- 469 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Pazar Notları
Pazar Notları
Çalışanlara haftada en az bir gün "dinlemeleri" için mi hafta sonları tatili düşünülmüştür? Ya da haftada bir mabede gitmeleri (hıristiyanlar için) ve ibadet edip Tanrı’yla bağlarını güçlendirmeleri,sosyalleşmeleri, varsa hobileyle meşgul olmaları ve daha birçok şey için olabilir. İnsanın zayıf olduğunu da gösterir bu durum. İşimiz, mesleğimiz ne olursa olsun, belli bir zaman geçtikten sonra dinlememiz ve güç kazanmamız gerekiyor.
**
Biz, âhirete inanmayanların (kötü) amel ( hareket) lerini kendileri için süslemişizdir de (kalbleri kör olarak) şaşırıp kalmakdadırlar.(Neml, 4) H. Basri Çantay’ın meali böyle. Diğer meallerde son kısım "ilerisini görmezler, bocalayıp dururlar" gibi farklı çevrilmiş. Meal, bizim başka bir dilden anlayabildiğimizdir zaten.
Dünyada bütün diktatör ve zalimlerin nasıl öyle olabildiklerinin cevabı :Yaptıklarının kendilerine güzel görünmesi.
**
Bazı şeyler duymakla, görmekle oluyor." Novitiate" yani "Genç Rahibeler" filmini konu edinmiş bir değerlendirme yazısı okuduktan sonra ödül almış bu filmi dikkatle izledim. Yönetmeni veya oyuncularından bahsetmeye gerek yok. Bilgiye ulaşmak, isteyince izlemek kolay çünkü. Filmin kahramanı genç kızların kendini Tanrı’ya adamak veya özgürlük arasında yaşadıkları ve tercihleri konusu işlenmiş. Bir manastırda güler yüzlü, tatlı dilli rahibelerin katı kuralları nasıl uygulayabildikleri gösterilmiş. İnsan fıtratına aykırı bir yaşam tarzının zamanla kabul görmediği anlatılmış.İzlemeye değer. 19.12.20
***
İyilikler insanları birbirine bağlar, insanlığı güçlendirir, toplumu sağlıklı ve zinde tutar.Kötülükler ise kavgaya, tartışmaya, kaosa neden oluyorlar ve geride gözüyaşlı insanlar bırakıyorlar.
**
Yetenekler, keşfedilmeyi bekleyen hazinelerdir. Yetenekli kişiler, kendilerine yol gösterecek, yardım edecek bir el uzanırsa bilim, sanat vs. değişik alanlarda harika eserler vücud bulabiliyor.Tohumun toprak ve güneş ışınlarıyla gelişmesi gibi bir durum.Tembel ve işe yaramaz denilen kimselerin de bazı yeteneklerinin bulunduğu bir gerçektir.
**
Dinler ve filozoflar ’hayatın anlamı’ üzerine çok şeyler söylemişler. Bazıları da onun anlamsızlığını dile getirmiş.Hayatın anlamsızlığını iddia edenler bile hayatın anlamı hakkında görüş belirtmiş, akıl yürütmüş oluyorlar.
**
İnanmamak da bir nevi inançtır.
03.01.21
***
Yeni yılla birlikte elektrikten doğalgaza ve hemen her şeye "zamlı tarifeden" ulaşılabilecek. Daha zamlı maaşını almadan devletin yaptığına bak, diyenler oluyor. Oysa vermeden almak yalnızca Allah’a mahsustur.
**
"Kul hakkı" yiyenler, en başta kendilerine kötülük etmiş ve bunun farkına varamamış ahmaklardır. Çünkü en küçük haksızlığın ve zulmün bile tek tek sorulacağı, haksızlığa uğrayanların haklarının alınacağı hesap günü gelecektir. Zalimler o gün "söylenenler hakikat iş, vay halimize" diyecekler.
**
Bazı ekonomi verileri nakit parayla piyasada dolaşan paranın farkını ortaya koyuyor :. 15 Kasım 2019 itibariyle dolaşıma Çıkan nakit para toplamı 143, 2 milyar, toplam mevduat 1.201,9 milyar, toplam kredi 1.595,5 milyar TL.’dir. (mahfieğilmez.com)Bu ne demektir? Bankacılar olmayan paraları kredi olarak veriyorlar. Ne demişler, bu işler ince işler.Bizim aklımız erer mi?
**
Çoğumuzun sık kullandığı teknolojik ürünlerin, mesela cep telefonlarının zararlı olabilecek yönleri yok mudur? Vardır: Uykusuzluk, algı bozukluğu, kansere sebep oldukları söylenir. 5G için de benzer iddialar yanında kişisel gizliliğini yok edeceği söylenir. Bu konuda DSÖ ve benzeri kuruluşlar görüş belirtmiş midir? Bildiğim kadarıyla, hayır. Teknolojiye karşı durulamaz.Bu işlerde büyük paralar dönmektedir.
Seyit R. Özer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.