İNŞALLAH HOŞ GELMİŞ OLASIN YENİ YIL
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hani giden yılın getirdiklerine kahırlanarak, yenisine daha gelmeden yazmak adetti ya! Kalemlerin her birinden dokunaklı cümlelerle dilekleri bulunurdu insanların. Beklentileri dile getirilirdi senden
Hani pişmanlıkları olurdu.
Hüzünleri vardı biriken. Dahası damdan düştüklerinde, bir halden bilene muhtaç kalırlardı, koskoca bir yıl geçse de gelmeyen.
Hani severdi kullar…
Belki de hiç sevilmeden. Ölesiye sevip de terkedilen, ya da vuslatı hiç tanımadan, karabasan bir hayatın kollarında debelenip dururlardı çaresiz.
Hani iş isterlerdi hayırlısından. Aş umarlardı doyumluk. Hak ve hukuk beklentileri olurdu yeterince. Sınırsızca kardeşlik, dostluk ve de yarenlik dilerlerdi hevesle. Kavgaların, savaşların olmadığı bir dünyada, aydınlık bir geleceğe coşku ile yolculuk umutları vardı, taze bir fidan misali yeşerip de boy veren.
Hani demem o ki..
Bu kadar çok talep olunca, belki çıkınındaki yetersizlikten dolayı hemen karşılaman mümkün olamayacak dilekleri. Ya da bunca kalabalık içerisinde kaynayıp gidecek arada bir yerde, canı gönülden duyumsayıp da herkes için dilediklerimin cümlesi
Hani diyorum ki...
Daha gelmeden buralara ürkütmeyeyim seni. Önce izzet ikramda bulunalım kararınca. Hoş geldin, safalar getirdin inşallah. Gel, buyur başköşeye, Olur ya yorgunsundur belki de. Uzanıp yatar mısın artık. Ya da sırtına yastıklar da koyalım. Yaslanıp dinlendirirsin bedenini. Artık, bağdaş mı kurarsın. Yoksa bacak bacağın üstüne atarak şöyle havalısından, beyler paşalar misali.
Hem soğuktan geldin uzun bir yolu geçerek. Çay var, çorba da bulunur fakirhanede. Önce ısınsın düşüncelerin yeterince ki, bizi anlamaya mecalin, bizim de dileklerimizi seslendirmeye yüzümüz olsun bir güzel
Hani uzun lafın kısası…
Diyeceğim o ki naçizane…
Hepsi insana, insanlığa göre olan, gereksiz denilemeyecek kadar makul isteklerimizin cümlesi. Üstelik geçmişe dair kayıplardan bir fark beklentimiz de yok. Elin vicdanında olsun dinlerken. Ve biraz da empati lütfen. Çok olması gerekmez vereceklerin asla. Nefsimiz ile olan savaşı kazandık çoktandır. Yeteri kadar olandır ihtiyacımız.
Şu var ki…
Ne bir noksan ne bir fazla
Hani demeye çalıştığım şu ki...
Bu haklı taleplerden birine dahi olmaz, olamaz diyorsan.
Şu saatten sonra seninle ne kardeş olalım, ne dost.
Ne de paydaş, birbirini anlamaz.
Sevgi ve saygı ile büyütüldük her birimiz
Hasımlık bize uymaz.
Her ne getirdi isen doldurarak heybene
Geldiğin yoldan geri git, birbirimizi yormadan
Ne sen kederlerimizin sebebi ol
Ne de biz seni geçip giden yıl gibi
Kötü olarak anmayalım
Üç yüz altmış beş gün boyunca durmadan
İnşallah hoş gelmiş, safalar getirmiş olasın.....
YORUMLAR
Başkasını bilemem ancak ben sebebini bilmediğim bir ŞEYlere sitemliyim.Ve anlam veremediğim bir şekilde güç arıyorum...
AYDINK
Şu var ki bilinmesini istememek de çok anlamlı değil
Yine de siz bilirsiniz tabii ki
Burayı edebiyat platformu sanıyordum.Demek ki öyle değilmiş.İnsanlar neden her gittiği yerde birisine tabi olmak zorunda???Nedir bu art niyet?Nedir paylaşılamayan?En çok ne kadar yaşayacak ki insan?Bir zeytindalına bakar :) Özgürce kendini ifade etmek herkes kadar benim de hakkım değil mi?Beni gerçekten dediğiniz gibi üzdü durumunuz...İnsanlığın geldiği nokta.Çocuklara böyle güzel yaşam bırakılmaz..Daha önce de demiştim.Nefret nefret doğurur!Çocuklarını seven onlara nefreti değil sevgiyi öğretir!!!Zor değil! :)
AYDINK
Yazım ile ilgili olduğunu düşünmediğim bir serzenişiniz var. Fakat ben nedenini anlayamadım. Sizi üzen sebep ya da davranış nedir veya kimden dolayıdır.
Beni bu konuda aydınlatırsanız memnun olacağım.
Mutlu yıllar
Sağlıcakla kalın
Yeni bir yıl, yeni umutlar!..
Her yada herhangi bir yeni de, güzel dilek ve temennilerin dışında beklentilere girmek, biz insanların zayıf noktalarından bir tanesi. Elbette bu eleştirim yazıya değil, toplum çoğunluğunun anlayışına karşılıktır.
Ne yeni gelenin bir etkisi oluyor, ne de her seferinde kovarcasına gönderdiğimiz yılların.
Her musibette bir bahane arar, bunu da yıla, aya, geceye gündüze, güneşe, yağmura, kara bağlarız kolayca. Hiç kendimize bakmadan, kendimizi sorgulamadan. Kötü durumda hatalarımızı, iyi durumda edindiklerimizi dikkate almadan.
İnsan naturası işte... Çoğu zaman sadece insan kaynaklı olumsuzlukları; Kimi kadere, kimi Tanrı'ya, kimi Dünya'ya, kimi zamana ve evrelerine yükleyip suçluyu buluveririz. Tıpkı, virüsü üretip, ardından bu sorumluların(!) her birine isnat ettiğimiz gibi.
İçeriği ve anlatımıyla nefis bir yazı.
Gönülden tebrik eder, yeni yılda hayatınızda güzelliklerin eksik olmamasını temenni ederim ağabeyim.
Saygı ve hürmetlerimle.
AYDINK
Kimi zaman direkt insanın yüzüne demediğimizi, ya da diyemediğimizi
"Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla mantığı ile şikayetlerimizi dağa-taşa, zamana, kader denilen şeye ve yani hep dışımızdakilere yönlendiriyoruz.
Oysa ki kimi zaman yanlış yaptıklarımız, kimi zaman da zamanında ve doğru inisiyatif almamaktan kaynaklı fiillerimiz itibariyle her şeyin sebebi bizatihi bizleriz.
Her şeyden önce insan ıslah olmalı. O zaman göreceğiz ki şikayet edeceğimiz husus yok denilecek kadar azalacak.
Teşekkür ederim ilgi ve katkından ötürü
Sana ve tüm sevdiklerine, dert tasadan azade mutlu ve huzurlu bir gelecek dilerim
Selam ve sevgilerimle
AYDINK
Kimi zaman direkt insanın yüzüne demediğimizi, ya da diyemediğimizi
"Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla mantığı ile şikayetlerimizi dağa-taşa, zamana, kader denilen şeye ve yani hep dışımızdakilere yönlendiriyoruz.
Oysa ki kimi zaman yanlış yaptıklarımız, kimi zaman da zamanında ve doğru inisiyatif almamaktan kaynaklı fiillerimiz itibariyle her şeyin sebebi bizatihi bizleriz.
Her şeyden önce insan ıslah olmalı. O zaman göreceğiz ki şikayet edeceğimiz husus yok denilecek kadar azalacak.
Teşekkür ederim ilgi ve katkından ötürü
Sana ve tüm sevdiklerine, dert tasadan azade mutlu ve huzurlu bir gelecek dilerim
Selam ve sevgilerimle
AYDINK
Kimi zaman direkt insanın yüzüne demediğimizi, ya da diyemediğimizi
"Kızım sana söylüyorum gelinim sen anla mantığı ile şikayetlerimizi dağa-taşa, zamana, kader denilen şeye ve yani hep dışımızdakilere yönlendiriyoruz.
Oysa ki kimi zaman yanlış yaptıklarımız, kimi zaman da zamanında ve doğru inisiyatif almamaktan kaynaklı fiillerimiz itibariyle her şeyin sebebi bizatihi bizleriz.
Her şeyden önce insan ıslah olmalı. O zaman göreceğiz ki şikayet edeceğimiz husus yok denilecek kadar azalacak.
Teşekkür ederim ilgi ve katkından ötürü
Sana ve tüm sevdiklerine, dert tasadan azade mutlu ve huzurlu bir gelecek dilerim
Selam ve sevgilerimle
AYDINK
Teşekkür ederim ilginize
Mutlu bir yıl diliyorum
Selamlarımla