- 1005 Okunma
- 8 Yorum
- 8 Beğeni
Beklemek
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Beklemek...
Çok zaman bekledim seni ben
bir pencere önünde , bir kapının kilit sesinde
bazen uzun yürüyüşler sonunda eve yaklaştığımda bizim sokağın en başında
bazen telefonda hic kayıtlı olmayan ismini yazmayi da düşündüm, öyle sahte bir numarayı ekleyip aramanı beklemek istedim , arayamayacığını bile bile sesini düşlemek istedim...
Çok, öyle çok bekledim ki seni, gelsen seninle dinleyeceğimiz müziklerin listesini yaptım oysa hangi şarkıları cok severdin bilmiyorum bile...
Kış ortasında yaz düşleri kurmayı sevdim ben, bahçedeki dut ağacın yeşermesini hayal ederdik ,belki o kalın kocaman dallarına bir salıncak bile kurabilirdik ,hani her kadının içinde eksik kalmış bir çocukluk vardır ya,ben sende o çocuğun şımarmasını yaşamak isterdim ...
Mutfak camının önündeki menekşelere adını fısıldadım,sahi adın ne idi senin, ben sana hiç isminle seslenmedim çünkü sen benim "canım"dın , candan öte ne olur ki , yoktu işte,sen vardın ,sen olacaktın ...
Çok bekledim ben seni
belki sen de bakmışsındır diye gökyüzüne baktım çoğu geceler, bir yıldızın ışığına takılmıştır gözlerin uzun uzun....
sonra yatağın bir köşesinde kıvrılıp kocaman boşluğu senin hayaline bırakıp seni rüyalara terk etmişliğim bile olmustur ...
Beklemek çok yoruyormuş insanı, onu anladım ,bedenim öyle yoruldu ki ama içimde senden sonrasına kalan o genç kadın var ya, hala bırakıp gittigin yaşta, hiç değişmedi, arzuların bazen de isterik bir sorunun peşinde kendini incitmeyi bile göze alarak sessizce yaşamayı seçti...
demek istediğim ;
sen gelmeyeceksin ,o gittiğin yerin dönüşü hiç yokmuş,olmamış...
ben yine de bekleyeceğim
çünkü seni beklerken, zamanı durdurabiliyorum
saçlarımda dalgalar, sarışın bir sonbaharın rüzgarı gibi dağınık ama ben bir o kadar da güzelim,biliyorum aynalarla kavga etmiyorum onlara aldırmıyorum bile...
aşkla bakan hangi kadın çirkin olur ki...
ve
keşke diyorum
gözlerini o kadar sıkı kapatmasaydın giderken...
not :
bazen o gider siz kalırsınız
bazen siz gidersiniz
kimse kalmaz...
YILDIZ
YORUMLAR
yildiz parlak
ama olsun
noktaya gelene kadar yazılacak daha çok cümlelerimiz olsun yeter ki...
teşekkürler
selam ile...
Yazı çok güzeldi.
Ancak yazıyı okurken 'Kış ortasında yaz düşleri kurmayı sevdim ben, bahçedeki dut ağacın yeşermesini hayal ederdik' kısmına takıldığımı ifade etmek isterim. Dut ağacı ilkbaharda yeşerdiği için 'yaz düşleri' yerine 'bahar düşleri' denilebilirdi. Ya da 'dut ağacının yeşermesi' yerine 'dut ağacının meyve vermesi' ifadesi kullanılabilirdi.
Yazı harika bir özetle nihayete ermiş. Değerli yazar;
'bazen o gider siz kalırsınız
bazen siz gidersiniz
kimse kalmaz...' demekte.
Günün yazısı olmayı hak eden bu güzel yazıyı kaleme alan değerli yazarı tebrik ediyorum.
yildiz parlak
dut ağacı konusunda sanırım bir açıklama yapmam gerekiyor ,bazen hani çok eskilerden kalan anılarınız vardır, bahçe , çocukluk, ağaçlar ,o ağaçlar sizin için hep yeşildir ,öyle hatırlarsınız
dut ağacı da benim belleğimde öyle hep yeşildir, elime kitabımı minderimi alıp dallarının arasında kaybolmuşluğum çoktur...
Bazen hayatınızın gerisinde kalan detaylar siz fatkında olmadan hep size eslik eder ya bu da öyle bir şey oldu...
değerliydi yorumunuz
selam ile...
yildiz parlak
bir dokunmalık da olsa hayatın öteki yüzüne dair
yazmak bazen hepimize iyi geliyor...
sevgiyle...
"bazen o gider siz kalırsınız
bazen siz gidersiniz
kimse kalmaz..."
Öylece bakakaldım. çayım soğudu, sigaram elimi yaktı, yüzümde buruk bir tebessüm peydah oldu yazınızı okurken ve yukarıya alıntıladığım sözle, kemale erdi yazının bana vermek istediklerinin tümü. İçimizde bir yerlerde aradığımız ve ne hikmetse bulamadığımız O insanı diriltti içim. Gitmesin. Hiç kimse, kimseden önce yada giden intibasını da alıp götürsün diye haykırmak istedim..
Ve insan acılardan öğreniyor mutluluktan öğrenemediklerini. Kıymet, kıyamete bu yüzden çok benziyor olmalı.
Dayak yediğinde ağlayan çocukların. Yaş kemale erince "İyi ki babam beni zamanında dövmüş" tesellisi gibi bir duygu bıraktı; Yorumumu yazarken,yazınız. İyi ki güne gelmiş, iyi ki okumak nasip olmuş.
İki kapılı han dünya Yazık ki gelen kendine gelip giden her kes den gidiyor.
Duygu tam yansıtılamadığında,söz uzayıp gidiyor işte. Bağışlayın.
Mevlam sabrı cemil versin ecir saysın vefanızı.
Hayırlı sabah ve ömür
yildiz parlak
ben de sizin yorumunuzdan bazı cümlelere takıldım kaldım ,düşünceye düşünce ile eşlik etmek bu olsa gerek...
"Ve insan acılardan öğreniyor mutluluktan öğrenemediklerini. Kıymet, kıyamete bu yüzden çok benziyor olmalı"
bildiğimiz ama bilmeye dayanamadığımız öyle cok şey var ki...
çok teşekkür ederim sözleriniz için
sağolun.
selam ile...
Gideni beklemek niye? Zaten gitmiş, aşk iki taraflı beklemeyle olur, tek taraflı beklemek ancak şizofrenlik bir davranış olur. Gitmişse senin onun yanında değerin kalmamış demek, değerinin olmadığı birini niçin bekleyesin. Kaleminize sağlık
yildiz parlak
karşılıksız sevmek
fedakarlığın en güzeli
he ne olduğunu kim olduğunu bilmeden
yazan yüreği kutluyorum
saygılar selamlar
yildiz parlak
Kim gider kim kalır?
Bilen var nı sahiden?
Giden ne zaman döner yurduna.
Ki gurbet yazılmış alnımıza...
Uzaklık acizdir duyumsayanda, bir şeye inanıyorsan vardır...
Belki de giden gitmez her nasılsa...
Çok saygımla.
yildiz parlak
tesekkür ederim
"Ki gurbet yazılmış alnımıza"..
ömrümün hikayesidir
selam ile....