Bir şeylerin hüznü / Hisler ve hadiseler silsilesi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Aslında söylemek istediklerim bunlar değil." Dedi Esma Kadın. Hemen çaprazında duran pencereye iliştirdi kalbini. Gözlerini ağırladı orada. Sesini dürdü. Kelimeler varlığını yitirdiğinde o, hengameler eşiğindeydi. Anlam uzaklaştı. Tam düşecekti ki az ilerde bir hendek -boşluk- olduğunu fark etti.
Böylece, söylemekten vazgeçti yorgunluğunu, kırgınlığını, aldanışını ve bitkinliğini. "Hayat çok kısa..." Dedi.
-Yürekte sevgiyi terk etmek için hayat çok kısa. Elverir ki bir gün yalnızlık bizi de vurmasın kıyıya aşina dalgalar gibi. Bazı şeyleri ne ses kaldırır ne de sus. O şeyler Allah’ın mülkü. Tıpkı her şeyde olduğu gibi.
Mavi yaslanır göğüne ufuk. Umman olur sevgi duygusu. Gözyaşı yolundan geçer binbir nefes. Sanma, dünyada hep acı var. Elbet gün doğacak. Karanlık devredecek tahtını.
Bir kaşık suda devran yaşatır hüzün. Hüzün, şiirin diğer yüzü olur. Yaşama dair... Yaşamın içinden.
Ve dedi ki Esma Kadın: "Hayatı, hayra yormak vaktidir. Onu layığıyla yaşamak boynumun borcu artık."
...
Son kez baktı pencereden. Bu ona, yüz yıl gibi geldi.
Mahva ’2021
Küçürek Öykü
YORUMLAR
Kısa olmasına rağmen muhteşem derinliklere sahip , harika bir yazıydı okuduğum. Yüreğinize sağlık dost yürek.
'' Hayatı hayra yormak vaktidir. Onu , layığıyla yaşamak, boynumun borcu artık '' diyebilecek aşamaya gelmeli insanlık. Sonsuz sayıda yanlışların bir tek doğruyu dahi silemeyeceğini anlayabilmeli insan.
Bir tek insanın dahi iyilikleri, güzellikleri, hayırlara, doğrulara, dürüstlüklere doğru atacağı adımlarla ilerleyeceğiz bu yolda. Sonsuz sayıda yanlış adımların ortasında kalsak da. Her şey, bir tek insandan, kendimizden, kendi nefsimizden başlar ve başlamalı da zaten. Sel gider sonunda, kum kalır sahilde...
Nice güzelliklerin derlenmiş toparlanmış ve yazıya bürünmüş hali, bu müstesna yazı için, yüreğinizi ve kaleminizi kutluyorum sevgili insan.
Saygı ile.
Mahvash
Sayfalarca öyküde yüreklere dokunabilmek, biraz daha fazla söz ustalığı yapabilmek daha kolaydır.Küçürek öykü ile bunu başardığınızda ,okuru tutup kalbinden yakaladığınızda kaleminiz o zaman fazlasıyla takdiri hak eder.
Yazıya verilmiş özen bir yana, küçük dokunuşlarla baktım pencereden.Esma kadın mıydı bilmem ama karşılaştığım nice gözde bir yüz yıllık geçmiş vardı.
Kaleminize sağlık, ne güzeldi!
Mahvash
Sevgiler.
Penceresi yağmurludur şimdi Esma kadının. Belkide sulusepkendir göz kenarları. Gökyüzüne baktığında değişik bir renktedir. Sabaha bahçesine düşen beyaz umut taneleri yüzünde kardelenleri açtıracaktır. kim bilir ❄
Sevgiler
Mahvash
Umut her daim...
Bu kadın Esma da olabilir,Firuze de Zeynep de...
İsimler değişse de mazi hep aynı. Esma Kadının yolculuğu; başka kadınların yolculuğu demek aslında.
Sevgilerimle.
Şimdi “Mahvash” olmak vardı ki bu zarif ve muhteşem satırlara layıkıyla yorum yapabileyim:) çok ama çok sevdim! Dilerim yarın çok daha fazla insan nasiplenir bu güzellikten...
Sevgilerimle
Mahvash
Emoji yağmuruna tutuldun 😊😊😊😊😊
Çok teşekkür ederim.