için duada.
Güzel duaya amin diyorum.
Bin defa amin.
Kutlarım abi, daim saygılarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
Çok teşekkür ederim
İyi akşamlar diliyorum
Nice saygılarımla
Muhteşem!..Güzel duaya tüm kalbimle amin diyorum.Mehmet Akif'in şu şiirini çok severim.Bu günlerde okuya okuya ezberledim desem yalan olmaz Üstad.Saygıyla..
Çiğnenirsek biz bugün, çiğnenmek istihkakımız
Çünkü izzet nerde, bir bak, nerdedir ahlâkımız.
Müslümanlık pâk sîretten ibâretken, yazık!
Öyle saplandık ki levsiyyâta: Hâlâ çıkmadık!
Zulme tapmak, adli tepmek, hakka hiç aldırmamak;
Kendi âsûdeyse, dünyâ yansa, baş kaldırmamak;
Ahdi nakzetmek, yalan sözden tehâşî etmemek;
Kuvvetin meddâhı olmak, aczi hiç söyletmemek;
Mübtezel birçok merâsim: İnhinâlar, yatmalar,
Şaklabanlıklar, riyâlar, muttasıl aldatmalar;
Fırka, milliyyet, lisan nâmıyle dâim ayrılık;
En samîmî kimseler beyninde en ciddî açık;
Enseden arslan kesilmek, cepheden yaltak kedi…
MEHMED AKİF ERSOY
MÜSLÜM BAYRAM
şimdiye dek okumadığımın ise utancını yaşadım durum bu ne gelir elden;)
sizlere bu vesileyle çok çok teşekkür ederim
eksiğim çoooooooooooook
çok eksiğim
nice sevgim ve saygımla efendim
neneh.
Olan olmuş ve bitmiştir mi dersiniz artık, nedir düşünceniz?
Bir an için iyi kul olmaya, iyi kul iseniz, çok daha özenli insan olacağınıza söz verir misiniz?
Yaradan’ın merhametine sığınarak varsa günahlarınızdan arınır mısınız? Af dileyecek kadar yüzünüz var mı? Neyinden vazgeçemiyorsunuz günahlarınızın Tanrı adına söyleyiniz lütfen!
Tanrı istemez mi kullarının dürüst olmalarını, haktan hukuktan yana olmasını…
İstemez olur mu dediğinizi biliyor ve de hissediyorum.
O halde duamdır!
Tüm insanların iyi kullar olmasını Yüce Allah’tan niyaz ederim.
SEVGİYLE VE DE HASRETLE….
Aynı duâya ben de gönülden âmin diyorum.
İnsan hayatının pamuk ipliğine bağlı olduğunu gösteren ve harika bir mesajı olan harika bir yazıydı, kutluyorum tebrikler üstâdım.
Selamlar ve saygılarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
önce insan olmaktan geçiyor değerli abim
mesajı net bir yorumla beni mutlu ettiniz
nice saygım ve sevgimle