- 341 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sınıfsal ve Ekonomist Bakış /Görüş Farkıyla Demokratizm Üzerine
Ekonomik demokratizasyonun bütün toplumsal sınıfları kapsar şekilde yürümesi gerçek, bütünsel veya tamamlanmış demokrasi oluyor...
Yani ’İleri demokrasi’ değil.. ilerici ve devrimci demokrasi türevi oluyor.
Sağ sapma veya argonal söylemle ’janjan’sız demokratizmdir.
Burada geçerken tüm, tam ve bütün kavramları arasındaki içerik ve derinlik farkının ne denli önemli olduğunu anlamış oluyoruz...
Burjuva demokrat ’paylaşım’ kavramı ile devrimci demokrat ’bölüşüm’ kavramı farkını da...
Demokratikleşme bölüşüm ve paylaşım paralelde ve sınıfsal temelli gerçekleşmiyorsa, rahmetli Doğan Avcıoğlu’nun nitelemiyle ’cici demokrasi’ olarak kalıyor.
Liberal galat-ı meşhurların en ’trend’ olanlarından biri de bu ’paylaşmak’ üfürizması oluyor.
Ama içeriğinde ’adaletli gelir bölüşümü’ olmayan bir ’paylaşmak’ türüdür...
Bu tür demokratik bakışın örtüşen ve ayrışanlık çözümlemesi ise ’sınıfi’ olmuyor.. ’ekonomist’ görüler dizgesinde takılı kalıyor.
Demokratizmin ekonomist değil, sınıf toplumcu dağıldığı bir düzlemde gerçekleşen devrimci toplumsal günler dilerim.
Ekonomist bakış kavramına sosyal statücü, konformist ve gerici düzlemdelik anlamı yüklemiş oluyorum.
Günümüz güzel, ulus toplumsal geleceğimiz aydın olsun 🌞🇹🇷👍☕
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.