- 352 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Felsefe Temizliktir
Birbirini sevmeyen, sevginin öğretilmediği, sevgiyle eğitilmediği bir toplum da hiç bir karşılıklı konsensüsün bulunmadığı, saygının ve sevginin yerini kin ve nefretin aldığı bir ortamda yaşamak oldukça güçtür. Güce tapanlar, taptırılanlar, bilinçli olarak cahilliğe sevk edilen yığınlar, bir bireyin avazı çıktığı kadar bağırdığını alkışlayanlar ve alkışlatanlar faşistirler!
Bunların, dilleri kirlidir, elleri kirlidir, beyinleri kirlidir, düşündükleri kirlidir, yedikleri kirlidir, yedirdikleri kirlidir, eğittikleri kirlidir, vicdanları kirlidir, yüzleri kirlidir, bakışları kirlidir! Kirlidir bunlar! Ruhları kirlidir! Ahlakları kirlidir! Kirlidir bunlar!
Karınları kirlidir, ciğerleri kirlidir, eğitimleri kirlidir, evleri kirlidir, emekleri kirlidir! Çünkü, emeğin değerini bilmezler! Emek vermezler! Kirlidir bunlar! İnançları kirlidir! Buldukları, yani uydurdukları tnrıları bile kirlidir!
Düşünsenize; dokuzandokuz isim vermiş Arap çöllerde hayaletiyle ve fantazisiyle fırtınanın, kum tozlarının uğultusundan etkilenerek! Oysa bu kadar boş uğraş yerine zamanlarını bilime harcayarak şimdi kendi dünyalarını ve çöllerinin her karesini vahaya dönüştürebilirlerdi. Kirlidir bunlar! Doğa bile bunlara müsamaha göstermeyerek çöle çevirmiş yaşanacak en büyük azap olan susuzluğu bahşetmistir. Dokuzandokuz isim (esma-i hüsna); lakırdaya lakırdaya, kakırdaya kakırdaya gülüyorum her seferinde! Bir değil, beş değil, on değil, yirmi değil, otuz değil, kırk değil, elli değil, altmış değil, yetmiş değil, sekizen değil, dokuazn değil! Tam dokuandokuz isim: Bu isimler; fiziğe düşman, kimyaya düşman, biyolojiye düşman müziğe düşman, sanata düşman, edebiyata düşman, şiire düşman, tıpa düşman, eğlenmeye düşman, dinlenmeye düşman, sosyolojiye düşman, pedagojiye düşman, psikolojiye düşman, düşman, düşman, … Düşman eğitime, düşman kadına, düşman bilime! Yaşıyor körü körüne!
Ve sürekli başkalarını suçluyor! Çünkü kirlenmiş ruhlar temizliğin, dirliğin, düzenin, bilimin, ilimin değerini bilmezler ve felsefe üretmezler! Çünkü felsefe düşünmeyi, idrak etmeyi, algılamayı, yorumlamayı, düşünmeyi, düşündürmeyi, soru sormayı, beyini çalıştırmayı öğretir! Felsefe temizliktir! Felsefe sevgidir! Felsefe ilgidir! Felsefe bilgidir! Felsefe empatidir! Felsefe sempatidir! Felsefe vicdandır! Felsefe ahlaktır! Felsefe sanattır! Felsefe hayattır; hayatta yaşamayı öğreten en mümtaz bilimdalıdır.
Felsefe eğitimdir! Eğitimin temelidir! Felsefesi olan bir toplum asla kirlenmez! Felsefe bütün bilimlerin temelini oluşturan, onlara metodik çalışma biçimleri vererek dizinlerle bir düzene koyma bilimidir. Felsefe bilen bir toplumun beli bu yüzden asla yere gelmez! Felsefe bunun için bütün bilimlerin güneşidir! Onları kendi soğukluğundan bulup çıkararak ısıtan yürekli bir bilim dalıdır. Bütn bilimlerin beynidir! Bütün bilimlerin kalbidir! Beyin düşünerek onlara yön verir ve kalpte onları sevgisiyle eğiterek insanlığın hizmetine sunar!
Felsefe bütün toplumsal, ekonomik, siyasal, askeri, hukuki, etniki ve eğitimsel bilimlerin tepesinde oturan ve bu bilimlere bekçilik eden en büyük erdemidir insanoğlunun geliştirmiş olduğu! Felsefe faşizmin, despotizmin, diktatörlüğün, kalpazanlığın, nepotizmin, tiranlığın, sömürünün, ırk ayrımcılığının, eşitsizliğin, adaletsizliğin ve yoksulluğun en büyük düşmanıdır. Tabii ki, bu bizim Marxist –Materyalist Felsefemizin ana hedefidir insanlık için!
Felsefesi bol, kiri az, ruhu temiz bir toplumun olacağına olan tüm inancımla güzel dostlara, ruhları güzel kalan kardeşlerime, ablalarıma, abilerime sevgiyle dolu bir akşam diliyorum! Ve ben Lelin Üstadımızın Toplu Eserleri’nin III. Ciltini de Almanca olarak okumaya başlıyorum!
Kendinize iyi bakın ve sürekli felsefeyle haşır neşir olun! Yoksa sizlerde birileri gibi bir kaç yıl içinde dünyanın en zengin yedi hırsızından biri olan reiz efendi olursunuz! Ona ben karışmam!
H. Hüseyin Arslan - 8 Ocak 2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.