- 307 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ERDAL ERZİNCAN.
ERDAL ERZİNCAN.
Erdal Erzincan, 1971 senesinde Erzurum vilayetinin, Aşkale ilçesinde dünyaya gözlerini açmıştır. 1978 senesinde usta-çırak geleneğiyle sazıyla tanıştı. 1985 senesinde Arif Sağ Müzik Evinde saz eğitimi almaya başladı. 1989 senesinde İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Temel Bilimler bölümüne adım attı. 1989 senesindeyse şelpe tekniğiyle ilgili çalışmalarda bulundu.
1994 senesinde "Töre" isimli ilk albüm çalışmasını sevenleriyle buluşturdu. Aynı sene Erol Parlak ve Arif Sağ ile birlikte konserlerde yer aldı.
1996 senesinde yine aynı ekiple Köln’de Roman Herzog desteğiyle Köln Filarmoni Orkestrasıyla bir konser verdi.
"Garip" isimli ikinci çalışmasının ardından 1997 senesinde Erol Parlak ve Arif Sağ ile beraber "Concerto for Bağlama" isimli albümünü çıkardı.
1998 senesinde bitirme tezi olarak şelpe tekniği konulu çalışmalarını konservatuvara verdi ve tahsilini tamamladı.
Erdal Erzincan 2000 senesinde "Gurbet Yollarında" ve 2001 senesinde "Türküler Sevdamız" albümlerini çıkardı.
2004 senesinde İran asıllı kemençe sanatçısı Kayhan Kalhor ile beraber konserler verdi.
2011 senesinde İranlı sanatçı Abdullah Alicani Ardeşir ile beraber tamamlanmamış bir albüm hazırladı.
Yirmi beş talebesinden oluşan bir bağlama orkestrası kuran Erdal Erzincan, on seneden fazla bir süredir, kendi müzik kursunda eğitim vermektedir.
Arif Sağ ile beraber "Bağlama Metodu" isimli bir kitabı vardır.
2016 senesinde "Karasu" isimli enstrümantal bir çalışma oluşturmuştur.
Mercan Erzincan ile evli olup, bir evlat sahibidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.