Ya Öküzgözün'den Ya Boğazkere'den
Yemek tad ve lezzet çoğu insanlar için
önemli bir konu. Bazılarının önceliğidir yemek. Yemek yemeyi merasime dönüştürürler bu gibi insanlar. Öncesinde bir nevi zihinsel hazırlık yaparlar. Tadı damaktan önce kafada yani düşüncede hissederler ve sofraya o duygularla otururlar. Sofra ritüeli ise lezzet için uyulması gereken önemli bir meseledir.
...................................................
Lezzet damakta hissedilir ya nasıl hissedildiği, o kadar farklı tadın;
tuzlunun,ekşinin,acının bunlar arasındaki ton ve yoğunluk farkının
nasıl ayırt edildiği de bir muammadır. Bu işin uzmanlarına bakıldığında yorumları alındığında bu tip insanların bu yönlü niteliklerinin hayli gelişmiş olduğu görülür.
Önemli bir yetenek gurmelik. İzliyorum kimi zaman şöhret olmuşlarını, cidden hayran kalıyorum. Hem bu insanlar kendilerini çok iyi yetıştirmişler. Farklı alanlardan, başka başka mesleklerden bu yola yönelmişler. Geçmişleri başarılarla dolu. Çoğu bir kaç üniversite bitirmiş hem de uluslararası ölçekte.
.................................................
Çatalı daldırıyor, birazcık minnacık şeyi ağzına götürüyor diline dokunduruyor, lezzeti alıyor ve başlıyor yoruma. Keçi eti bu diyor. Sırt tarafı. Boynuna yakın yeri. Toroslar’da otlanmış, çim çimen kokusu geliyor,dağ kekiğinin rayihası hissediliyor diyor. Devam ediyor; henüz oğlak sayılır,oğlaklıkla çebiş arası bir yerde. Teke olmadığı kesin. Ağır değil çünkü kokusu, eti de sert değil. Pişirilmeside iyi. Mühürleme mükemmel, suyunu kaybetmemiş, tam kıvamında. Odun ateşi farklı bir aroma vermiş, sanırım meşeden, olsa olsa turbadan, ya Bursa’dan ya Sakarya’dan..
.................................................
Bal için Karlıova’dan ya da Anzer’den; aroması mı? Ya kevenden ya orman türünden çamdan yada meşeden.
...........................................................
Şarap için ise Tekirdağ’dan, Yalova’dan veya Manisa’dan; üzümü ise ya Öküzgözü’nden ya Boğazkere’den veya Kalecikkarası’ndan yorumlarını dinleriz.
.............................................................
Yazıyı uzatmayayım peyniri burda konu etmeyeyim, bir başka yazıya saklayayım.
................................................................
Tat lezzet işi böyle bir şey işte. Farklı bir şey. Almasını, farkı ortaya koymasını bilen için elbet.
Kemal GÜL
30.12.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.